Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?

10

Volvo predstavilo nový model Volvo EX30 s tým, že ide o ich najmenší elektromobil a najmenšie SUV, ako aj model s najnižšou uhlíkovou stopou a najnižšími nákladmi na vlastníctvo (TCO). Viacerých pritom potešila základná cena vozidla. A tá je už známa aj v rámci slovenského trhu. Čo pritom stojí za relatívnou „cenovou dostupnosťou“ vysvetľoval pre Electrek obchodný riaditeľ spoločnosti Volvo.

Záujem o elektromobily neustále rastie, ale pre mnohých je stále veľkou prekážkou ich obstarávacia cena. Preto pochopiteľne čakajú na sľubované lacnejšie modely. Volvo pritom patrí k najoptimistickejším výrobcom elektromobilov z hľadiska predikcie vyrovnania cien porovnateľných elektrických a spaľovacích vozidiel.

V prípade tejto švédskej automobilky, patriacej pod čínsky koncern Geely, by však malo byť dosiahnutie cenovej parity zrejme jednoduchšie, nakoľko ide o prémiovú automobilku s vysokými priemernými cenami spaľovacích áut. Zdá sa však, že to nemusel byť jediný dôvod.

Slovenské ceny

O dôvodoch ceny subkompaktného elektrického SUV Volvo EX30, ktorú najmä v prípade základnej verzie viacerí považujú za pomerne nízku, hovoril Electrek s obchodným riaditeľom spoločnosti Volvo, Bjornom Annwallom. Ešte predtým si však uvedieme ceny tohto modelu na slovenskom trhu.

V čase nedávneho predstavenia modelu EX30 sme spoznali ceny pre prvé trhy, ktoré sa pohybovali aj pod 36 000 €. A to mnohých potešilo. Otázkou pritom môže byť, ako budú vnímať cenu spotrebitelia zo Slovenska, a to nielen v kontexte tohto, že u nás je Volvo EX30 drahšie – od 37 950, 40 900, resp. 49 850 €, v závislosti od stupňa výbavy.

Z čoho má vychádzať (relatívna) „cenová dostupnosť“?

Mnohé médiá považujú základnú cenu elektromobilu Volvo X30 za priaznivú. Electrek dokonca hovorí o „nízkej cene“, pričom sa Bjorna Annwalla pýta, ako to jeho spoločnosť dosiahla. Ten v prvom rade hovorí, že za tým stojí širší súbor aspektov.

Medzi ne patrí (v rámci elektromobilov značky Volvo nová) platforma určená špeciálne pre elektromobily, ktorú navrhol materský koncern Volva, čínska spoločnosť Geely. Podľa Annwalla je táto platforma veľmi dobre koncipovaná a ekonomickým prínosom má byť aj to, že sa v rámci nej delia o „niektoré investície“ s inými značkami. A to platí aj v prípade výrobnej infraštruktúry v rámci produkcie v čínskom závode.

Ďalším dôvodom relatívnej „cenovej dostupnosti“ modelu Volvo EX30 má byť „vynaliezavosť a nákladovo orientovaný prístup“ švédskej značky pri navrhovaní vozidla. Obchodný riaditeľ Volva pritom zdôrazňuje, že zameranie na udržateľnosť ide ruka v ruke s nákladovou efektivitou. Spomína pritom menej materiálu, vhodné druhy materiálu, menej odpadu a elimináciu zložitosti.

Ohľadom znižovania komplexicity hovorí napr. o zvukom „sound bare“, ktorý nahrádza množstvo samostatných reproduktorov. A ako sa dalo čakať, Annwall nemohol obísť ani to, že verzie s nižším dojazdom používajú batériu s chémiou LFP, čo je dnes najlacnejšia technológia na trhu.

Nuž, sme zvedaví, či aj širšia časť spotrebiteľov bude považovať Volvo EX30 za „výhodný nákup“. To však naznačia až neskoršie predajné čísla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovákov je podľa Volva blízko. Honda a Renault nesúhlasia
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Nechapem prečo je rozdielna cena v roznych ktrajimach, ktore platia rovnakou menou?
    Chapal by som tomu ak by boli dotacie, tak vyska dotacie v roznych krajinach by mohla meniť koncovu cenu auta, ale ceny 36 000€ dal vyrobca pre nejaký trha (predpokladam ze Nemecko a Holandsko) ale pre Slovensko dal +1 950€ na 37 950€.
    Dovody rozdielnej ceny pre krajiny platiace €:
    1) Rozna vyska dotacii (na Slovensku nie su dotacie :D)
    2) Dôraz na vacsie trhy, Na slovensku si priplatime aby v Nemecku alebo Holandsku mali lakavejsiu cenu
    3) Rozne dane
    4) …. viac ma nenapada

  2. U nás by mala byť jednoznačne nižšia cena ako v najvyspelejších krajinách ako napr. v Nemecku, pretože zárobky, kúpna sila sú jednoznačne nižšie. Veď preto nedávno štrajkovali vo VW v Bratislave, lebo žiadali vyššie mzdy s poukazom na mzdy vo fabrikách VW v Nemecku – a nežiadali vyrovnať mzdy, vedia, že to je nereálne, ale iba viac ich priblížiť k nemeckým mzdám. Vo vyspelých krajinách sú aj vyššie životné náklady, ceny potravín a nehnuteľností (nájmov), takže sú aj vyššie mzdy, s cenami automobilov je to podobne, Volvo sa asi pomýlilo.

    • Vo VW sa vybojovalo v posledných jednaniach odborov 4%. Potom sa riešila inflácia, tak VW pristúpilo na 11% inflačného. Ale do tých 11% započítali aj tie predošlé 4%. Čiže vlastne dali 7% inflačného. Za pár rokov bude vyššia mzda v Lídli.

Pridajte komentár