Porovnávací test kompaktných elektromobilov: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq

1

Britský automagazín Autocar uskutočnil porovnávací test elektromobilov nižšej strednej triedy, ktoré sú dostupné na európskom trhu. Testu sa teda zúčastnili Nissan Leaf Tekna, BMW i3 94Ah, VW e-Golf a najnovší prírastok do rodiny, Hyundai Ioniq Electric. Potešiteľné je, že všetky tieto elektromobily sú dostupné aj na slovenskom trhu. Vzťahuje sa teda na ne štátna dotácia vo výške 5 000 €.

Testovanie prebiehalo na trase v severnom Londýne na všetkých typoch ciest, avšak redakcia sa sústredila hlavne na mestskú premávku. A to vrátane najvyťaženejších mestských ciest. Pozrime sa teda na špecifikácie, výsledky a hodnotenia testovaných elektromobilov.

test bmw i3 vw e-golf nissan leaf hyundai ioniq

Zdroj: autocar.co.uk

 

Špecifikácie testovaných elektromobilov

  BMW i3 VW e-Golf Hyundai Ioniq Nissan Leaf
Hodnotenie 5 z 5 4,5 z 5 4 z 5 3 z 5
Výkon 125 kW 85 kW 88 kW 81 kW
Krútiaci moment 249 Nm 270 Nm 282 Nm 254 Nm
Zrýchlenie(0 -100 km/h) 7,3 s 10,4 s 9,9 s 11,5 s
Maximálna rýchlosť 150 km/h 138 km/h 166 km/h 143 km/h
Hmotnosť 1 320 kg 1 585 kg 1 475 kg 1 535 kg
Výkon na 1 tonu hm. 95 kW/t 56 kW/t 60 kw/t 52 kW/t
Kapacita batérie 33 kWh 24,2 kWh 28 kWh 30 kWh
Kombinovaný dojazd
podľa výrobcu (NEDC)
300 km 190 km 257 km 249 km
Skutočný dojazd v meste 281 km 164 km 212 km 183 km
Reálny dojazd na 1 kWh  8,5 km/kWh 6,8 km/kWh 7,6 km/kWh 6,1 kWh
Domáce nabíjanie
1-fáz. zásuvka/32A Wallbox
12/3,5 hod. 12/4,5 hod. 12/4,5 hod. 12/5,5 hod.
Rýchlonabíjanie 1,25 h (125A CCS) 0,75 h (125A CCS) 0,75 h (125A CCS) 0,75 h (125A CHAdeMO)
Rozmery d/š/v (m) 3,99/1,78/1,58 4,25/1,80/1,45 4,47/1,82/1,45 4,45/1,77/1,55
Rázvor náprav 2 570 mm 2 632 mm 2 700 mm 2 700 mm
Batožinový priestor 260/1100 l 341/1231 l 455/1410 l 370/720 l
Cena 35 900 € 36 100 € 34 990 € od 27 050 €
test. verzia:
34 400 €

 

test bmw i3 vw e-golf nissan leaf hyundai ioniq

Zdroj: autocar.co.uk

 

Výsledky testu a hodnotenie jednotlivých elektromobilov

1. miesto – BMW i3 (5 z 5)

bmw i3 94ah test

Zdroj: autocar.co.uk

Tento bavorák je tak dobrý, že vás prinúti premýšľať o elektromobiloch úplne inak. BMW i3 je jedno z najviac nápaditých, efektívnych, príjemných a zábavných automobilov, ktoré sú dnes dostupné na trhu. A to celkovo, nielen v rámci elektromobilov. Elektrická „trojka“ je taktiež jedno z najlepších mestských áut, aké kedy riadila redakcia Autocar.

„čistý“ dizajn a brilantný interiér, ktorý je akýmsi oknom do budúcnosti. Grafika digitálnych prístrojov je výborná vďaka vysokému rozlíšeniu displejov. Posed sa volantom je vyšší, akoby ste sedeli v crossoveri. Vďaka tomu máte z vozidla výborný výhľad. Kvalita interiéru zodpovedá nemeckým prémiovým značkám.

SÚVISIACE ČLÁNKY: Elektrický liftback BMW i5 sa predství možno už tento rok

Je pomerne vysoké a úzke, ale vďaka batérii integrovanej do podlahy sa sním výborne manévruje. Podvozok je naladený tuhšie, čo nie je vždy vyhovujúce pre „pobehovanie“ po meste.

bmw i3 94ah interier

Zdroj: slashgear.com

S 1 320 kg je najľahším z testovaných vozidiel, čo je vzhľadom na pomerne veľkú Li-Ion batériu výborné číslo. Hmotnosť a jednoznačne najvýkonnejší motor z testovacej štvorice, zabezpečujú najlepšie dynamické vlastnosti. Rovnako najlepšia je aj efektivita batérie. Na 1 kWh dokáže prejsť i3 až 8,5 km.

Pri opustení plynového pedálu dochádza k pomerne výraznému spomaľovaniu, čo je spôsobená snahou o čo najefektívnejšiu rekuperáciu energie.

