„Elektrická verzia“ pretekov Formule 1, pod hlavičkou FIA Formula E, zažije tento rok už svoju 4. sezónu. Teší sa čím ďalej väčšiemu záujmu, ktorý by mal byť v budúcej sezóne podporený úplne novým dizajnom monopostov, ako aj novou technikou.
Súčasné monoposty Formule E sa po stránke dizajnu až tak výrazne nelíšia od vozidiel, ktoré jazdia šampionát Formule 1. To sa však v nasledujúcej sezóne zmení. Spoločnosť Spark Racing Technologies, ktorú vlastní bývalý šéf tímu Renault F1 Frederic Vasseur, navrhla úplne novú dizajnovú koncepciu Formule E. Monopost s označením SRT05e, skôr ako vozy F1, pripomína futuristické superšportové automobily. Táto koncepcia navyše umožní implementáciu novej techniky.
Formula E aj s novou technikou
Aktuálnou výzvou Spark Racing Technologies je zdvojnásobenie dojazdu monopostov Formule E. To chce dosiahnuť lepšou aerodynamikou, nižšou hmotnosťou a lepšou účinnosťou pohonnej jednotky. Bez navýšenia kapacity batérie a jej energetickej hustoty to však možné nebude.
Z tohto dôvodu bola vývojom nových batérií poverená spoločnosť McLaren. Tá prebrala zodpovednosť za akumulátory po spoločnosti Williams Advanced Engineering. Hlavným cieľom McLarenu bude postavenie batérie s 2-krát väčšou kapacitou (56 kWh), pri čo najmenšej hmotnosti.
Vďaka novej batérii by bolo možné absolvovať celé preteky v jednom elektromobile. Súčasné závody prebiehajú tak, že v polovici pretekov menia piloti svoje monoposty za „nové“. Samozrejme kvôli dojazdu.
SÚVISIACE ČLÁNKY: Tesly Model S budú jazdiť preteky FIA Electric GT
Na záver treba povedať, že predstavené fotografie zachytávajú zatiaľ len koncept Formule E. Produkčný monopost by sa od neho ale nemal výrazne líšiť.
Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: sparkracingtechnology.com