Novučičký šampionát elektromobilov Electric GT už klope na dvere, preto je na čase predstaviť si jeho hlavnú hviezdu – závodný špeciál Tesla Model S.
Ako je už známe, budúci rok štartuje prvý ročník jedinečných pretekov Electric GT. Pod hlavičkou FIA v ňom bude štartovať 20 upravených elektromobil Tesla Model S, v rámci 10 tímov. Šampionát pozostáva zo siedmych pretekov na známych európskych okruhoch. Každý závod by mal trvať cca 30 minút V ďalších sezónach by v ňom mali štartovať aj elektromobily iných značiek. Podrobnejšie informácie o Electric GT nájdete v našom článku Tesly Model S budú jazdiť preteky FIA Electric GT.
Závodný špeciál je postavený na báze sériového elektromobilu Tesla Model S P85 od Tesla Motors. Na prvý pohľad sa bude od neho odlišovať pretekárskym kitom, ktorý ho výrazne rozširuje. Rozšírené sú aj rozchody kolies. Vzadu sa nachádza výrazný spojler, ktorý sa stará o dodatočný prítlak a pomáha pri brzdení a zatáčaní. Pneumatiky bude dodávať Pirelli, a to pre suché aj mokré podmienky.
DOPLNENÉ! Nová závodná verzia Modelu S EGT pokorí 100-vku za 2,1 sekundy
Are you ready for the Age of Light? @EGTChampionship @agustipaya @markgemmell @Circuitcat_eng #TeslaMotors @pirellisport @ompracing @DHL pic.twitter.com/R3ERdZIetm
— Electric GT (@EGTChampionship) 21. novembra 2016
Zmeny sa dotkli samozrejme aj bŕzd, podvozka, riadenia aj chladenia. Tlmiče sú zdvojené. Kvôli znižovaniu hmotnosti boli pôvodné výplne dverí a veka batožinového priestoru nahradené uhlíkový vláknami. Pribudol aj predný uhlíkový spojler. Z kokpitu boli odstránené všetky nepotrebné veci. Sedadlá boli nahradené jednou škrupinovou sedačkou s 5-bodovými pásmi a ochranným rámom. Ostal len 17 palcový displej infotainmentu.

Interiér Modelu S EGT. Zdroj: Electric GT
Vďaka týmto úpravám sa podarilo konštruktérom odľahčiť Model S o takmer 500 kg. Teraz váži 1 625 kg. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa tak zlepšilo z pôvodných 4,4 s na 3,0 s. Pohonná jednotka a batéria zostali pôvodné. To znamená výkon 310 kW (421 HP), krútiaci moment 600 Nm a kapacitu batérie 85 kWh. Dojazd v rámci pretekov sa pohybuje v rozmedzí 70 až 90 km, pričom preteky by mali merať okolo 60 km.

Zdroj: Electric GT
Konštruktéri mali na výber pohon zadnej nápravy (1 elektromotor – 310 kW) alebo oboch náprav (2 elektromotory 515 kW). Rozhodli sa pre zadný náhon, vďaka ktorému bude mať Model S, aj napriek nižšiemu výkonu, lepšiu jazdnú dynamiku.
Porovnanie akcelerácie závodnej a sériovej verzie:
Video only a #Tesla @EGTChampionship accelerates faster than a #tesla 😉 (part 1) #theageoflight pic.twitter.com/fhgMqT8XtA
— Agustin Payá (@agustipaya) 12. novembra 2016
Porovnanie špecifikácií závodnej a sériovej verzie Modelu S P85
seriová verzia | závodný špeciál | |
Hmotnosť | cca 2 100 kg | 1 625 kg |
Výkon | 310 kW | 310 kW |
Krútiaci moment | 600 Nm | 600 Nm |
Zrýchlenie (0 – 100 km/h) | 4,4 s | 3,0 s |
Max. rýchlosť (obmedzená) | 210 km/h | 220 km/h |
Náhon | zadný alebo 4×4 | zadný |
Batéria | 85 kWh | 85 kWh |
Dojazd | 426 km (EPA) | 70 – 90 km (v závode) |
Dĺžka/šírka | 4 979/1 964 mm | 5 070/2307 mm |
Rozchod kolies (p/z) | 1 662/1 700 mm | 1 780/1 820 mm |
Svetlá výška | 145 mm | 105 mm |
Zdroj: Electric GT