Toto je závodný špeciál Model S pre šampionát EGT

0

Novučičký šampionát elektromobilov Electric GT už klope na dvere, preto je na čase predstaviť si jeho hlavnú hviezdu – závodný špeciál Tesla Model S.

Ako je už známe, budúci rok štartuje prvý ročník jedinečných pretekov Electric GT. Pod hlavičkou FIA v ňom bude štartovať 20 upravených elektromobil Tesla Model S, v rámci 10 tímov. Šampionát pozostáva zo siedmych pretekov na známych európskych okruhoch. Každý závod by mal trvať cca 30 minút  V ďalších sezónach by v ňom mali štartovať aj elektromobily iných značiek. Podrobnejšie informácie o Electric GT nájdete v našom článku Tesly Model S budú jazdiť preteky FIA Electric GT.

Závodný špeciál je postavený na báze sériového elektromobilu Tesla Model S P85 od Tesla Motors. Na prvý pohľad sa bude od neho odlišovať pretekárskym kitom, ktorý ho výrazne rozširuje. Rozšírené sú aj rozchody kolies. Vzadu sa nachádza výrazný spojler, ktorý sa stará o dodatočný prítlak a pomáha pri brzdení a zatáčaní. Pneumatiky bude dodávať Pirelli, a to pre suché aj mokré podmienky.

DOPLNENÉ! Nová závodná verzia Modelu S EGT pokorí 100-vku za 2,1 sekundy

Zmeny sa dotkli samozrejme aj bŕzd, podvozka, riadenia aj chladenia. Tlmiče sú zdvojené. Kvôli znižovaniu hmotnosti boli pôvodné výplne dverí a veka batožinového priestoru nahradené uhlíkový vláknami. Pribudol aj predný uhlíkový spojler. Z kokpitu boli odstránené všetky nepotrebné veci. Sedadlá boli nahradené jednou škrupinovou sedačkou s 5-bodovými pásmi a ochranným rámom. Ostal len 17 palcový displej infotainmentu.

tesla model s electric gt interier

Interiér Modelu S EGT. Zdroj: Electric GT

Vďaka týmto úpravám sa podarilo konštruktérom odľahčiť Model S o takmer 500 kg. Teraz váži 1 625 kg. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa tak zlepšilo z pôvodných 4,4 s na 3,0 s. Pohonná jednotka a batéria zostali pôvodné. To znamená výkon 310 kW (421 HP), krútiaci moment 600 Nm a kapacitu batérie 85 kWh. Dojazd v rámci pretekov sa pohybuje v rozmedzí 70 až 90 km, pričom preteky by mali merať okolo 60 km.

tesla model s electric gt spojler

Zdroj: Electric GT

Konštruktéri mali na výber pohon zadnej nápravy (1 elektromotor – 310 kW) alebo oboch náprav (2 elektromotory 515 kW). Rozhodli sa pre zadný náhon, vďaka ktorému bude mať Model S, aj napriek nižšiemu výkonu, lepšiu jazdnú dynamiku.

Porovnanie akcelerácie závodnej a sériovej verzie:

 

Porovnanie špecifikácií závodnej a sériovej verzie Modelu S P85

 seriová verziazávodný špeciál
Hmotnosťcca 2 100 kg1 625 kg
Výkon310 kW310 kW
Krútiaci moment600 Nm600 Nm
Zrýchlenie (0 – 100 km/h)4,4 s3,0 s
Max. rýchlosť (obmedzená)210 km/h220 km/h
Náhonzadný alebo 4×4zadný
Batéria85 kWh85 kWh
Dojazd426 km (EPA)70 – 90 km (v závode)
Dĺžka/šírka4 979/1 964 mm5 070/2307 mm
Rozchod kolies (p/z)1 662/1 700 mm1 780/1 820 mm
Svetlá výška145 mm105 mm

Zdroj: Electric GT

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár