Tesla Model S P100D má vážnu konkurenciu. Fisker EMotion “je” lepší v mnohých ohľadoch

2

Tak sme sa dočkali, športovo-luxusný elektromobil Fisker EMotion bol dnes v noci oficiálne predstavený v rámci podujatia CES 2018. Zdá sa, že známemu dizajnérovi Henrikovi Fiskerovi sa konečne podarilo vytvoriť plnohodnotnú konkurenciu Tesle Model S P100D, pričom model Emotion ju v mnohých ohľadoch prekonáva.

Na prvý pohľad zaujme netradičným dizajnom. Ešte viac po otvorení dverí. Tie predné sa otvárajú podobne ako v prípade superšportov, napríklad od Lamborghini. Systém otvárania zadných dverí zas pripomína Falcon Wings z Tesly Model X. Ich pánty sú však umiestnené za vstupným otvorom. Na ich otvorenie slúži mobilná aplikácia alebo zapustené “kľučky”, ktorých sa stačí dotknúť. Nemenej zaujímavé sú aj obrovské 24″ kolesá.

fisker emotion

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Bývalí manažéri Tesly, BMW a Nissanu predstavili konkurenta Modelu X za 37 000 €
Lucid Air: Konkurent Modelu S oficiálne predstavený, má 1 000 koní a dojazd 644 km

Fisker EMotion – interiér

V interiéri sa dočkáme moderného luxusu. Dominuje v ňom vegánska koža, karbónové doplnky a množstvo displejov. Vodič má k dispozícii 3 displeje, pričom obrazovka v stredovom tuneli je zakrivená. Rovnako tak sú zakrivené aj príplatkové 27″ obrazovky určené pre cestujúcich na zadných sedadlách. K dispozícii sú aj 4 indukčné plochy pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov.

Fisker EMotion – špecifikácie

Fisker EMotion disponuje 4 elektromotormi, ktoré poháňajú každé koleso zvlášť. Ich systémový výkon je 575 kW, čo je o 7 kW viac, ako v prípade najvýkonnejšej Tesly Model S P100D. Fisker prekonáva Model S aj po stránke dojazdu a rýchlosti nabíjania. Jeho nešpecifikovaná batéria, ktorá zabezpečuje 644 km (EPA) dojazd, sa má nabiť len za 9 minút.

Tesla Model S 100D, ktorá je verziou s najväčším dojazdom, prejde na jedno nabitie 539 km (EPA), pričom sa na nabíjačke Supercharger nabije na 80 % za cca 45 minút. V prípade elektromobilu Fisker EMotion je však otázne, aký nabíjací zdroj bude nutný k spomínanému 9 minútovému nabitiu.

Na druhej strane, ani Fisker EMotion nemá na famózne zrýchlenie Modelu S P100D. Na 60 mph (97 km/h) totiž zrýchli za necelé 3 sekundy, pričom Tesle to trvá len 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch vozidiel je podobná, Fisker dosahuje 259 km/h, Tesla 250 km/h.

fisker emotion

Revolučné solid-state batérie

V rámci predstavenia elektromobilu prezentovala spoločnosť Fisker aj informácie o obrovskom pokroku v oblasti vývoja solid-state batérií novej generácie. Už v roku 2020 by mala uviesť na trh batérie, ktoré umožnia elektromobilom dojazd 800 km, pričom sa majú nabiť za jedinú minútu. A to aj vďaka 2,5-násobnej energetickej hustote v porovnaní s Li-Ion batériami. Nová technológia by sa však mohla objaviť už v tomto roku, a to v rámci mobilných telefónov a inej elektroniky.

Fisker EMotion má ísť do predaja budúci rok, a to za sumu 129 900 USD. A to aj so systémom autonómneho riadenia 4. úrovne, o ktoré sa bude starať 5 senzorov LIDAR.

Zdroj: tlačová správa

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!