Naznačuje Škoda možný príchod elektrického modelu Favorit?

6

Automobilka Škoda aktuálne ukázala dizajnovú víziu, ktorá odkazuje na jej známy a historicky dôležitý model Škoda Favorit. Tá bola pritom poňatá ako elektrický crossover.

Doteraz posledná generácia modelu Škoda Favorit bola pre českú značku veľmi dôležitá. Tento model totiž predchádzal privatizácii automobilky nemeckým koncernom Volkswagen.

Ostatná generácia Favoritu bola predstavená v roku 1987, teda ešte za socializmu a vydláždila cestu k pripojeniu Škody k Volkswagenu, ktorý do českej automobilky významne investoval. O jej dizajn sa pritom postaralo svetoznáme dizajnérske štúdio Bertone.

Favorit po dlhšej ére Škodoviek s motorom umiesteným vzadu disponoval 4-vacovým 1,3-litrovým motorom pod prednou kapotou. Ten v závislosti od verzie produkoval výkon 40 až 50 kW. A do roku 1994, kedy bola výroba modelového radu ukončená a nahradená Feliciou, sa spolu s kombi variantom „Forman“ vyrobilo cca 1 mil. kusov.

Škoda Favorit ako novodobý elektromobil

Aktuálne nám Škoda ponúka predstavu svojho dizajnéra Ljudmila Slavova ohľadom novej generácie modelu Škoda Favorit. A to v duchu súčasného dizajnového jazyka značky – Modern Solid.

Slavov pritom model Favorit poňal ako crossover namiesto pôvodného hatchbacku. Prvým dôvodom bolo, že aktuálne sú najobľúbenejšími vozidlami „SUV-čka“. Takže vízia nového Favoritu je niekde medzi. A druhým dôvodom zmeny typu karosérie je, že model bol poňatý ako elektromobil. Vyššia stavba má pritom uľahčovať integráciu batérie v rámci podlahy vozidla.

Dizajnový návrh zahŕňa aj netradičné prvky ako napr. protichodne sa otvárajúce dvere s kľučkami sústredenými na spoločnom mieste pod B-stĺpikom. Slavov tiež navrhol závodné prevedenie, ktoré odkazuje na model Favorit jazdiaci vo svojej dobe rally.

skoda favorit ev

Zdroj: Škoda

Dizajnová vízia novodobej Škody Favorit „EV“ v podobe elektromobilu je určite zaujímavá, s najväčšou pravdepodobnosťou však česká značka minimálne v dohľadnej dobe nechystá novú generáciu Favoritu. Model tohto typu totiž chýba medzi avizovanými plánovanými modelmi. Ale ktovie, možno sa dočkáme v rámci novej generácie elektromobilov, ktorá vyrastie na chystanej koncernovej platforme SSP.

Zdroje: Škoda, Wikipedia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
Škoda poodhalila svoje najväčšie elektrické SUV
Elektrická „Škoda Octavia Combi“ príde na platforme novej generácie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tak si to tu zratajme kym sa ozvu dezolati ze to chcu za 10,000 eur.

    Novy favorit stal 84,600 Kc, pri vtedajsich platoch bolo treba 27.5 priemernej mesacnej mzdy na kupu.
    Povedzme ze BEV Favorit bude stat 30,000 (viac ako ID.2). Priemerna mzda dnes v CR je 46 tis Kc (1.8 tis eur), resp na SK 1.5 tis eur. Takze bude stacit 17 mesacnych platov v CR a 20 u nas. Iba o trochu horsie to vyjde ked zoberieme medialny mesacny plat.

    Suma sumarum, novy favorit ma sancu byt realne lacnejsi o 30% ako v roku 1990 😉

    • Kapitalizmus je o tom, že vďaka konkurencii chcete dostať čo najlepšiu hodnotu za čo najmenšie peniaze. Nevidím nič zlé na tom, ak si niekto praje auto za 10 000 € a rozhodne o ňom nebudem tvrdiť, že je dezolát. Na druhej strane si zoberte extrémny nárast cien nehnuteľností a postupný presun strednej triedy do chudoby v Európe. Pozrite si analýzy Oxfam o koncentrácii bohatstva. Umelá inteligencia a robotizácia tento proces urýchlia. Krivky dospievania technológií sú známe. Môže sa nám čoskoro stať, že budeme mať problém kúpiť a uživiť auto aj za spomínaných 10k. Trocha pokory nezaškodí…

    • Milanko, IK má v mnohom pravdu! Prepočet, ktorý si urobil, má tú chybu, že ceny socializmu boli veľmi deformované, a preto ich použitie na argumentáciu dnes nevhodné!

Pridajte komentár