Nemecká spoločnosť Adidas podala na príslušné úrady námietku voči logu Tesly Model 3. Nepozdávalo sa jej totiž umelecké stvárnenie číslice „3“, tvorené tromi horizontálnymi čiarami „☰“.
Nuž, duševné vlastníctvo môže mať mnoho podôb. Výrobca športových potrieb je zjavne na svoje 3 čiarky veľmi háklivý. Presvedčila sa o tom aj spoločnosť Tesla. Dôvodom pre podanie námietky zo strany spoločnosti Adidas, bolo znemožnenie registrácie loga ako ochrannej známky.
Ako sa však ukázalo, obavy nemeckej značky boli zbytočné. Tesla logo Modelu 3 zmenila na klasickú „trojku“, a to ešte pred oficiálnym podaní námietky. K zmene došlo údajne na základe interného rozhodnutie a nie pre možné problémy s registráciou ochrannej známky.
Marketingová optimalizácia za „3“
Dôvodom zmeny loga by mohla byť marketingová optimalizácia. Predsa len, nie každý vedel usúdiť z propagačných materiálov, že sa jedná o „trojku“. Tým pádom nevedel, aký názov má zadať do vyhľadávača, ak si chcel dohľadať informácie o elektromobile.
Tesla rozhodne nemala záujem „ťažiť“ z popularity Adidasu tým, že sa priblíži k jeho grafickej identite. My sa skôr domnievame, že „logo“ bolo kreatívnym a dôvtipným prepojením číslice „3“ a písmena „E“, pričom tieto dva znaky neboli vybrané náhodne.
Ford zabil „SEX“…
Ako sme už v jednom z našich článkov písali, Tesla mala v pláne pomenovať svoj nadchádzajúci kompaktný elektromobil ako Tesla Model E. Čím chcela spoločnosť vytvoriť modelový rad „SEX“, resp. „SEXY“. Preto si zaregistrovala na toto pomenovanie ochrannú známku. Tú však súdnou cestou napadla automobilka Ford.
Súd napokon námietku uznal a pre historické súvislosti „priklepol“ ochrannú známku Fordu. Ford vyrábal v minulosti automobily s označením Model A, B, C, F, K, N a samozrejme legendárnym T. Takže logo „☰“ malo byť zrejme zástupným symbolom „E-čka“. Predsa len, nie je ťažké sa dovtípiť, čo znamenajú „výrazy „S☰X“, resp. „S☰XY“.
Zdá sa, že Ford je „citlivý“ len na písmena zo začiatku abecedy. Model S, X a Y už problém nie je… 🙂 Nuž, každopádne sa Ford aspoň mediálne zviditeľnil a to isté platí aj v prípade spoločnosti Adidas.
Ktorý znak je pre vás príťažlivejší? „3“ alebo „☰“? O svoj názor sa môžete podeliť prostredníctvom našej Facebook ankety.
Zdroj: geekwire.com