Automobilka Peugeot dnes predstavila svoj najväčší elektromobil – Peugeot e-3008, ktorý zároveň ponúka najväčší dojazd z jej e-áut. Tento „SUV-fastback“ je pritom prvým modelom, ktorý vyrástol na úplne novej koncernovej platforme STLA Medium.
Nová generácia modelu Peugeot 3008 bola zdá sa navrhnutá primárne ako elektromobil, aj keď budú k dispozícii tiež modely s plug-in hybridným a mild-hybridným pohonom. Základom modelu e-3008 je pritom nová koncernová platforma STLA Medium.
Už skôr sa objavili správy, že aj keď bola táto platforma navrhnutá primárne pre elektromobily, podporuje aj použitie plug-in hybridného ústrojenstva. Otázkou je pritom aj to, či na tejto platforme mild-hybridný model, čo je v podstate takmer „čistý“ spaľovák.
- Zdroj: Peugeot
- Zdroj: Peugeot
Peugeot e-3008 je kompaktný elektrický crossover s rozmermi 4 540 x 1 890 x 1 640 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 730 mm, koeficientom odporu vzduchu 0,28, batožinovým priestorom s objemom 520 l a „polomerom otáčania“ 10,6 m.
3 verzie
K dispozícii budú 3 verzie. Základná ponúkne pohon prednej nápravy, výkon 157 kW, max. krútiaci moment 343 Nm, 400-V NMC batériu s kapacitou 73 kWh a dojazd 525 km (WLTP). Ďalšia verzia disponuje pohonom všetkých kolies, výkonom 240 kW, max. krútiacim momentom 509 Nm, 73-kWh batériou a prekvapujúco rovnakým dojazdom 525 km (WLTP) ako „predokolka“. Sme pritom zvedaví, či to bude platiť aj po homologizácii.
Verzia s najvyšším dojazdom (700 km WLTP) má pohon prednej nápravy, výkon 170 kW, max. krútiaci moment 343 Nm a batériu s kapacitou 98 kWh. A na batérie sa poskytuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km „s garanciou minimálnej nabíjacej kapacity 70 %“.
Nabíjanie a funkcie
Čo sa týka nabíjania, Peugeot e-3008 podporuje max. nabíjací výkon 160 kW (platí zrejme pre 98-kWh batériu). Francúzi tiež uvádzajú, že nabitie vozidla s kapacitne menšou batériou trvá 30 min. V prípade 98-kWh verzie to má byť menej ako 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, príplatková 22 kW.

Zdroj: Peugeot
K dispozícii bude aj užitočná funkcia V2L, ktorá umožňuje napájanie elektrických spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla. A to výkonom až 3 kW. Peugeot sa tiež chváli funkcionalitou Plug & Charge a OTA aktualizáciami. Nie je však známy ich rozsah. A pomocou páčok pri volante je možné ovládať 3 úrovne rekuperácie.
Peugeot e-3008 sa bude vyrábať vo Francúzsku a do predaja sa dostane vo februári budúceho roku. Cena zatiaľ nie je známa.
- Zdroj: Peugeot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektrický Peugeot 308 odhalil finálny dojazd aj prvú cenovku
Peugeot e-2008 prešiel faceliftom a polepšil si aj na dojazde a výkone
Peugeot oznámil elektromobily s dojazdom až 700 km a transformáciu na čisto elektrickú značku
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Peugeot konečne prináša elektromobil s rozumnou kapacitou batéria. Poteší príplatkové 22 kW AC nabíjanie a V2L funkcia, výkon nabíjania by si zaslúžil lepšiu hodnotu. Obávam sa však, že cena bude astronomická. Kde sú tie časy, keď Peugeot 3008 začínal na sumu 20 000 EURO.
To si radšej kúpim Čínske alebo Kórejské auto ako toto. Dovtedy budem držať priživote môj V6 agregát a tešiť sa, akú mám úsporu oproti V8.
S týmto „veldielom“ oklamú akurát slaboduchú PS salarabandu.
No čo s tebou! Opatruj si svoj V6 agregát, tankuj dobré palivo a nezabúdaj meniť filtre a olej! Tak ti vydrží ešte dlho. Nebudeš v strese kupovať nedokonalé a drahé elektroauto ….
Tak tomu ver, že sa kôli plechovému plajstajšnu nemienim zadĺžiť po zbytok života.
Ale Tebe nebránim, kľudne zaplať za haraburdu +é-timi rokmi Tvojho života stráveného plným pracovným nasadením…
Zle si ma porozumel. Nemyslel som to ironicky, nenadával som ti za to že jazdíš V6! Ja v súčasnosti jazdím diesel R4 Euro6. Nechcem Fullhybrid ani PHEV, a ak si raz kúpim BEV, tak len vtedy, keď splní moje nároky a predstavy, a bude za dobrú cenu.
P.S. Dnes máme veľa „poturčencov“, ktorí nekriticky vychvaľujú BEV, a pod „čiernu zem“ pochovávajú spaľováky, lebo jedine to je „trendy“, a oni musia byť trendy !!! Nuž dožičme im to, lebo s tým aj tak nič nezmôžeme! 🙂
Ak to s cenou (nepo …. ) nepreženú, mohla by byť 3008 celkom úspešná! Ja oceňujem ponuku väčšej batérie s možnosťou dojazdu až 700 km, aj keď to v reále bude o niečo menenej. Možno do tých 500 km. Očakávam ešte náreky „Tvrdého jadra“, že má 170 kW motor s predným náhonom!
Ten šedý textilný povrch opierok a palubnej dosky v kabíne pôsobí veľmi rušivo. Ako „päsť na oko“ ….