Americký startup Lucid Motors, ktorý sa špecializuje na elektromobily, upgradoval pohonný systém svojho veľkého prémiového elektro-sedanu Lucid Air. A vďaka tomu má byť teraz tento model nielen najefektívnejším elektromobilom na svete, navzdory „intuícii“.
Bežný predpoklad môže byť taký, že najefektívnejšími autami by mali byť menšie a ľahšie vozidlá s nižším výkonom. Čiže do značnej miery opak modelu Lucid Air, ktorý má byť podľa tlačovej správy výrobcu po aktuálnom upgrade najefektívnejším automobilom na svete. A teda aj elektromobilom s najnižšou spotrebou energie. To tiež znamená, že na 1 kWh energie dokáže prejsť najväčšiu vzdialenosť.
Týmto rekordérom je základná verzia modelu Air s označením Pure. Tá pritom nie je žiadnym výkonnostne poddimenzovaným leňochom. Veď ponúka výkon 320 kW a z 0 na 60 mph (97 km/h) zrýchli za 4,5 s. A ide o veľké vozidlo s rozmermi 4 975 x 1 939 x 1 410 x 2 960 (dĺžka x šírka x výška x rázvor), čo sú parametre podobné Tesle Model S.
- Zdroj. Lucid Motors
- Zdroj: Lucid Motors
Pozoruhodné čísla
Rekordná efektivita umožňuje podľa výrobcu prejsť vozidlu odhadovaných 676 km (podľa „prísneho“ amerického test. cyklu EPA) na jedno nabitie 84-kWh batérie. To znamená, že Lucid Air Pure s pohonom zadnej nápravy na 1 kWh energie prejde 5 míľ, resp. 8 km a má spotrebu 12,4 kWh/100 km (EPA).
Spoločnosť Lucid Motors zverejnila aj tabuľku, v rámci ktorej porovnáva efektivitu modelu Air Pure s ďalšími veľkými elektro-sedanmi – Teslou Model S a Mercedesom EQS, veľkým elektro-SUV Rivian R1S či hybridným a spaľovacími modelmi Toyota Prius, Honda Civic (oba kompaktné sedany) a Ford F-150 (pickup).
Porovnanie s Teslou Model S
Tesla Model S („AWD“), ktorá sa umiestnila v rebríčku od Lucid Motors na 2. mieste, je vybavená batériou s kapacitou okolo 100 kWh a na jedno nabitie prejde 402 míľ, resp. 647 km (EPA). Treba pritom dodať, že Model S má pohon oboch náprav, zatiaľ čo Lucid Air Pure len pohon zadnej nápravy.
Lucid Air je však efektívnejší ako Model S aj vo verzii s pohonom oboch náprav, keďže verzia Touring so zrýchlením z 0 na 60 mph za 3,4 s „predbežne“ dokáže prejsť 654 km EPA (dojazdy zatiaľ neboli homologované) na jedno nabitie 84-kWh batérie. To znamená, že na 1 kWh energie by mal zvládnuť 7,78 km, zatiaľ čo Tesla Model S so zrýchlením z 0 na 60 mph za 3,1 s „len“ 6,47 km.
A keď už porovnávame, Lucid Air Pure stojí od 69 990 $, Lucid Air Touring od 78 900 $ a Tesla Model S „AWD“ od 72 990 $ bez DPH.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes EQXX prekonal dojazd 1 000 km a dosiahol rekordnú spotrebu
Lucid predstavil superefektívne elektro-SUV s dojazdom cez 700 km
Carwow otestoval dojazd elektromobilov Tesla, BYD, Porsche, BMW, Mercedes a Polestar až do úplného vybitia
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Ktorýkoľvek elektromobil môže byť najefektívnejší, keď dajú do výberu to, čo ich nemôže ohroziť. Nech tam dajú Teslu 3 RWD, Lightyear 0, Hyundai IONIQ 6 alebo aj Daciu Spring, a potom nech to porovnajú. V porovnaní im chýba ešte elektrický Hummer, aby sa mohli pochváliť akí sú efektívni 🙂
Pise sa o novom pohonnom ustrojenstve a ze Lucid je s nim najefektivnejsie auto na svete. Neplet si najnizsiu spotrebu s najnizsou efektivitou.
Najnizsiu spotrebu na svete ma elektrokolobezka alebo elektrobicykel, ale to neznamena ze maju efektivne motory.
Preto by chcelo zistit kolko energie spotrebuju na 100km a videlit hmotnostou. Cim nizsia hodnota tym efektivnejsie auto a myslim si, ze TM3 to nebude. Je sice usporna ale je to kompromis medzi technikou a cenou.
V článku sa píše o spotrebe, nie o „efektivite“, ktorú tu definuješ ty (A teda aj elektromobilom s najnižšou spotrebou energie. To tiež znamená, že na 1 kWh energie dokáže prejsť najväčšiu vzdialenosť.).
A píše sa o elektromobiloch, nie o kolobežkách alebo bicykloch. Ja len hovorím, že keď sa niekto chce chváliť, že je najefektívnejší, tak nech vykoná porovnanie s ostatnými elektromobilmi, ktoré by sa o tento titul mohli tiež uchádzať. Takto ide iba o marketingové tvrdenie výrobcu, ktoré (zatiaľ) nemá podložené dôkazmi.
No schvalne, daj ktore EV je efektivnejsie ako tesla 3 a da sa kupit v eu …
Jasný konflikt záujmov a snaha o bezplatnú publicitu. Lucid je podľa Elona kandidát na krach a tak robí zúfalé pokusy. Ten jeho model bol suverénne najdrahší na trhu, teraz ho dávajú pod cenu Tesly, len aby sa dostali k nejakej hotovosti? Aj Fisker toto robil a dnes je už po krachu.
Ja by som išiel len do auta, ktoré mi dáva istotu, že sa výrobca nestratí za rok či dva z trhu, aj keď nebude mať tie špičkové parametre, a nebude stáť šialené prachy! To čo je dnes špička stojí 200 tisíc, bude za 5 rokov slušný štandard, možno za takých 50 až 70 tisíc …..
Tak mozes pockaj 50 rokov, kludne :)´ nam je to jedno, my sa uz v EV vozime