Prvý elektrický koncept od Lancie je predzvesťou modelov s dojazdom cez 700 km a rýchlym nabíjaním

1

Talianska automobilka Lancia, ktorá dnes patrí pod koncern Stellantis, ohlásila svoje „znovuzrodenie“. A to v znamení elektrifikácie, pričom už pomerne čoskoro sa chce stať čisto elektrickou značkou. Prvý elektromobil uvedie na trh budúci rok a ten bude čerpať z aktuálne predstaveného konceptu – Lancia Pu+Ra HPE, ktorý má byť aj predzvesťou budúcich efektívnych a rýchlo sa nabíjajúcich modelov s dojazdom cez 700 km.

Lancia pri príležitosti predstavenia svojho prvého elektrického konceptu Pu+Ra HPE v skratke odprezentovala aj svoju elektrifikačnú stratégiu. Taliani uviedli, že tak ako v minulosti, aj v rámci svojej novej elektrifikovanej éry sa zamerajú na 3 segmenty. A to mestské vozidlá, „vlajkové lode“ a kompaktné sedany.

Chystané elektromobily

Prvým elektromobilom značky sa budúci rok stane nová generácia modelu Ypsilon, ktorá bude dostupná aj v hybridnej verzii. To s najväčšou pravdepodobnosťou znamená, že tento model ešte bude využívať koncernovú multi-platformu, na ktorej Stellantis stavia spaľovacie, hybridné aj elektrické modely, ako napr. Peugeot e-208. Podľa skorších informácií sa aj model Ypsilon zaradí medzi „subkompakty“ segmentu B, pričom bude dlhý cca 4 m.

Od roku 2026 plánuje Lancia uvádzať na trh už len plne elektrické modely. Už skôr sme sa dozvedeli, že v tomto roku príde na trh 4,6-metra dlhá „vlajková loď“ značky. A v roku 2028, kedy má Lancia predávať už len elektromobily, sa dočkáme „muscle“ modelu Lancia Delta s geometrickými líniami, ktorý má zaujať automobilových nadšencov v celej Európe.

Koncept Lancia Pu+Ra HPE ako predloha

Spomínané modely budú čerpať aj z aktuálne predstaveného plne elektrického konceptu Lancia Pu+Ra HPE. Ten má podľa výrobcu definovať víziu značky z hľadiska dizajnového jazyka, dojazdu, rýchlosti nabíjania či efektivity pohonu a je tiež predzvesťou modelov, ktoré sú kompaktné, agilné a zábavné. Jeho komponenty ako motor, batéria, zavesenie kolies či brzdy budú pritom použité v prípade sériového modelu Ypsilon.

Koncepčné vozidlo Lancia Pu+Ra HPE má byť zároveň víziou ďalších elektromobilov, ktoré ponúknu dojazd viac ako 700 km, čas nabíjania len niečo cez 10 min či naozaj vysokú efektivitu vyjadrenú spotrebou len 10 kWh/100 km (na toto sme obzvlášť zvedaví). K vysokej efektivite má pritom prispieť aj výborná aerodynamika.

Zdroj: Lancia 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis avizuje 28 nových elektromobilov do 2 rokov. Aké modely očakávať?
Elektrická Alfa Romeo ponúkne dojazd 700 km, rýchle nabíjanie a výkon až 1 000 k
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Všetky automobilky, ktoré prestavujú „svoju elektrickú budúcnosť“ prichádzajú s veľkorysými tvrdeniami o svojich produktoch, a to aj vtedy, keď do sféry elektomobility ešte len vstupujú! Treba to brať s veľkou rezervou a odstupom!

Pridajte komentár