Polestar odhalil elektrické modely „5“ a „6“. Budú sa vyrábať na Slovensku?

4

Značka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, na podujatí „Polestar Day 2023“ odhalila ďalšie chystané elektromobily. A to modely Polestar 5 a Polestar 6. Objavili sa pritom teoretické náznaky, že by sa mohli vyrábať na Slovensku.

Ako už dlhšie vieme, spoločnosť Volvo chystá na Slovensku výrobný závod na elektromobily, ktorý má začať s produkciou v roku 2026. Stále však nevieme, aké modely bude vyrábať. Autocar aktuálne na základe informácií z podujatia „Polestar Day 2023“ prichádza so správou, ktorá môže teoreticky naznačovať, že závod pri Košiciach sa postará minimálne o výrobu modelov Polestar 5 a Polestar 6.

„Made in Slovakia“?

Autocar píše, že chystaný konkurent elektromobilu Porsche Taycan – Polestar 5 a športovo ladený elektrický 2+2 roadster / „kabriolet“ Polestar 6 sa budú vyrábať spoločne v rovnakej továrni od roku 2026. Neuvádza však, v akej.

V roku 2026 pritom odštartuje produkcia v chystanom slovenskom závode spoločnosti Volvo pri Košiciach. A šéf výroby automobilky Volvo Geert Bruyneel už skôr naznačil, že na Slovensku sa budú vyrábať elektromobily novej generácie. Tie by mali vyrasť na úplne novej platforme, ktorá bude nasledovať po aktuálne zavádzanej novinke – platforme SPA2, ktorá bude základom pre modely Volvo EX90 či Polestar 3 a 4.

A práve modely Polestar 5 a 6 vznikajú na úplne novej 800-V platforme, ktorú vyvíja samotný Polestar. Táto prémiová značka Volva pritom aktuálne uviedla, že nová platforma by mohla byť k dispozícii aj pre ďalšie značky čínskeho koncernu Geely, pod ktorý patrí aj Volvo.

Samozrejme, možná výroba modelov Polestar 5 a 6 v SR je len našou špekuláciou. Uvedené novinky sú však prvými a jedinými náznakmi toho, aké vozidlá by sa mohli vyrábať v slovenskej továrni spoločnosti Volvo.

Čo je známe o modeloch Polestar 5 a 6?

4-dverové GT Polestar 5 vychádza z už skôr predstaveného konceptu Precept a je vyvíjané ako priamy konkurent modelu Porsche Taycan. Značka Polestar už skôr v tomto roku uviedla, že model 5 by mohol ponúknuť výkon 650 kW a krútiaci moment 900 Nm.

polestar 5

Zdroj: Polestar

Aktuálne Autocar po „Polestar Day“ spomína výkon 652 kW a krútiaci moment 899 Nm, takže Polestar v podstatne potvrdil spomínané hodnoty (rozdiely môžu byť spôsobené zaokrúhľovaním po konverzii jednotiek). A podľa Carwow šéf značky Polestar už skôr naznačil, že max. dojazd modelu bude okolo 500 km, keďže sa chcú vyhnúť batérii, ktorej hmotnosť by negatívne ovplyvnila športové jazdné vlastnosti.

Elektrický 2+2 roadster Polestar 6 s dĺžkou cca 4 600 mm ponúkne rovnaký výkon a krútiaci moment ako model 5. Ako informuje Autocar, v jeho prípade boli zverejnené aj údaje o zrýchlení (z 0 na 100 km/h za 3,2 s) a maximálnej rýchlosti (250 km/h). A podobné parametre môžeme zrejme očakávať od rovnako výkonného Polestaru 5.

Aj nová batéria XFC?

Polestar prostredníctvom tlačovej správy informoval, že so spoločnosťou StoreDot pracujú na uvedení technológie extrémne rýchlo sa nabíjajúcich batérií XFC do výroby (získanie dojazdu 160 km počas 5 min nabíjania v rámci 1. generácie batérií). A budúci rok sa má táto nová batériová technológia demonštrovať na prototype modelu Polestar 5. Takže zrejme existuje možnosť, že sa táto technológia dostane aj do sériových modelov 5 a 6.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V SR sa bude vyrábať elektrický Land Rover Defender a Volvo nasadí v SR Giga press ako Tesla
Polestar predstavil svoj najrýchlejší elektromobil, ktorý sa postaví aj Tesle Model Y
Polestar predstavil svoje prvé elektrické SUV a prezradil aj prvé cenovky
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • Neviem, nevyzerá to tak. Ale nemali by byť aj BEV ekologické? T.j. nie také „zbytočne“ veľké, drahé, náročné na výrobu, spotrebu, zdroje – len ako zábavka pre pár bohatých.
      To ekológiou veľmi nevonia.

Pridajte komentár