Alfa Romeo: „Tesla nakopáva všetkým zadky, ale my sme iní“

7

Alfa Romeo sa má podľa plánov materského koncernu Stellantis stať čisto elektrickou značkou do roku 2027. Elektromobily pritom majú pomôcť oživiť zašlú slávu talianskej automobilky zameranej na pôžitok z jazdy. A Šéf severoamerického zastúpenia značky si myslí, že sa dokážu presadiť aj popri Tesle.

Alfa Romeo chystá viacero elektromobilov. Prvý príde na trh budúci rok. Pôjde o subkompaktné SUV postavené na platforme eCMP, ktoré by malo niesť meno Brennero. Prvý dedikovaný elektromobil značky je naplánovaný na rok 2025, pričom vyrastie na úplne novej koncernovej platforme.

Buď pôjde o sedan alebo jeho SUV variant. Zatiaľ nebolo rozhodnuté, ktorý z týchto modelov príde na trh skôr. V roku 2027 máme očakávať väčší sedan „na spôsob modelov Porsche Taycan alebo Tesla Model S„. A aktuálne šéf Alfy Romeo pre Severnú Ameriku Larry Dominique avizuje ďalší nový model, informuje The Drive.

Podľa toho, čo uviedol, sa zdá, že pôjde o niečo ako SUV verziu spomínaného väčšieho sedanu, ktorý príde v roku 2027. Nové SUV zo segmentu E, čiže vyššej strednej triedy, bude navrhnuté a dizajnované v Taliansku, avšak najmä s ohľadom na severoamerický trh, kde sa má predať až 70 % vyrobených vozidiel.

„My sme iní“

Dominique tiež povedal, že Alfa Romeo od roku 2027 už nebude predávať spaľovacie autá. A dodal: „Najrýchlejšie rastúci výrobca prémiových áut v USA, Tesla, nakopáva zadky všetkým. My si ale o sebe myslíme, že sme iní ako ostatní. Jednoducho nechceme splynúť s okolím. Nie sme šedé BMW. Naši zákazníci nám hovoria, že si kupujú Alfu, pretože vy taký nie ste.“

Nuž, sme veľmi zvedaví, ako sa chce Alfa Romeo odlíšiť od ostatných. V prvom rade sa pritom bude musieť odlíšiť od koncernových značiek spoločnosti Stellantis, keďže jej elektromobily vyrastú na spoločných platformách a budú používať zdieľanú techniku. Očakávať zrejme môžeme športovejšie naladenie, ale to ponúkajú či majú v pláne aj iné značky. Uvidíme, možno Alfa dokáže strhnúť dizajnom, tak ako kedysi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Alfa Romeo ponúkne dojazd 700 km, rýchle nabíjanie a výkon až 1 000 koní
Elektrický koncept od Lancie je predzvesťou modelov s dojazdom cez 700 km a rýchlym nabíjaním
F1 má pomôcť Mercedesu držať krok s Teslou v oblasti elektromobility

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. „Všetci“ chystajú úžasné a výnimočné modely! Ak to bude pravda, tak si zákazníci nebudú vedieť vybrať !!!

    P.S. Mám však obavu, že ceny tých úžasných a výnimočných áut, už tak úžasné a výnimočné nebudú …….

  2. Vsetky automobilky a nie len Alfa Romeo hlasia nove, lepsie dokonale auta v 2026,2027 atd.
    Nezabudajme na prislovie:
    Nikto vám nemože dať to, čo vam my vieme slubiť.

    Alfa Romeo sa mi pači ale už teraz je dekadu za Teslou a v roku 2027 bude 15 rokov za vývojom Tesly, lebo Tesla S sa začal predávať v roku 2013.

    Nehorím, že Alfa nemôže preraziť, a nemôže priniesť niečo nove do tohto segmentu, ale som trocha skepticky, kedže aktualne Alfy Romeo su chodiace črepy, motor je na hovno, a elektrika je od Stelantisu tiez na hovno.

    Myslim si že, ked bude zidielať 75% sučiastok s koncernovymi elektromobilmy Stelantis, tak si neviem predstaviť že spravi velku dieru do sveta.

    Predpokladam že v roku 2027 spravia dieru do sveta cinania, oni do toho slapu, už teraz maju semi solid-state baterie. Design je subjektivny, konfort sa da naladit a adaptivne tlmiče už poznaju vsetci nie len VW. Ale Bateria bude to čo bude lakaldom. Nizka cena, rychlosť nabijania , nizka hmotnosť, a dostatocnou zivotnostou a primeranou kapacitou. Ziadnych 1000km , postacuje 500km realnych = 750km WLTP.

    Takža ak Alfa pride s 80KW/h bateriou s hmotnostou 200 Kg a rychlostou nabijania aby bola aspon 200KW ale tak aby rychlost nebola nizsia ako 100KW ani nad 80% SoC. a aspon 3000 cyklamy pre znizeny kapacity o 15%, tak mne netreba viac. Aj Alfu si kupim.

    • Skeptický si až dosť! Ale čo narobíš! Tiež si myslím, že viac vypínajú hruď, ako na to majú! … Dobré lacné a ľahké batérie sú základom úspechu každého BEV. Ak dôjde k objavu, ako uložiť 1 kWh a viac na 1 kg hmotnosti batérie, tak to bude svetová revolúcia vo všetkých oblastiach techniky!

    • A kedy boli Alfy kvalitne so spolahlivou technikou? Alfy sa kupuju kvoli designu, image, pozitku z jazdy … A to mozu predavat v roku 2027 tak ako predavali doteraz oproti sucasnej konkurencii. Alfy niesu auta na chodenie do prace resp. auta pracanti. 🙂

    • No neviem, či tam! Alfa Romeo vlastne nepovedala, ako iní! Iní ako Tesla, a ak iní ako ostani, tak to ešte neznamená, že lepší ako iní !!! 🙂 ….

Pridajte komentár