Od predstavenia sériovej Tesly Model 3 uplynulo 7 mesiacov, ale mi ešte stále nepoznáme oficiálny údaj o jej výkone. A to ani v prípade aktuálne vyrábanej verzie „Long Range Battery“. V éteri sa doteraz objavilo hneď nekoľko možných výkonových hodnôt, aktuálne však máme k dispozícii výsledky prvého testu na dynamometri. A tie veľmi prekvapili.
Čo sa týka výkonových špecifikácií Tesly Model 3, pri jej oficiálnom prestavení sme spoznali len tie, ktoré sa týkajú dojazdu, maximálnej rýchlosti a zrýchlenia. Základné atribúty ako výkon, krútiaci moment či kapacita batérie nám Tesla neprezradila. Spoliehať sme sa museli na rôzne iné zdroje, ktoré uvádzali rôzne hodnoty.
V prípade aktuálne produkovanej verzie „Long Range Battery“ s dojazdom 499 km (EPA) sa objavila v dokumentácií Americkej agentúry pre životné prostredie (EPA) hodnota 195 kW (258 HP). V uniknutom neoficiálnom manuáli k Modelu 3 sa udáva v prípade maximálneho výkonu motora hodnota 165 kW (221 HP). V rámci testu magazínu Motor Trend bola zas nameraná hodnota 202 kW (271 HP). No a čo nám prezradil údajne prvý súkromný test výkonu Tesly Model 3 „Long Range Battery“ uskutočnený na dynamometri?
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako obstojí Tesla Model 3 v pouličnom závode so „6-litrovým 8-valcom“? | VIDEO
Tesla Semi “drví” asfalt a podľa Daimleru popiera zákony fyziky | VIDEO
Japonci vyvinuli hyper-elektromobil, ktorý sa vyrovná Tesle Roadster 2. Avšak…
Výsledky testu
Dynamometer nameral už štvrtú rozdielnu hodnotu výkonu v súčasnosti vyrábanej verzie Modelu 3. Tá je zo všetkých výrazne najvyššia, a to 393,6 HP (289 kW). Je to však „laboratórna“ hodnota, ktorá predpokladá dokonalú trakciu. Avšak oficiálne udávaný dojazd merajú výrobcovia automobilov podobným spôsobom, pričom sa meria výkon samotného motora, kde nehrozia ďalšie výkonové straty.
Zámerné podhodnotenie alebo krátkodobo dosiahnuteľný výkon?
Už si pomaly zvykáme, že Tesla asi zámerne podhodnocuje špecifikácie Modelu 3, aby tak aspoň na oko zabezpečila väčší rozdiel medzi svojou „budget“ novinkou a podstatne drahším Modelom S. Ale tento výkonový rozdiel je však až príliš veľký. Je možné, že sa jedná len o krátkodobo dosiahnuteľný maximálny výkon, ktorý je potom kvôli výkonu, kapacite a termomanažmentu batérie obmedzený na oveľa nižšie hodnoty? Ako to vidíte vy?
Zdroj: Tesla Repair Channel/Youtube