Vznik obrovského automobilového koncernu Stellantis, ktorý zahŕňa 14 značiek, prináša veľké zmeny v rámci doterajších stratégií spoločností FCA a PSA. A tie sa dotknú aj talianskych značiek Alfa Romeo a Lancia, ktoré budú časom ponúkať už len elektrické vozidlá.
Dve kedysi slávne automobilové značky Alfa Romeo a Lancia majú dnes vo svojom portfóliu dokopy len 3 modely (Alfa Romeo Stelvio + Giulia a Lancia Ypsilon). Vznik koncernu Stellantis a transformácia smerom k elektromobilite by im však mali pomôcť.
Stellantis v rámci svojich strategických plánov počíta, že Alfa Romeo bude mať v roku 2027 na hlavných trhoch (t.j. v Európe, Číne a USA) v ponuke už len batériové elektromobily. Ohľadom značky Lancia na rok 2024 avizuje 100 % elektrifikované portfólio, pričom od roku 2026 budú na trh prichádzať už len čistokrvné elektromobily Lancia. A v prípade koncernových plánov stojí za zmienku aj to, že od roku 2024 budú všetky nové modely značky DS čisto elektrické.

Zdroj: Stellantis
Na základe plánu pre najbližšie 2 roky sa zdá, že spomínané značky rozhodne nie sú pre Stellantis prioritou z hľadiska elektrifikácie. Veď v tomto časovom období má prísť na trh 1 plug-in hybrid od DS (v 2. polovici tohto roka), 1 plug-in hybrid od Alfa Romeo (budúci rok) a žiadny model „do zásuvky“ od Lancie.

Zdroj: Stellantis
Čakanie na nové platformy
Čo sa týka prvého elektrifikovaného modelu značky Alfa Romeo, s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o kompaktné SUV Tonale, ktorého koncept bol predstavený v roku 2019 na autosalóne v Ženeve. Uvádzaným plug-in hybridom od DS môže byť sedan DS 9, ktorý je už možné objednať. Ohľadom nových plne elektrických modelov pritom Stellantis zrejme čaká na zavedenie 4 nových e-platforiem.
A dá sa predpokladať, že modely spomínaných značiek vyrastú na troch z nich, a to:
- STLA Small – prinesie 400V architektúru a elektromobily s dĺžkou 3 500 až 4 200 mm. Tie budú vybavené batériami s kapacitou 37 až 82 kWh, pričom majú zabezpečiť dojazd až 500 km. Základný elektromotor ponúkne výkon 70 kW, k dispozícii však budú aj ďalšie motory s výkonom 125 až 180 kW.
- STLA Medium – prinesie elektromobily s dĺžkou 4 200 až 5 000 mm. Tie budú vybavené batériami s kapacitou 87 až 104 kWh, pričom majú zabezpečiť dojazd až 700 km. Väčšina modelov bude vybavená elektromotormi s výkonom 125 až 180 kW. K dispozícii však budú aj motory s výkonom 150 až 330 kW.
- STLA Large – prinesie aj elektromobily s pohonom všetkých kolies a dĺžkou 4 800 až 5 500 mm. Tie budú vybavené batériami s kapacitou 101 – 118 kWh, pričom majú zabezpečiť dojazd až 800 km. Väčšina vozidiel bude vybavená elektromotormi s výkonom 150 až 330 kW, pričom modely s pohonom oboch náprav môžu disponovať výkonom až 660 kW.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj Fiat oznámil, že sa stane čisto elektrickou značkou. Chce byť medzi prvými
Prvým plug-in hybridom od Alfa Romeo bude kompaktné CUV
Stellantis oznamuje veľké investície do elektrifikácie a elektromobily s dojazdom až 800 km
3 komentáre
Nádherné parametre. Až taká radosť čítať. Ak ešte ku tomu dodržia aj uvádzané termíny – klobúk dolu!
Keby im aspoň polovica plánov vyšla!
Ja to vidím ako biedu. Číňania už v kategórií small budú ponúkať tento rok 800V architektúru. Kde zoberú baterky a akú zaostalú techniku vo finále nasadia, je veľmi otázne. A montovať pri pohone jednej nápravy motor zásadne dopredu je pri BEV tragédia. Pri Fiat 500, ktorá vznikla ako zadokolka, je to dokonca tragikomédia…