Čínske automobilky sú predovšetkým vďaka elektromobilom na ohromnom vzostupe. Sú pritom čoraz väčšou hrozbou nielen pre tradičné automobilky. Na pozore sa tiež musí mať doterajší e-mobility líder, spoločnosť Tesla. A to si samozrejme uvedomuje aj Elon Musk, ktorý hovorí, že najväčšia konkurencia Tesly pochádza z Číny. Prečo si to myslí?
Čínski výrobcovia na domácom trhu prevalcovali tradičné svetové automobilky v oblasti elektromobility. Jediná zahraničná značka, ktorej sa v Číne darí, je pritom spoločnosť Tesla. Aj tá sa však musí mať pozore. Čínske automobilky pritom pomerne rýchlo expandujú aj na zahraničné trhy. A mnohí odborníci predpokladajú, že by mohli v oblasti elektromobilov poriadne zavariť tradičným svetovým automobilkám aj v ich domácich regiónoch.
Elon Musk o čínskych výrobcoch elektromobilov
Elon Musk dal čínskym automobilkám vyrábajúcim elektromobily veľký kredit. A to viackrát. Napr. už v septembri 2021 uviedol, že má „veľký rešpekt pred mnohými čínskymi automobilkami,“ ktoré sú poháňané modernými technológiami a ktoré prinášajú pokročilú konektivitu či inteligentné funkcie, vrátane autonómneho riadenia.
„Úprimne poznamenávam, že čínske automobilové spoločnosti sú najkonkurencieschopnejšie na svete, najmä preto, že niektoré sú veľmi dobré v softvéri,“ dodal šéf Tesly.
V máji 2022 zas uviedol, že len málokto si uvedomuje, že Čína je svetovým lídrom vo výrobe energie z obnoviteľných zdrojov, ako aj v rámci elektrických vozidiel. A dodal: „Nech už si o Číne myslíte čokoľvek, je to jednoducho fakt.“
Najaktuálnejšie vyjadrenie
Ani v tomto roku si Elon Musk nenechal ujsť príležitosť, aby vzdal poklonu čínskym výrobcom elektromobilov. A to v rámci konferencie denníka The New York Times, o čom informoval portál Business Insider. Musk pritom začal slovami: „Predaj elektromobilov v Číne je gigantický. Čínske automobilky sú extrémne konkurencieschopné.“
„Zďaleka najväčšiu konkurenciu má Tesla v Číne. Je veľa ľudí, ktorí si myslia, že v prvej desiatke automobiliek bude Tesla nasledovaná deviatimi čínskymi automobilkami. Myslím si, že by sa nemuseli mýliť,“ pokračoval Musk na adresu čínskych výrobcov.
A nakoniec šéf Tesly povedal: „Čína je super dobrá vo výrobe a jej pracovná morálka je neuveriteľná. Keď v spoločnosti Tesla posudzujeme rôzne ligy konkurencieschopnosti, za najkonkurencieschopnejšiu považujeme čínsku ligu.“
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr (CC BY 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske automobilky sú hlavnou konkurenciou, nie Toyota či GM, hovorí šéf Fordu
Tesla vraj zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu a keď príde, tak z Číny, tvrdí Sandy Munro
Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku
ODBER NOVINIEK
11 komentárov
No mne vyslovene vadi, ze tesla odstranila packy na volante. Podla mne je to vyslovene nebezpecne. A kvoli takej sprostosti ked je elonovi jedno ze si ludia vyberu inu znacku, tak to je riadne mimo a poskodzuje svoju vlastnu znacku.
jaaaaaj tak tebe to vadiiii 🙂 nastastie Elonovi nevadi, ze ti to vadi… 😉 aj tak si Teslu nikdy nekupis socka, tak neviem co ta to vzrusuje…
Sociopat! …..
pragmatik 😉
Už roky počúvame a čítame varovania o čínskej „rozpínavosti“, a to nielen v automobilite. Čo robili a robia po tie roky európske automobilky?! Asi nie dosť, a to je náš“celosvetový“ problém! „ZLENIVELI SME“, a to je náš veľký problém …..
preco nas problem? to je snad problem dotknutych, medzicasom mrtvych, „tradicnych“ automobiliek 😉
Náš problém, lebo sa tak správajú naše= európske firmy vo všeobecnosti, a aj európsky parlament, a my na to budeme doplácať! Mám pocit, že sa chceš tešiť z nešťastia „mŕtvych“ automobiliek, a kašleš na to, čo to všetko v Európe môže spôsobiť …..
P.S. Odborníci takým, ako si ty v preklade hovoria „husto počmáraní“! 🙂
ty si sa blby narodil a blby aj zomries…
Od takého ako ty, mi je to jedno! 🙂
Súhlas. Život v EU sa v porovnaní s inými časťami sveta stal veľmi pohodlný a žije sa vysoko nad pomery. Europania nie sú ochotní pracovať tak, ako pred 20-30 rokmi, klesá produktivita práce, klesá nám desaťročia pôrodnosť (ľudia nie sú ochotní mať ani vlastné deti, nie sú ochotní sa starať o vlastných rodičov a pod.) Spohodlneli sme a výrazne zleniveli. Ale „konkurencia“ nespí, a časom sa dostaneme do závesu a do závislosti iných veľmocí s úplne iným jazykom a hlavne s inou kultúrou a inou ideológiou. Na také pracovné tempo nie sme a ani nikdy nebudme pripravení.
Zatiaľ sa čerpá z rezerv, ale tie sa minú. A netýka sa to len automotive, ale všeobecne celej ekonomiky, devastovanej prosocialistickými a rovnostárskymi postojmi a bolševickými náladami medzi obyvateľstvom. Netreba chodiť ďaleko za hranice: je tu dotovanie elektriny bez jasného ozdravného plánu, sanovanie hypoték (prečo?), vyššie výdavky štátneho rozpočtu bez účelovosti alebo skutočne pridanej hodnoty atd, atd.
Celý systém EU je viac a viac chorý, a tí v Bruseli to nevidia. Medzi nami sú pritom hlupáci, ktorí sa škodoradostne tešia, že európske automobilky, ale nielen tie, konečne skrachujú! Nevidia a nechápu, že tak sa prepadne do núdze celá naša spoločnosť, a väčšina z nás nebudeme mať ani na “ tie lacné“ autá z Číny ….