Nemecká lobby za spaľováky nepoľavuje a ako vnímajú európske elektromobily Číňania, hovoril šéf Polestaru

21

Šéf švédskej značky Polestar patriacej pod automobilku Volvo, ktorá zas spadá pod čínsky koncern Geely, poskytol zaujímavý rozhovor pre nemecký denník Süddeutsche Zeitung. V ňom pritom hovoril aj o tamojšom lobingu za spaľovacie motory, vnímaní európskych elektromobilov v Číne či o tom, ako dobehnúť Číňanov.

Polestar je prémiovejšia a športovejšie ladená značka automobilky Volvo, ktorá zdá sa môže byť rada, že ju v roku 2010 kúpil čínsky automobilový koncern Geely. Vďaka tomu má totiž k dispozícii technológie pre elektromobily. A šéf značky Polestar, Nemec Thomas Ingenlath, ktorý predtým pracoval napr. pre VW Group, aktuálne v rozhovore pre Süddeutsche Zeitung hovoril aj o elektromobilite v Nemecku a Číne.

Zaujal pritom napríklad vyjadrením, že „v Nemecku stále nepoľavuje lobby za spaľovacie motory“. A ako problém vidí „neustále spochybňovanie toho, či je elektromobilita správna cesta.“ Naráža pritom aj na vylobovanie výnimky pre spaľovacie motory na tzv. e-palivá zo strany Nemecka či tzv. otvorenosť voči technológiám.

Ingenlath uviedol, že v Nemecku už mali dávno ukončiť diskusie ohľadom týchto záležitostí. Podľa neho je totiž jasnou budúcnosťou elektromobilita. A dodal, že Nemecko je v tomto naozaj špecifický trh. Šéf značky Polestar tiež hovorí, že táto nejednoznačnosť, napr. zo strany BMW Group, vyvoláva neistotu aj u zákazníkov. Ľudia, ktorí si napr. kupujú elektromobil za 70 000 €, by totiž mali mať istotu, že je to „správne technologické rozhodnutie“.

„Dokážu Nemci dobehnúť Číňanov?“

Ingenlath dostal od nemeckého denníka aj otázku či dokážu Nemci dobehnúť náskok čínskych výrobcov elektromobilov. Odpovedal, že európske strojárstvo sa musí postaviť na nohy a že politika v oblasti elektromobility musí byť jasná a jednotná.

Upozornil tiež na dôležitosť digitalizácie, a to nielen v oblasti automobilového priemyslu, ale tiež v bežnom živote. Nemci totiž podľa Ingenlatha zaostávajú napr. aj v oblasti digitálnych platieb. A to aj za Švédskom. Šéf značky Polestar pritom hovorí, že Číňania považujú európske elektromobily za zaostalé v oblasti softvéru.

A keďže Číňania majú vnímať Polestar ako európsku značku, tá sa rozhodla pre spoluprácu v oblasti softvéru s veľkým čínskym výrobcom smartfónov, s ktorým chce navrhnúť softvér pre čínsky trh. A podľa Ingenlatha sa takouto cestou musí vydať mnoho európskych automobiliek.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci moc neveria domácim automobilkám z hľadiska čestnosti, perspektívnosti či udržateľnosti
Nemci sú „pod tlakom“. Predajom elektromobilov v minulom roku opäť dominovali Tesla a Číňania
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

21 komentárov

  1. kazdemu, kto este v dnesnej dobe lobuje za spalovaky by mali vrazit hadicu z vyfuku do ust a nechat ho par minut zhlboka dychat… problem by sa vyriesil za okamih…

  2. Debaty a názory sú často „od mantinela k mantinelu“! Dnes je situácia taká, že aj keby celá technika elektromobilov „zostala na mieste stáť“, bude viac ako len alternatívou k autám so spaľovacím motorom. Zostáva otvorená otázka, či a ako dlho zostane spaľovací motor alternatívou pre elektropohon! Tento problém by sa mal riešiť rozumne a dôstojne. Veď keby dnes zostali stáť všetky spaľovacie motory, tak nastane katastrofa na zemi ! Tak prosím, len opatrne a s rozumom ďalej! Nikomu nič a nikam nevrážať! 🙂 ….

  3. Čína s celou slávnou EU a jej „ekonomickými a technologickými ťahúňmi“ narobí o chvíľu poriadok.
    Sme v … peknej kaši.
    A je urobená z GMO múky s prídavkom chrobákov. Čína zakázala dokonca aj Japonské Fukušima produkty, čuduj sa svete, vydrží aj bez nich.
    Vakcína je sloboda, platí pre oba tábory – rovnako inteligentný môže byť petrolhead ako aj elektrobugyman.
    Alebo stať sa Alfadebilom – v „Našej Krajine, ktorej nerozumie“
    Volvo prichádza 🙂

Pridajte komentár