Máme tu ďalšie „prekvapenie“, ktoré súvisí s čínskymi elektromobilmi, resp. výrobcami. Stellantis oznámil kúpu podielu v čínskej automobilke Leapmotor, ako aj predaj jej elektromobilov vo vlastnej réžii. Začne pritom v rámci európskeho trhu.
Ďalším dôkazom toho, že mnohí známi globálni výrobcovia áut zaostávajú v oblasti elektromobility za mnohými čínskymi automobilkami, môže byť veľmi netradičná spolupráca koncernu Stellantis, pod ktorý patria značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram, s čínskym startupom, ktorý sa špecializuje na elektromobily.
Ako sa uvádza v oficiálnej tlačovej správe, Stellantis investuje do Leapmotor 1,5 mld. €, vďaka čomu získa 20-% podiel či 2 miesta v predstavenstve tejto spoločnosti. Oba subjekty tiež založia spoločný podnik Leapmotor International, v rámci ktorého bude mať Stellantis (51-% vlastník) práva na vývoz, predaj a výrobu produktov automobilky Leapmotor (49-% vlastník) mimo Číny.
Výpomoc pri napĺňaní cieľov Stellantisu
Spoločnosť Stellantis uvádza, že „má v úmysle využiť vysoko inovatívny a nákladovo efektívny ekosystém elektrických vozidiel spoločnosti Leapmotor v Číne, aby si pomohla pri napĺňaní svojich hlavných cieľov elektrifikácie“. Spolupráca má podľa oboch spoločností tiež priniesť „cenovo dostupnejšie riešenia mobility pre globálnych zákazníkov“. A spoločný podnik Leapmotor International má začať s dodávkami elektromobilov v druhej polovici budúceho roku.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares, ktorý donedávna nemal na adresu elektromobilov jedného pekného slova, teraz uvádza, že „Leapmotor je jeden z najpôsobivejších nových hráčov na trhu s elektrickými vozidlami, ktorý má podobné technologické a podnikateľské zmýšľanie ako my“.
A zdá sa, že Stellantis si už stihol značku Leapmotor „privlastniť“. Finančná riaditeľka Stellantisu Natalie Knightová totiž v rámci oznámenia kvartálnych hospodárskych výsledkov oznámila, že Leapmotor je ich 15. značkou, pričom tá ma byť určená pre zákazníkov, ktorí chcú najlepšie technológie a zároveň sú citliví na cenu, píše portál Automotive News.
Knightová pritom uviedla, že prvým mimočínskym trhom pre elektromobily od Leapmotor bude Európa. Ich predaj bude prebiehať v plnej réžii Stellantisu a príjmy z predaja budú „plne konsolidované v bilancii“ tohto veľkého koncernu.
Poistka či benchmark
Podľa finančnej šéfky Stellantisu by spoločný podnik Leapmotor International mohol vyrábať elektromobily Leapmotor v Európe, napr. ak EÚ zavedie vysoké clá na vozidlá vyrobené v Číne. Knightová taktiež uviedla, že čínska pozícia na európskom trhu porastie a spolupráca má byť rozumným spôsobom, ako riešiť tento problém.
„Vďaka spolupráci so spoločnosťou Leapmotor budeme môcť mať v reálnom čase ešte lepšie benchmarky, aby sme vždy vedeli, čo je potrebné na víťazstvo v porovnaní s najlepšími konkurentmi na trhu,“ dodala Knightová.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis chystá možno až 7 „cenovo dostupných“ elektromobilov na spôsob Citroenu e-C3
V čínskych elektromobiloch vidí veľkú hrozbu aj Citroën. Chystá sa však bojovať
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
EU je skrz-naskrz prehnitá a už dávno jej nejde o blaho jej obyvateľov.
Monopoly idú do krabičky, dúfajú, že hra zostane rovnaká.
Nezostane.
Tak ako bol „západný svet“ zopár storočí nositeľom pokroku, tak sa teraz začal presadzovať „východný svet“! Nechceme si to stále pripustiť, ale sme zdegenerovali našu civilizáciu, a budeme za to kruto potrestaní !!!
Dalsia europska (zapadna) automobilka ktora sa tvari, aky velky hrac je a pritom ide kopirovat cinu.
Zda sa ze este par mesiacov a nebude moznost kupit europske elektroauto. Vsetko bude len cina s logom Citroen, Audi, VW atd.
Kde je ten povestny europsky vyvoj? Alebo to bola len dobra reklama aby zakaznici zaplatili viac? Okradali zakaznikov a este sme im vsetci na cele z novinarmi tlieskali …. Auto roka zmanipulovane a bez hanbi to novinary dali tomu kto mal vacsi dosah na ich profesionalny zivot.
Toto je vysledok masoveho konspiracneho hecovania Europy proti elektromobilom. Vydeseni hlupaci sa tu hrali na najmudrejsich medzi mudrymi, kym v Cine si ukradnute technologie vylepsovali a dostali na smerovanie, ktore v Europe podlieha tvrdej antikampani konspiratorov. A tak budeme porazeni vlastnou hlupostou. Staci len dalej pokracovat vo vyplakavani, ako nam EU ide „zakazat“ spalovaky.
Krásne zhrnuté konštatovanie. K tomuto nieje čo dodať.
Ale prosím ťa nedrístaj kraviny a vypláchni si to hovno z huby…….
Keby som nepracoval pre tú najprestížnejšiu automobilku v EU, keby som nemal odskúšané tie autá, a keby som nemal prehľad o type poruchy, veku vozidla a nájazde km, tak by si mi mohol tieto tvoje rozprávky čítať na dobrú noc……auto po dvoch mesiacoch a 2500 km späť v servise, mesiac diagnostika, ďalší mesiac až dva sa čaká na ND a cena opravy cez 20 – 25 000. Samozrejme – je to v záruke, bla, bla bla. Ale asi by ťa veľmi tešilo byť dva mesiace bez auta, resp. namiesto auta za 150 000 € sa budeš voziť na aute za 50 000 €.
A okrem toho – keby si tu nečítal iba „oslavné piesne“ Veľkého vodcu Maa, tak by si vedel, že na dosiahnutie uhlíkovej neutrality pre „každé“ jedno auto na elektriku, musí to auto odjazdiť od 200 – 250 000 km. A teraz to podstatné – kto, a za akú sumu bude likvidovať batérie ?? Čo s vyprodukovaným odpadom ? A hlavne – Čína nemá problém využívať na výrobu elektriky čokoľvek – hnedouhoľné bane, čiernouholné bane, bioplynové stanice, atómové elektrárne, atď. Čo tu mudruješ a chceš elektrifikovať EÚ ??? Na celom Slovensku máme 1850 nabíjacích staníc. Len v Berlíne ich je vyše 2350. Tak kým niečo vytlačíš namiesto do záchoda smerom cez hubu, radšej sa zamysli, aby si nevyzeral ako blb…..
Myslím, že celá naša euro-americká civilizácia, v EU na čele s komisiou a parlamentom, už dlhší čas trpí na zákernú chorobu, ľudovo nazývanú „mäknutie mozgov“ !!! Smerujeme do zabudnutia tak, ako sa to stalo ostatným civilizáciám pred nami. Problémy so stratou pozície v príchode elektromobility sú len jednou položkou na ceste do zabudnutia …..