Výkon Tesly Model 3 po prvýkrát zmeraný pomocou dynamometra | VIDEO

0

Od predstavenia sériovej Tesly Model 3 uplynulo 7 mesiacov, ale mi ešte stále nepoznáme oficiálny údaj o jej výkone. A to ani v prípade aktuálne vyrábanej verzie “Long Range Battery”. V éteri sa doteraz objavilo hneď nekoľko možných výkonových hodnôt, aktuálne však máme k dispozícii výsledky prvého testu na dynamometri. A tie veľmi prekvapili.

Čo sa týka výkonových špecifikácií Tesly Model 3, pri jej oficiálnom prestavení sme spoznali len tie, ktoré sa týkajú dojazdu, maximálnej rýchlosti a zrýchlenia. Základné atribúty ako výkon, krútiaci moment či kapacita batérie nám Tesla neprezradila. Spoliehať sme sa museli na rôzne iné zdroje, ktoré uvádzali rôzne hodnoty.

V prípade aktuálne produkovanej verzie “Long Range Battery” s dojazdom 499 km (EPA) sa objavila v dokumentácií Americkej agentúry pre životné prostredie (EPA) hodnota 195 kW (258 HP). V uniknutom  neoficiálnom manuáli k Modelu 3 sa udáva v prípade maximálneho výkonu motora hodnota 165 kW (221 HP). V rámci testu magazínu Motor Trend bola zas nameraná hodnota 202 kW (271 HP). No a čo nám prezradil údajne prvý súkromný test výkonu Tesly Model 3 “Long Range Battery” uskutočnený na dynamometri?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako obstojí Tesla Model 3 v pouličnom závode so “6-litrovým 8-valcom”? | VIDEO
Tesla Semi “drví” asfalt a podľa Daimleru popiera zákony fyziky | VIDEO
Japonci vyvinuli hyper-elektromobil, ktorý sa vyrovná Tesle Roadster 2. Avšak…

Výsledky testu

Dynamometer nameral už štvrtú rozdielnu hodnotu výkonu v súčasnosti vyrábanej verzie Modelu 3. Tá je zo všetkých výrazne najvyššia, a to 393,6 HP (289 kW). Je to však “laboratórna” hodnota, ktorá predpokladá dokonalú trakciu. Avšak oficiálne udávaný dojazd merajú výrobcovia automobilov podobným spôsobom, pričom sa meria výkon samotného motora, kde nehrozia ďalšie výkonové straty.

tesla model 3 vykon dynamometer

Zámerné podhodnotenie alebo krátkodobo dosiahnuteľný výkon?

Už si pomaly zvykáme, že Tesla asi zámerne podhodnocuje špecifikácie Modelu 3, aby tak aspoň na oko zabezpečila väčší rozdiel medzi svojou “budget” novinkou a podstatne drahším Modelom S. Ale tento výkonový rozdiel je však až príliš veľký. Je možné, že sa jedná len o krátkodobo dosiahnuteľný maximálny výkon, ktorý je potom kvôli výkonu, kapacite a termomanažmentu batérie obmedzený na oveľa nižšie hodnoty? Ako to vidíte vy?

Zdroj: Tesla Repair Channel/Youtube

tesla magazin zdielanie

Odber noviniek

(týždenný sumár)

Registráciou súhlasíte so sprac. os. údajov
Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!