Ako obstojí Tesla Model 3 v pouličnom závode so „6-litrovým 8-valcom“? | VIDEO

0

Už sme si zvykli na pravidelné dávky videí z drag race pretekov, v ktorých modely Tesla Model S a Model X porážajú drahé športiaky renomovaných značiek. Potom, ako Tesla spustila dodávky Modelu 3 bežným zákazníkom, začínajú sa objavovať záznamy z nemenej zaujímavých súbojov, v ktorých hrá hlavnú rolu novinka kalifornského výrobcu. Na superšporty tento elektromobil pre masy síce nemá, napriek tomu sú jeho vyzývateľmi zaujímavé kúsky. Napríklad Pontiac G8 GT v rámci pouličného závodu.

V rámci  jedného z našich článkov ste si mohli pozrieť, ako je na tom Tesla Model 3 na drag race trati v porovnaní so svojimi starším, výkonnejším a drahším súrodencom Model S 75D. Tentokrát sa však postavil Modelu 3 „porovnateľnejší“ automobil. A to model Pontiac G8 GT so 6-litrovým 8-valcovým motorom s výkonom 361 koní a krútiacim momentom 522 Nm. Ten bol v USA dostupný cca od 30 000 USD.

No ale prejdime už k veci a pozrime sa, ako obstojí Tesla Model 3 „Long Range Battery“ proti Pontiacu s obrovským spaľovacím motorom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
DRAG RACE: Tesla Model 3 vs. Ford Mustang vs. Tesla Model S 75D | VIDEÁ
Tesla Semi “drví” asfalt a podľa Daimleru popiera zákony fyziky | VIDEO
Japonci vyvinuli hyper-elektromobil, ktorý sa vyrovná Tesle Roadster 2. Avšak…

Rozhodol krútiaci moment

Ako máme možnosť vidieť Pontiacu nepomohlo ani 70 konských síl navyše. Model 3 mal väčšinu svojho maximálneho krútiaceho momentu dostupnú už od prvej otáčky elektromotora, a tak kým sa dostal benzínový Pontiac do optimálnych otáčok, bolo prakticky po závode. Pre objektivitu však treba povedať, že Model 3 je úplne novým vozidlom, zatiaľ čo Pontiac G8 GT prišiel na trh v roku 2008.

Zdroj: TheBayAreaRacing

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár