Značka Polestar patriaca pod automobilku Volvo, ktorá zas patrí pod koncern Geely, uviedla do predaja na európskom trhu svoj najrýchlejší elektromobil Polestar 4. Toto nadštandardne veľké SUV-kupé strednej triedy pritom okrem iného ponúkne aj dobrý dojazd či netradičné riešenie zadného výhľadu.
Polestar uvádza, že model Polestar 4 spája aerodynamiku vozidiel typu kupé s priestorom ponúkaným vozidlami typu SUV. A tým vzniklo „SUV-kupé“ strednej triedy s nadštandardnými rozmermi 4 839 x 2 008 x 1 544 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 999 mm, ktoré sa z hľadiska veľkosti a ceny radí medzi modely Polestar 2 (kompaktný sedan/crossover) a Polestar 3 (SUV vyššej strednej triedy).
Dve verzie
Polestar 4, ktorý sa vyrába v Číne, vyrástol na e-platforme SEA od materského čínskeho koncernu Geely. Minimálne na začiatok bude v Európe dostupný v dvoch verziách „Long Range“. Nižšie postavená „Single Motor“ ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 200 kW, krútiaci moment 343 Nm, batériu s kapacitou 100 kWh či dojazd 610 km (WLTP).
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Polestar 4 Long Range Dual Motor disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 400 kW, krútiacim momentom 686 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s (vďaka čomu ide o najrýchlejší model značky), 100-kWh batériou či dojazdom 580 km (WLTP).
Nabíjanie a výbava
Čo sa týka nabíjania, novinka švédskej značky podporuje maximálny nabíjací výkon 200 kW. V prípade AC nabíjania je maximom 22 kW. Žiaľ, Polestar v aktuálnej tlačovej správe neprezradil údaje ohľadom doby nabíjania „európskej“ verzie. Dozvedeli sme sa však, že model 4 umožňuje tzv. obojsmerné nabíjanie, pričom neskôr bude možné využiť funkciu V2L.
V interiéri nájdeme napr. 10,2″ digitálny prístrojový panel, 15,4″ displej infotainmentu, ktorý beží na operačnom systéme Android Automotive či 14,7″ head-up displej. Polestar 4 podporuje aj tzv. OTA aktualizácie, ktoré sa majú týkať aj vylepšení vozidlá a nových funkcií. A tepelné čerpadlo je štandardom.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Nemá zadné okno
Polestar 4 zaujme aj tým, že nemá zadné okno. Vodič sa pritom musí spoliehať na kamerový systém, ktorý premieta obraz zo zadnej časti vozidla na predné digitálne zrkadlo. Toto riešenie má podľa výrobcu priniesť cestujúcim vzadu zvýšenú bezpečnosť a pohlcujúci zážitok. A to vďaka posunutiu zadného čela a natiahnutiu panoramatickej strechy nad hlavy pasažierov.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Cena
Polestar zverejnil aj orientačné ceny pre európsky trh, a to od 63 200 €. Napr. nemecký konfigurátor odhaľuje, že základná verzia začína na cene 63 400 € a verzia s pohonom oboch náprav na 71 400 €. A už skôr sme spoznali cenovky pre čínsky trh, ktoré sa pohybujú v rozmedzí 299 900 až 399 900 RMB (cca 39 000 až 52 000 €). V prípade hlavných špecifikácií sa pritom čínska verzia odlišuje kapacitou batérie. Základná verzia ponúka 86 kWh a „Long Range“ 102 kWh.

Zdroj: Polestar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar odhalil elektrické modely „5“ a „6“. Budú sa vyrábať na Slovensku?
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
Nemecká lobby za spaľováky nepoľavuje a ako vnímajú európske elektromobily Číňania, hovoril šéf Polestaru
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Ja už roky vyzývam „Za také ceny“ nekupovať! A zdá sa, že na moje slova dochádza! Len aby to kupujúci vydržali!
Klamanie zákazníka, vyvoláva sa falošný dojem, že ide o švédske Volvo, a pritom je to čistá Čína. Prečo sa nevolá Geely? Za tie ceny sa pridá k autám, ktoré sa nahromadili v európskych prístavoch. Za také ceny je na trhu milión emobilov. Ak už platiť také ceny, tak to radšej fantastickú Teslu MY a ešte človek kopu peňazí ušetrí.
Vieš, ony asi ani tie TESLY nie sú úplne bezchybné a fantastické! Pozri si hodnotenie poruchovosti elektromobilov. Tvoj príspevok zaváňa prácou pre Teslu! ……..
A čo TESLY vyrobené v Číne, tiež je to čistá Čína?! 🙂
Buď ceny klesnú, alebo skrachujú. Neviem, či existuje aj iná možnosť.
50percent nad cnske ceny je super férova marza. Aj za 70percent by sme boli radi. Keby taku mali aj ine lacnejsie auta, pripadne ine
produkty, bol by EU priemysel uz davno na kolenach. Ceny na pultoch nizsie, ale pracu by nik nemal. Nevidim to ruzovo. EU firmy v cine predavaju svoje produkty lacnejsie a naopak cinske firmy u nas drahsie ako doma. Tu videt po akych produktoch je vo svete dopyt.