Nový VW e-Golf prichádza s výrazne vyšším dojazdom, výkonnejším elektromotorom a rozšírenou výbavou.
Pár dní po predstavení faceliftovanej verzie Golfu 7. generácie, ukázal Volkswagen aj inovovanú elektrickú verziu VW e-Golf. Stalo sa tak na autosalóne v Los Angeles. Elektromobil dostal batériu s kapacitou 35,8 kWh, čo znamená v porovnaní s predchádzajúcou generáciou nárast o 50 %. Starší model mal 24,2 kWh akumulátor. Dojazd VW e-Golf tak stúpol z pôvodných 200 km na 300 km, podľa európskeho štandardu NEDC. Reálny dojazd staršej verzie sa však reálne pohyboval v rozmedzí 120 až 140 km. Aktuálna generácia by mala reálne zvládnuť dojazd 200 km (prísnejšia metodika EPA).
Palubná nabíjačka s výkonom 7,2 kW je teraz štandardom. Pri predchádzajúcom modeli bola dostupná až vo vyššom stupni výbavy. Vďaka nej je možné batériu nabiť z domácej zásuvky za 6 hodín. V prípade nabíjania cez výkonné DC rýchlo-nabíjačky, sa batéria nabije na 80 % kapacity do 1 hodiny.

Zdroj: VW
Zvýšenia výkonu sa dočkal aj elektromotor. Ten stúpol z pôvodných 85 kW (115 koní) a 270 Nm na 100 kW (135 koní) a 290 Nm. Nový VW e-Golf teraz akceleruje 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy, čo je takmer o sekundu lepší čas v porovnaní s predchodcom. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu v celom spektre otáčok, však ponúkne výrazne lepšie dynamické vlastnosti ako klasická spaľovacia verzia.
SÚVISIACE ČLÁNKY: Porovnávací test kompaktných elektromobilov: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq
Zmeny exteriéru sa dotkli len nárazníkov a svetiel, ktoré sú teraz vpredu aj vzadu plne LED-kové. V interiéri môže za príplatok pribudnúť digitálna prístrojová doska s uhlopriečkou 12,3 palca a infotainment Discover Pro s 9,2 palcovým dotykovým displejom. Nový VW e-Golf môže byť taktiež vybavený systémom polo-autonómneho „autopilota“ pre samočinné riadenia v dopravných kolónach do rýchlosti 60 km/h. Automaticky pritikolízny systém dokáže po novom rozpoznať chodcov.

Interiér nového VW e-Golf. Zdroj: VW
Cena nového VW e-Golf zatiaľ nebola stanovená. Očakávame, že sa nebude príliš odlišovať od predchádzajúcej generácie. Jej cena začínala na sume 36 100 €.
Zdroj článku a titulnej fotografie: Volkswagen
2 komentáre
Pingback: Porovnávací test kompaktných elektromobilov: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq - eAutoPortal.sk
Pingback: Porovnávací test: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf vs. Hyundai Ioniq