VW I.D. BUZZ? Microbus, Type 2, T2, Transporter, Westfalia Camper, Delivery Van či Samba. To sú všetko názvy jedinej legendy symbolizujúcej slobodu hnutia Hippies, ktorá zažíva svoju reinkarnáciu do podoby inovatívneho elektromobilu s autonómnym riadením.
Automobilka Volkswagen predstavila na autosalóne v Detroite svoj druhý koncept elektromobilu z pripravovanej rodiny I.D. Po hatchbacku s jednoduchým označením I.D., ktorý má byť elektrickou variáciou Golfu blízkej budúcnosti (r. 2020), ukázala elektrický mikrobus VW I.D. BUZZ. Ten bol inšpirovaný legendárnym modelom Transporter T2 zo 60. rokov. T2 sa stal symbolom hnutia Hippies či bohémskeho života kalifornských surferov. Novinka má byť podľa automobilky stelesnením komfortu, nekonečného priestoru pre cestovanie, inovatívnych technológií a ekologicky udržateľnej mobility.
VW I.D. BUZZ – rozmery, výkon a dojazd
8-miestny elektromobil ponúkne všetkým svojim pasažierom dostatok priestoru. A to vďaka veľkorysému rázvoru 3 300 mm. Napriek veľkému rázvoru je VW I.D. BUZZ „príjemne“ kompaktný – 4 942 x 1 976 x 1 963 mm (d/š/v). Samozrejmosťou sú dva batožinové priestory.
I.D. BUZZ sa bude ponúkať v dvoch verziách. High-end má dva 150 kW elektromotory, pohonom všetkých kolies a celkový výkon 275 kW (369 koní). „Dopovaný“ bude zo 111 kWh batérie, ktorá mu zabezpečí dojazd 600 km podľa NEDC, resp. reálnejších 432 km podľa metodiky EPA. Táto zostava umožňuje verzii konceptu zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
Základná verzia ponúkne elektromotor s výkonom 200 kW (268 koní) a pohon jednej nápravy. Kapacity batérie pre túto verziu klesla na 83 kWh. Spomína sa nabíjanie prostredníctvom CCS a podpora 150 KW rýchlonabíjania, ktorá by mala umožniť nabitie 80 % kapacity batérie za 30 minút. Tieto špecifikácie budú zrejme platiť iba pre predstavený funkčný koncept, keďže VW Group spolupracuje na vývoji rýchlonabíjačiek s výkonom 350 kW. Pre európsky trh môžeme očakávať nabíjací port Type 2.
VW I.D. BUZZ – technológie a interiér
VW I.D. BUZZ bude disponovať plne autonómnym riadením „I.D. Pilot“. Postarajú sa o to početné kamery, radarové a ultrazvukové senzory a taktiež laserové skenery. VW však predpokladá, že plne autonómne riadenie bude umožnené používať najskôr v roku 2025.
Mikrobus nemá klasickú prístrojovú dosku. Všetky potrebné údaje sa premietajú vodičovi prostredníctvom head-up displeja na čelné sklo. HUD je doplnený o systém 3D digitálnej rozšírenej reality, ktorý premieta relevantné údaje akoby do priestoru vozovky. Funkcie infotainmentu či ovládanie klimatizácie prebieha pomocou vyberateľného tabletu.
Najdôležitejšie ovládacie prvky sú umiestnené na volante. Tlačidlá však na ňom nehľadajte. Všetko sa ovláda prostredníctvom kapacitnej dotykovej plochy. Všetky sedadlá sú nadštandarde variabilné. Je ich možné jednoducho natáčať či vyberať. I.D. BUZZ je tak možné premeniť napríklad na rokovaciu miestnosť.
Sériová verzia by sa mala objaviť na trhu najskôr v roku 2020. Ako reálny sa spomína rok 2022. Predpokladaná cena modelu I.D. BUZZ zatiaľ nie je známa. VW tvrdí, že elektromobily radu I.D. majú byť dostupné miliónom zákazníkov a nielen pre vyvolených milionárov. Prezentovaný koncept sa však zdá byť určený pre záujemcov z horného milióna celosvetovej populácie…:-) No nechajme sa prekvapiť akú cenovú politiku zvolí VW v prípade základného modelu.
Zdroj: tlačová správa, titulné foto: VW
2 komentáre
Pingback: ChargePoint Express Plus 400 kW je najvýkonnejšou nabíjacou stanicou na svete - eAutoPortal.sk
Pre slovač ťažko.