Alfa Romeo chystá svoj prvý elektromobil. Bude mať francúzske gény

2

Alfa Romeo je jednou z posledných automobiliek, ktoré nemajú plne elektrický model. To sa však zmení. Svoj prvý elektromobil totiž už pripravuje. Pôjde o menšie SUV s francúzskou technikou a talianskym temperamentom.

Talianska automobilka aktuálne neponúka žiadny elektrifikovaný model. Jej materský koncern FCA však už pomaly nastupuje na vlnu elektromobility, pričom elektrifikácia neobíde ani športovejšie ladenú značku z Turína. Budúci rok sa dostane na trh plug-in hybrid Alfa Romeo Tonale, ktorý bude v ďalšom roku nasledovať spomínané plne elektrické SUV.

Hovorca spoločnosti Alfa Romeo pritom hovorí, že ich prvý elektromobil nebude žiadnou menšou kópiou plug-in hybridného SUV strednej triedy, píše Autocar. Každý automobilový aj zákaznícky segment má mať totiž svoju vlastnú „osobnosť“. Elektrická Alfa však bude niesť prvky, ktoré ukážu jej rodinnú príslušnosť.

Platforma od PSA

Prvý elektromobil Alfa Romeo sa zaradí do segmentu B, k tzv. subkompaktom, kde medzi elektrickými SUV aktuálne kraľuje Hyundai Kona Electric. Vyrastie na základoch platformy e-CMP, z čoho vyplýva, že si požičia techniku od francúzskeho koncernu PSA, ktorý sa chystá zlúčiť s FCA.

Bolo by preto prekvapením, keby sme pod jeho „kapotou“ našli inú techniku ako v prípade modelov Peugeot e-208 a e-2008, Opel Corsa-e a DS 3 Crossback E-Tense. Tzn. 50 kWh batériu s podporou nabíjania výkonom 100 kW či elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm.

Športovejšie „ladenie“

Model od Alfy by však mal ponúknuť športovejšiu jazdu, a to bez negatívneho vplyvu na komfort, uvádza hovorca značky. To sa bude snažiť podporiť aj syntetickým zvukovým prejavom v „agresívnom režime“, podobne ako napríklad Porsche Taycan.

Nepôjde však o napodobňovanie zvuku spaľovacieho motora. Hlavnou myšlienkou je vytvoriť špecifický zvuk, ktorý u vodiča vyvolá emócie. Nuž, veríme, že Alfe sa podarí navrhnúť aj emocionálny dizajn, ktorý bol pre ňu kedysi charakteristický.

Zdroj: Autocar

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Množstvo elektromobilov naprieč značkami Alfa Romeo, Maserati, Jeep a Fiat
Paradox: „Fiat Chrysler“ kraľuje v podieli predaných e-áut, vďaka Tesle
Prvým plug-in hybridom od Alfa Romeo bude kompaktné CUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. „Syntetický zvukový prejav“ – zaujímavá myšlienka.
    Mňa osobne fascinuje práve to úžasné ticho elektromobilov, kedy počuť iba jemnučké bzučanie elektroniky vo vysokých frekvenciách a „svišťanie“ pneumatík.
    Mnohým diskutujúcim však chýba práve ten „správny“ športový zvuk V6, V8 a 12 valcových motorov.
    Tak prečo im ho tam nenainštalovať s možnosťou prepínania medzi Ferrari, Porsche, Formula 1 a ďalšími?
    Veď športovými zvukmi sú vybavené aj detské hračky za pár eur, tak prečo nie?
    Len nech je to počuť iba v kabíne, nie v prírode…

    • Nebude to nejaký bezpečnostný systém že by ťa počuli aj chodci? Len dúfam že Francúzi nešahnu na ostatné v alfe je pekná taka aká je.

Pridajte komentár