Peugeot predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-3008 s dojazdom až 700 km

7

Automobilka Peugeot dnes predstavila svoj najväčší elektromobil – Peugeot e-3008, ktorý zároveň ponúka najväčší dojazd z jej e-áut. Tento „SUV-fastback“ je pritom prvým modelom, ktorý vyrástol na úplne novej koncernovej platforme STLA Medium.

Nová generácia modelu Peugeot 3008 bola zdá sa navrhnutá primárne ako elektromobil, aj keď budú k dispozícii tiež modely s plug-in hybridným a mild-hybridným pohonom. Základom modelu e-3008 je pritom nová koncernová platforma STLA Medium.

Už skôr sa objavili správy, že aj keď bola táto platforma navrhnutá primárne pre elektromobily, podporuje aj použitie plug-in hybridného ústrojenstva. Otázkou je pritom aj to, či na tejto platforme mild-hybridný model, čo je v podstate takmer „čistý“ spaľovák.

Peugeot e-3008 je kompaktný elektrický crossover s rozmermi 4 540 x 1 890 x 1 640 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 730 mm, koeficientom odporu vzduchu 0,28, batožinovým priestorom s objemom 520 l a „polomerom otáčania“ 10,6 m.

3 verzie

K dispozícii budú 3 verzie. Základná ponúkne pohon prednej nápravy, výkon 157 kW, max. krútiaci moment 343 Nm, 400-V NMC batériu s kapacitou 73 kWh a dojazd 525 km (WLTP). Ďalšia verzia disponuje pohonom všetkých kolies, výkonom 240 kW, max. krútiacim momentom 509 Nm, 73-kWh batériou a prekvapujúco rovnakým dojazdom 525 km (WLTP) ako „predokolka“. Sme pritom zvedaví, či to bude platiť aj po homologizácii.

Verzia s najvyšším dojazdom (700 km WLTP) má pohon prednej nápravy, výkon 170 kW, max. krútiaci moment 343 Nm a batériu s kapacitou 98 kWh. A na batérie sa poskytuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km „s garanciou minimálnej nabíjacej kapacity 70 %“.

Nabíjanie a funkcie

Čo sa týka nabíjania, Peugeot e-3008 podporuje max. nabíjací výkon 160 kW (platí zrejme pre 98-kWh batériu). Francúzi tiež uvádzajú, že nabitie vozidla s kapacitne menšou batériou trvá 30 min. V prípade 98-kWh verzie to má byť menej ako 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, príplatková 22 kW.

peugeot e-3008

Zdroj: Peugeot

K dispozícii bude aj užitočná funkcia V2L, ktorá umožňuje napájanie elektrických spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla. A to výkonom až 3 kW. Peugeot sa tiež chváli funkcionalitou Plug & Charge a OTA aktualizáciami. Nie je však známy ich rozsah. A pomocou páčok pri volante je možné ovládať 3 úrovne rekuperácie.

Peugeot e-3008 sa bude vyrábať vo Francúzsku a do predaja sa dostane vo februári budúceho roku. Cena zatiaľ nie je známa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektrický Peugeot 308 odhalil finálny dojazd aj prvú cenovku
Peugeot e-2008 prešiel faceliftom a polepšil si aj na dojazde a výkone
Peugeot oznámil elektromobily s dojazdom až 700 km a transformáciu na čisto elektrickú značku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Peugeot konečne prináša elektromobil s rozumnou kapacitou batéria. Poteší príplatkové 22 kW AC nabíjanie a V2L funkcia, výkon nabíjania by si zaslúžil lepšiu hodnotu. Obávam sa však, že cena bude astronomická. Kde sú tie časy, keď Peugeot 3008 začínal na sumu 20 000 EURO.

    • To si radšej kúpim Čínske alebo Kórejské auto ako toto. Dovtedy budem držať priživote môj V6 agregát a tešiť sa, akú mám úsporu oproti V8.
      S týmto „veldielom“ oklamú akurát slaboduchú PS salarabandu.

      • No čo s tebou! Opatruj si svoj V6 agregát, tankuj dobré palivo a nezabúdaj meniť filtre a olej! Tak ti vydrží ešte dlho. Nebudeš v strese kupovať nedokonalé a drahé elektroauto ….

        • Tak tomu ver, že sa kôli plechovému plajstajšnu nemienim zadĺžiť po zbytok života.
          Ale Tebe nebránim, kľudne zaplať za haraburdu +é-timi rokmi Tvojho života stráveného plným pracovným nasadením…

          • Zle si ma porozumel. Nemyslel som to ironicky, nenadával som ti za to že jazdíš V6! Ja v súčasnosti jazdím diesel R4 Euro6. Nechcem Fullhybrid ani PHEV, a ak si raz kúpim BEV, tak len vtedy, keď splní moje nároky a predstavy, a bude za dobrú cenu.

            P.S. Dnes máme veľa „poturčencov“, ktorí nekriticky vychvaľujú BEV, a pod „čiernu zem“ pochovávajú spaľováky, lebo jedine to je „trendy“, a oni musia byť trendy !!! Nuž dožičme im to, lebo s tým aj tak nič nezmôžeme! 🙂

    • Ak to s cenou (nepo …. ) nepreženú, mohla by byť 3008 celkom úspešná! Ja oceňujem ponuku väčšej batérie s možnosťou dojazdu až 700 km, aj keď to v reále bude o niečo menenej. Možno do tých 500 km. Očakávam ešte náreky „Tvrdého jadra“, že má 170 kW motor s predným náhonom!

Pridajte komentár