Prvé elektromobily značky Maserati, modely Grecale Folgore a GranTurismo Folgore, sa chystajú na trh. Svedčí o tom aj spustenie konfigurátorov v rámci prvých trhov. Dozvedáme sa pritom ďalšie špecifikácie, ako aj ceny.
Maserati patriace do koncernu Stellantis sa chce stať čisto elektrickou značkou. A na tejto ceste jej ako prvé modely pomôžu SUV Grecale Folgore a športové coupé GranTurismo Folgore.
Maserati Grecale Folgore
V rámci minuloročného predstavenia elektrického SUV vyššej strednej triedy Maserati Grecale Folgore sme sa dozvedeli, že vozidlo má rozmery 4 846 x 2 163 x 1 670 mm (dĺžka x šírka vrátane spätných zrkadiel x výška), rázvor 2 901 mm, 400-V el. architektúru, batériu s kapacitou 105 kWh a krútiaci moment 800 Nm.
- Zdroj: Maserati
- Zdroj: Maserati
Taktiež už dlhšie vieme, že model Grecale Folgore nie je dedikovaný elektromobil, pričom v ponuke budú aj verzie s čisto spaľovacím motorom (V6) a dvoma mild-hybridnými pohonmi. A aktuálne napr. na webe nemeckého zastúpenia značky Maserati nájdeme ďalšie špecifikácie vozidla.
V rámci tamojšieho konfigurátora je pritom dostupná verzia s pohonom oboch náprav, výkonom 410 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,1 s, maximálnou rýchlosťou 220 km/h, dojazdom 431 – 501 km WLTP (zrejme v závislosti od výbavy) nabitím na 80 % za 29 min a cenou od 124 301 €. A známy je už aj údaj ohľadom objemu batožinového priestoru, a to 535 l.
Maserati GranTurismo Folgore
Maserati minulý rok predstavilo aj ďalší elektromobil – GranTurismo Folgore, ktorý sa môže pochváliť 800-V el. architektúrou. Vtedy uvedené predbežné špecifikácie pritom zdá sa platia, keďže viaceré z nich aktuálne nájdeme aj na „nemeckom“ webe značky, v rámci ktorého je dostupný aj konfigurátor vozidla.
- Zdroj obrázku: Maserati
- Zdroj: Maserati
- Zdroj: Maserati
Toto športové elektrické coupé by tak malo ponúknuť pohon oboch náprav, výkon 560 kW, krútiaci moment 1 350 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 s a z 0 na 200 km/h za 8,8 s, maximálnu rýchlosť 320 km/h, batériu s kapacitou, 92,5 kWh (z toho využiteľných 83 kWh), max. nabíjací výkon až 270 kW či zisk dojazdu 100 km (WLTP) počas 5 min nabíjania. A novinkou je odhalenie maximálnej rýchlosti – 325 km/h, dojazdu – 433 až 455 km WLTP (zrejme v závislosti od výbavy) a ceny – od 198 212 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektromobil Alfa Romeo, menšie SUV Milano, sa začína poodhaľovať
„Vzkriesená“ Lancia avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom cez 700 km
Stellantis bude v Európe predávať „lacnejšie“ čínske elektromobily pod „svojou novou značkou“
ODBER NOVINIEK
Jeden komentár
Nech sa sa len učia! Cesta k dobrému BEV je dlhá! 🙂