Mercedes EQXX prekonal dojazd 1 000 km a dosiahol rekordnú spotrebu

5

Ultra-efektívny testovací elektromobil Mercedes-Benz EQXX má za sebou ďalšiu skúšobnú diaľkovú jazdu. Opäť pritom na jedno nabitie prešiel cez 1 000 km, a to s veľkou rezervou. A v horúcich podmienkach Arabského polostrova dosiahol rekordne nízku spotrebu.

Mercedes-Benz EQXX je elektromobil, ktorý používa spoločnosť Mercedes ako testovacie laboratórium a demonštrátora vyvíjaných technológií, ktoré sa chystá nasadiť do sériových modelov. A tretí zdokumentovaný a publikovaný diaľkový test s dĺžkou trasy cez 1 000 km sa zameral na suché a horúce klimatické podmienky.

Model EQXX disponuje vyše 900-V el. architektúrou, batériou s kapacitou pod 100 kWh, pohonom zadnej nápravy, výkonom 180 kW, rozmermi 4 975 x 1 870 x 1 348 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 800 mm či hmotnosťou 1 755 kg a má koeficient odporu vzduchu len 0,17.

Podmienky počas testu

Testovacia trasa podľa Mercedesu zahŕňala mestské a prímestské úseky s hustou premávkou, ako aj dlhé diaľničné úseky cez otvorenú púšť. Okolitá teplota sa počas testu pohybovala do 34 °C. Mercedes ale žiaľ neprezradil celkový teplotný rozsah. Každopádne sa využívalo klimatizovanie kabíny, aj keď nevieme, či sa tak dialo počas úplne celej cesty, ktorá začínala 4:15 a končila zrejme 18:57.

mercedes-benz eqxx

Zdroj: Mercedes-Benz

Výsledky aktuálneho testu

Počas aktuálneho testu na trase, ktorá viedla zo Saudskej Arábie do Spojených arabských emirátov prešiel Mercedes-Benz EQXX na jedno nabitie 1 010 km a ešte mu zostala v batérií energia na ďalších cca 309 km, uvádza nemecká automobilka. Vozidlo pritom dosiahlo doteraz najnižšiu spotrebu v rámci diaľkových testov, a to len 7,4 kWh na 100 km, čo má byť ekvivalent spotreby paliva 0,9 l/100 km.

Testovacia jazda trvala celkovo 14 hod a 42 min, z čoho bolo vozidlo v pohybe 12 hod a 45 min. Priemerná rýchlosť počas testu bola 79,4 km/h (maximálna rýchlosť 140 km/h) a celková priemerná rýchlosť vrátane státí 68,7 km/h.

mercedes-benz eqxx

Zdroj: Mercedes-Benz

Solárna strecha

K vysokej účinnosti vozidla z časti zrejme prispela aj strecha pokrytá solárnymi článkami. Tá podľa Mercedesu počas testovacej jazdy vygenerovala 1,8 kWh energie a v rámci celkového dojazdu pridala cca 24 km. Výskum tejto solárnej technológie pokračuje, a to aj v kontexte výhod pre sériovú výrobu.

Pohon pripravený pre globálny trh

Automobilka Mercedes-Benz pri príležitosti publikovania výsledkov aktuálneho diaľkového testu elektromobilu EQXX uviedla, že tento test je ďalším dôkazom pripravenosti elektrického pohonu pre globálny trh. A pre sériové vozidlá značky majú byť pripravené viaceré technológie z modelu EQXX.

mercedes-benz eqxx

Zdroj: Mercedes-Benz

Napr. blížiaca sa novinka Mercedes-Benz CLA bude podľa nemeckej značky „ťažiť zo širokej škály technológií prenesených z modelu EQXX“, vrátane tepelného čerpadla.

Zdroj: Mercedes-Benz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW iX má dojazd takmer 1 000 km vďaka duálnej batérii od ONE
Nio ET7 s novou batériou dosiahlo v teste dojazd 1 044 km
Mercedes predstavil „vstupný“ elektromobil novej generácie s dojazdom až 750 km a rýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ten 1000 km-ový dojazd je síce to, čo by som osobne určite preferoval pred nutnosťou „častého“ dobíjania, ale tých 1000 km dojazdu je určite vykúpených 0-ovou praktickosťou pre rodinu. A o dizajne ani nehovorím. Ale je mi jasné, že tu ide skôr o to, čo je technicky možné, ako o to, či je to „použiteľné“. Za mňa osobne, ak by mi elektromobil dal na jedno dobitie aspoň tých 600 – 700 km aj s rodinou na palube a s batožinou, v zime či v lete, po diaľnici a okreskách a bolo to SUV veľkosti ako CRV, RAV 4, Sportage a podobne, samozrejme 4×4, neváham ani chvíľku. Škoda, že Renaulty nemajú pohon 4×4. Ten Scénic sa im naozaj vydaril. Osobne som veľmi zvedavý na EV5-ku, EX 90-ku, Eplorer EV, či dokonca aj na RangeRover EV a Defender EV. Ale ak tie posledné dva od LR budú spoľahlivé ako to u tejto značky je bežné, tak neviem-neviem. Ale je možné, že sa už niečo zlepšilo. Škoda, že také EQS SUV je také gíčové. Len samý luxus a pozlátko. Oveľa radšej by som mal na sedadlách nejakú hrubú látku, či niečo na spôsob výbavy Lodge od Škodovice alebo toho poťahu z vlny či z čoho to je vo Volve. Koža sa mi do áut vôbec nehodí.

  2. zaujimavy vysledok…

    7,4 kWh na 100 km, čo má byť ekvivalent spotreby paliva 0,9 l/100 km – ak by sme zobrali 0.79 EUR za kW, ako si uctuju niektori poskytovatelia (lebo takych je celkom dost, napr. IONITY pre neregistrovanych a pri roamingu) , tak je to trosku viac ako 0.9l/100km

Pridajte komentár