Škoda uvádza na trh svoj historicky najlepšie zrýchľujúci model – Elroq RS

10

Automobilka Škoda dnes uviedla na trh najvýkonnejšiu verziu svojho pomerne čerstvého kompaktného elektro-SUV – Škoda Elroq RS. A podľa jej slov ide o najrýchlejšie akcelerujúci sériový model značky v histórii.

Škoda prezentuje model Elroq najmä ako cenovo najdostupnejší elektromobil vo svojom segmente, samozrejme v rámci základnej verzie a európskeho trhu. A aktuálne uvádza na trh verziu Elroqu z opačného spektra. A to športovo vyladené „RS-ko“.

Škoda Elroq RS – špecifikácie

Škoda siahla po výkonnejšej možnosti pohonu pre športovo ladené koncernové elektromobily. Tzn., že Elroq RS má pohon oboch náprav a výkon 250 kW. Ponúkne pritom zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 84-kWh batériu (79 kWh netto), odhadovaný dojazd 572 km (WLTP), max. nabíjací výkon 185 kW, nabíjanie z 10 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnú nabíjačku.

Zaujímavé je, že podľa spoločnosti Škoda je Elroq RS doposiaľ jej najrýchlejšie akcelerujúci sériový model. Zdá sa však, že o tento titul sa delí s poslednou iteráciou modelu Enyaq RS, ktorý by mal z 0 na 100 km/h zrýchliť takisto za 5,4 s.

Špeciálne vyladenie

Škoda Elroq RS nie je len o vyššom výkone, lepšom zrýchlení či športovejšom vzhľade. Novinka má totiž aj športovejšie naladený podvozok a podľa výrobcu ponúka športové jazdné vlastnosti. A to aj vďaka adaptívnemu podvozku DCC, špeciálnym jazdným režimom a širokej škále nastavenia tlmičov.

V rámci prednej nápravy nájdeme výkonnejšie brzdy s 2-piestikovými strmeňmi. Nové sú aj disky kolies, ktoré majú priemer až 21″. A zážitok z jazdy majú podporiť aj 2 varianty zvukového prejavu – Sport a Futuristic.

Interiér a výbava

Škoda Elroq RS má exkluzívny interiér „RS Lounge“. V ňom nájdeme čalúnenie z mikrovlákna Suedia, limetkovo zelené kontrastné prešívanie, dekorácie imitujúce karbón, trojramenný vyhrievaný športový volant potiahnutý kožou, vyhrievané predné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy či kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele.

Do štandardu Elroqu RS patria napr. aj predné Matrix-LED svetlomety, zadné Top LED svetlá s animovanými ukazovateľmi smeru, el. nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a masážnou funkciou, 5″ virtuálny kokpit, 13″ centrálny displej infotainmentu či 4 USB-C porty pre rýchle nabíjanie (výkon až 45 W). Cena novinky zatiaľ nebola odhalená.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda upresnila dojazd nového Enyaqu a avizuje obojsmerné nabíjanie aj nové elektromobily
Elektrická „Škoda Octavia Combi“ príde na platforme novej generácie
Škoda poodhalila svoje najväčšie elektrické SUV
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Výborné auto pre kapitáňa Danka! S ním by mohol prekonať rekord v počte nabúraných semafórov na „jedno napitie“ ! 🙂 🙂 🙂 Ha-ha!

  2. Pri týchto technických údajoch som okamžite dostal chuť sa na tom autíčku previezť.
    Škoda, že absentuje údaj o cene.
    Možno je to zámer – navnadiť zákazníka a potom sa tá cena nebude zdať taká prehnaná. Jeden nikdy nevie.
    V každom prípade ho hneď, ako sa ukáže u predajcu, pôjdem „opáčiť“, (ako sa ľudovo povie)…

Pridajte komentár