Najväčší konkurenti Tesly sú z Číny, hovorí Elon Musk. Prečo si to myslí?

11

Čínske automobilky sú predovšetkým vďaka elektromobilom na ohromnom vzostupe. Sú pritom čoraz väčšou hrozbou nielen pre tradičné automobilky. Na pozore sa tiež musí mať doterajší e-mobility líder, spoločnosť Tesla. A to si samozrejme uvedomuje aj Elon Musk, ktorý hovorí, že najväčšia konkurencia Tesly pochádza z Číny. Prečo si to myslí?

Čínski výrobcovia na domácom trhu prevalcovali tradičné svetové automobilky v oblasti elektromobility. Jediná zahraničná značka, ktorej sa v Číne darí, je pritom spoločnosť Tesla. Aj tá sa však musí mať pozore. Čínske automobilky pritom pomerne rýchlo expandujú aj na zahraničné trhy. A mnohí odborníci predpokladajú, že by mohli v oblasti elektromobilov poriadne zavariť tradičným svetovým automobilkám aj v ich domácich regiónoch.

Elon Musk o čínskych výrobcoch elektromobilov

Elon Musk dal čínskym automobilkám vyrábajúcim elektromobily veľký kredit. A to viackrát. Napr. už v septembri 2021 uviedol, že má „veľký rešpekt pred mnohými čínskymi automobilkami,“ ktoré sú poháňané modernými technológiami a ktoré prinášajú pokročilú konektivitu či inteligentné funkcie, vrátane autonómneho riadenia.

„Úprimne poznamenávam, že čínske automobilové spoločnosti sú najkonkurencieschopnejšie na svete, najmä preto, že niektoré sú veľmi dobré v softvéri,“ dodal šéf Tesly.

byd elektromobily

Zdroj ilustračného obrázku: BYD

V máji 2022 zas uviedol, že len málokto si uvedomuje, že Čína je svetovým lídrom vo výrobe energie z obnoviteľných zdrojov, ako aj v rámci elektrických vozidiel. A dodal: „Nech už si o Číne myslíte čokoľvek, je to jednoducho fakt.“

Najaktuálnejšie vyjadrenie

Ani v tomto roku si Elon Musk nenechal ujsť príležitosť, aby vzdal poklonu čínskym výrobcom elektromobilov. A to v rámci konferencie denníka The New York Times, o čom informoval portál Business Insider. Musk pritom začal slovami: „Predaj elektromobilov v Číne je gigantický. Čínske automobilky sú extrémne konkurencieschopné.“

nio elektromobily

Zdroj ilustračnej fotografie: NIO

„Zďaleka najväčšiu konkurenciu má Tesla v Číne. Je veľa ľudí, ktorí si myslia, že v prvej desiatke automobiliek bude Tesla nasledovaná deviatimi čínskymi automobilkami. Myslím si, že by sa nemuseli mýliť,“ pokračoval Musk na adresu čínskych výrobcov.

A nakoniec šéf Tesly povedal: „Čína je super dobrá vo výrobe a jej pracovná morálka je neuveriteľná. Keď v spoločnosti Tesla posudzujeme rôzne ligy konkurencieschopnosti, za najkonkurencieschopnejšiu považujeme čínsku ligu.“

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr (CC BY 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske automobilky sú hlavnou konkurenciou, nie Toyota či GM, hovorí šéf Fordu
Tesla vraj zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu a keď príde, tak z Číny, tvrdí Sandy Munro
Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. No mne vyslovene vadi, ze tesla odstranila packy na volante. Podla mne je to vyslovene nebezpecne. A kvoli takej sprostosti ked je elonovi jedno ze si ludia vyberu inu znacku, tak to je riadne mimo a poskodzuje svoju vlastnu znacku.

  2. Už roky počúvame a čítame varovania o čínskej „rozpínavosti“, a to nielen v automobilite. Čo robili a robia po tie roky európske automobilky?! Asi nie dosť, a to je náš“celosvetový“ problém! „ZLENIVELI SME“, a to je náš veľký problém …..

      • Náš problém, lebo sa tak správajú naše= európske firmy vo všeobecnosti, a aj európsky parlament, a my na to budeme doplácať! Mám pocit, že sa chceš tešiť z nešťastia „mŕtvych“ automobiliek, a kašleš na to, čo to všetko v Európe môže spôsobiť …..

        P.S. Odborníci takým, ako si ty v preklade hovoria „husto počmáraní“! 🙂

    • Súhlas. Život v EU sa v porovnaní s inými časťami sveta stal veľmi pohodlný a žije sa vysoko nad pomery. Europania nie sú ochotní pracovať tak, ako pred 20-30 rokmi, klesá produktivita práce, klesá nám desaťročia pôrodnosť (ľudia nie sú ochotní mať ani vlastné deti, nie sú ochotní sa starať o vlastných rodičov a pod.) Spohodlneli sme a výrazne zleniveli. Ale „konkurencia“ nespí, a časom sa dostaneme do závesu a do závislosti iných veľmocí s úplne iným jazykom a hlavne s inou kultúrou a inou ideológiou. Na také pracovné tempo nie sme a ani nikdy nebudme pripravení.
      Zatiaľ sa čerpá z rezerv, ale tie sa minú. A netýka sa to len automotive, ale všeobecne celej ekonomiky, devastovanej prosocialistickými a rovnostárskymi postojmi a bolševickými náladami medzi obyvateľstvom. Netreba chodiť ďaleko za hranice: je tu dotovanie elektriny bez jasného ozdravného plánu, sanovanie hypoték (prečo?), vyššie výdavky štátneho rozpočtu bez účelovosti alebo skutočne pridanej hodnoty atd, atd.

      • Celý systém EU je viac a viac chorý, a tí v Bruseli to nevidia. Medzi nami sú pritom hlupáci, ktorí sa škodoradostne tešia, že európske automobilky, ale nielen tie, konečne skrachujú! Nevidia a nechápu, že tak sa prepadne do núdze celá naša spoločnosť, a väčšina z nás nebudeme mať ani na “ tie lacné“ autá z Číny ….

Pridajte komentár