PLUSY A MÍNUSY:

+ Výborné do mestskej premávky
+ Agilita a zábavné riadenie
+ Pomer výkon/hmotnosť
+ Dizajn a kvalita interiéru
+ Dobrý posed a výhľad
+ Efektivita batérie
+ Rýchle domáce nabíjanie cez Wallbox

– Tvrdšie naladený podvozok, nie je vhodný na každý typ cesty
– Čiastočne nakláňanie v zákrutách kvôli proporciám auta
– Pomalé nabíjanie na rýchlonabíjačke

 

2. miesto – VW e-Golf (4,5 z 5)

vw e-golf test

Zdroj: autocar.co.uk

Čo sa týka hodnotenia VW e-Golf, stručne sa dá povedať, že sa jedná o VW Golf 7. generácie so všetkými jeho kladmi a zápormi. Jediným rozdielov je pohonná jednotka, a to je dobrá vizitka. Interiér e-Golfu je totožný s bežnou verziu so spaľovacím motorom. Vyniká ergonómiou a kvalitou spracovania. VW e-Golf pôsobí po všetkých stránkach solídnym dojmom a nemá výraznejšie slabiny. Je to dospelý, vyrovnaný automobil.

SÚVISIACE ČLÁNKY: VW predstavil modernizovaný elektromobil e-Golf

Automobilka Volkswagen v tomto roku uvedie na trh modernizovaný e-Golf. Vďaka 35,8 kWh batérii stúpne jeho dojazd na 300 km (NEDC). Výkonnejší motor (100 kW) ponúkne lepšie dynamické vlastnosti.

vw e-golf interier

Zdroj: gadgeteer.com

PLUSY A MÍNUSY:

+ Bez výraznejších slabín
+ Kvalita interiéru
+ Ergonómia ovládacích prvkov

– Vyššia hmotnosť
– Je to taká šedá myška…

 

3. miesto – Hyundai Ioniq Electric (4 z 5)

hyundai ionic electric test

Zdroj: autocar.co.uk

Spolu s Nissanom Leaf má najväčší rázvor náprav (2 700 mm) spomedzi testovaných elektromobilov. Vďaka tomu má Ioniq priestrannú kabínu, avšak v meste pôsobí kvôli svojím rozmerom trošku ťažkopádnejšie. Riadenie je tuhšie ako by sa na tento typ auta hodilo. Sedačky sa vydarili, sú veľmi pohodlné. Displeje na palube sa vyznačujú „jemnosťou“ vďaka vysokému rozlíšeniu.

Hyundai Ioniq má druhý najvyšší reálny dojazd z testovanej štvorice, a to až 212 „mestských“ kilometrov. Vďačí za to hospodárnemu naladeniu, ktoré mu však citeľne uberá z dynamiky. Pripája sa aj efektívna batéria a účinný systém rekuperácie, ktorý však zapríčiňuje výrazne spomaľovanie pri povolení plynového pedála.

hyundai ionic electric interier

Zdroj: carmagazine.co.uk

PLUSY A MÍNUSY:

+ Dobrý dojazd
+ Veľkorisý vnútorný priestor
+ Veľký batožinový priestor (455 l)

– Nie príliš dobrá jazdná dynamika
– Kvôli svojím väčším rozmerom, menej vhodný do mesta

 

4. miesto – Nissan Leaf (3 z 5)

nissan leaf tekna test

Zdroj: autocar.co.uk

Nissan Leaf je v postate priekopníkom na poli kompaktných elektromobilov. Na trhu je už 7 rok, pričom sa stal jednoznačným celosvetovým bestselerom medzi automobilmi s plne elektrickým pohonom. Jeho vek je však v porovnaní s mladšími testovanými kolegami celkom výrazne poznať. V prvom momente už po nasadnutí. Dizajn interiéru je už o nejakú tu generáciu pozadu. Neoslní však ani kvalitou spracovania. Výrazne zaostáva hlavne za nemeckou konkurenciou.

Nissan Leaf nevyniká ani jazdnými vlastnosťami. Má najslabší motor. Podvozok je nastavený tak, aby čo najviac eliminoval nerovnosti na ceste. To znamená, že je komfortný, avšak na druhej strane sa kvôli nemu Leaf prílišne nakláňa pri prejazde zákrut. Japonský elektromobil ponúka slušný vnútorný priestor a základný objem batožinového priestoru. Má však najslabší dojazd na 1 kWh energie.

SÚVISIACE ČLÁNKY: Štát vám prispeje na elektromobil sumou 5 000 €

nissan leaf tekna interier

Zdroj: steeringnews.com

Napriek tomu, že na svoju modernejšiu konkurenciu stráca takmer vo všetkých ohľadoch, Leaf je stále spoľahlivým a skutočne použiteľným elektromobilom. Každopádne sa už tešíme na jeho novú generáciu, ktorá má byť predstavená už tento rok. Nový Nissan Leaf by mal mať až dvojnásobný dojazd a systém autonómneho riadenia úrovne 2, ktorý Nissan nazýva ProPILOT. Takže už onedlho sa môže karta obrátiť…

PLUSY A MÍNUSY

+ Vnútorný priestor
+ Slušný základný objem kufra
+ Komfortný podvozok

– Jazdná dynamika
– Nakláňanie v zákrutách
– Menej efektívne batérie
– Kvalita spracovania interiéru

Zdá sa, že kúpou prvých troch elektromobilov neurobíte chybu. Každý si môže vybrať podľa vlastných preferencií. Čo sa týka Nissanu Leaf, už na ňom poznať zub času. Preto bude lepšie počkať na jeho druhú generáciu, ktorá má prísť na trh koncom tohto roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Predaje áut do zásuvky v Európe za rok 2016: Tesla s 8 % podielom
Renault Zoe: na náš trh prichádza nová verzia európskeho bestselleru

Zdroj článku a titulnej fotografie: autocar.co.uk

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

O NÁS / KONTAKT / PODMIENKY POUŽÍVANIA    Copyright © 2016 - 2017 TeslaMagazín.sk     Sledujte nás aj cez sociálne siete  

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!