Britská značka MINI patriaca pod koncern BMW Group nedávno predstavila svoj najväčší elektromobil, ktorý jej pomôže na ceste k čisto elektrickej značke, a to MINI Countryman E. Nová generácia Countrymana by pritom mala byť vôbec najväčším modelom v histórii tejto automobilky. Čo všetko ponúkne?
MINI v prípade svojej novinky, ktorá príde na trh nielen s elektrických pohonom, ale aj spaľovacími motormi, vyzdvihuje tiež to, že nová generácia modelu je vyššia o 6 cm a dlhšia o 13 cm, vďaka čomu je model oveľa praktickejší.
S rozmermi 4 433 x 1 843 x 1 656 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 692 mm môžeme toto „Mini“ zaradiť medzi tzv. kompakty, tzn. do segmentu C. Na pomery vozidiel MINI je tiež zaujímavý batožinový priestor s objemom 460 l, resp. 1 450 l po sklopení zadných sedadiel.
A aj keď MINI Countryman E nepatrí k úplnej špičke z hľadiska aerodynamiky, koeficient odporu vzduchu 0,26 určite nie je zlý. Obzvlášť v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelového radu, ktorej Cx bol 0,31. A potešiť môže aj ťažná kapacita 1 200 kg.
2 verzie
Elektrická verzia crossoveru Countryman bude dostupná v 2 verziách. MINI Countryman E disponuje pohonom prednej nápravy, výkonom 150 kW, krútiacim momentom 250 Nm, maximálnou rýchlosťou 170 km/h, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,6 s, batériou s kapacitou 66,45 kWh a predbežným dojazdom 462 km (WLTP).
MINI Countryman SE ALL4 ponúka pohon všetkých kolies, výkon 230 kW, krútiaci moment 494 Nm, maximálnu rýchlosť 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 s, batériu s kapacitou 66,45 kWh a predbežný dojazd 433 km (WLTP).
Čo sa týka nabíjania, obe verzie podporujú v rámci DC nabíjačiek maximálny nabíjací výkon 130 kW, vďaka čomu sa z 10 na 80 % nabijú za necelých 30 min. V prípade potreby pritom pomôže aj systém predkondicionovania batérie pred príchodom na nabíjaciu stanicu. V prípade AC nabíjania je max. podporovaný výkon 22 kW. 22-kW palubná nabíjačka však bude zrejme za príplatok. V štandarde môžeme očakávať 11-kW „palubku“.
Cenu ani dostupnosť elektromobilu MINI Countryman E / SE zatiaľ nepoznáme.
Zdroj: BMW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický crossover Fisker Pear s cenou od 29 990 $ bol predstavený podrobnejšie
MINI predstavilo koncepčný elektrický crossover Aceman
Peugeot predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-3008 s dojazdom až 700 km
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Mr.Bean nám vyrástol a ide sa zaradiť medzi strednú triedu.
Snaží sa mladým učarovať ako onehdá a byť taký trendseter, po Slovensky jeseter.
Cena a teda aj dostupnosť bude nepochybne ako u šľachtica.
Veď mladý si to želajú.
Mr. Bean nám zostarol, ťažšie sa mu nastupuje do malého MINI, a tak nielen pre mladých MINI narástol! 🙂
mlad“ý“ – Dávate po boku tomu slovenčinovi 🙂
Hlavne tí mladí mávajú tvrdý, tak čo! 🙂
P.S. Ja som to nepísal, ale rozmýšľam, že ty asi budeš slovenčinár! 🙂
Súhlasím,
dôležitý je obsah aj forma.
Hlavne nech si to uvedomia výrobcovia áut.
Mimochodom, mislel som si, že to tu je progresívnejšie prstredie. Vizerá, že ľudia majú stále tie isté hodnoti. 🙂