Automobilka Škoda dnes uviedla na trh najvýkonnejšiu verziu svojho pomerne čerstvého kompaktného elektro-SUV – Škoda Elroq RS. A podľa jej slov ide o najrýchlejšie akcelerujúci sériový model značky v histórii.
Škoda prezentuje model Elroq najmä ako cenovo najdostupnejší elektromobil vo svojom segmente, samozrejme v rámci základnej verzie a európskeho trhu. A aktuálne uvádza na trh verziu Elroqu z opačného spektra. A to športovo vyladené „RS-ko“.
Škoda Elroq RS – špecifikácie
Škoda siahla po výkonnejšej možnosti pohonu pre športovo ladené koncernové elektromobily. Tzn., že Elroq RS má pohon oboch náprav a výkon 250 kW. Ponúkne pritom zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 84-kWh batériu (79 kWh netto), odhadovaný dojazd 572 km (WLTP), max. nabíjací výkon 185 kW, nabíjanie z 10 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnú nabíjačku.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Zaujímavé je, že podľa spoločnosti Škoda je Elroq RS doposiaľ jej najrýchlejšie akcelerujúci sériový model. Zdá sa však, že o tento titul sa delí s poslednou iteráciou modelu Enyaq RS, ktorý by mal z 0 na 100 km/h zrýchliť takisto za 5,4 s.
Špeciálne vyladenie
Škoda Elroq RS nie je len o vyššom výkone, lepšom zrýchlení či športovejšom vzhľade. Novinka má totiž aj športovejšie naladený podvozok a podľa výrobcu ponúka športové jazdné vlastnosti. A to aj vďaka adaptívnemu podvozku DCC, špeciálnym jazdným režimom a širokej škále nastavenia tlmičov.
V rámci prednej nápravy nájdeme výkonnejšie brzdy s 2-piestikovými strmeňmi. Nové sú aj disky kolies, ktoré majú priemer až 21″. A zážitok z jazdy majú podporiť aj 2 varianty zvukového prejavu – Sport a Futuristic.
Interiér a výbava
Škoda Elroq RS má exkluzívny interiér „RS Lounge“. V ňom nájdeme čalúnenie z mikrovlákna Suedia, limetkovo zelené kontrastné prešívanie, dekorácie imitujúce karbón, trojramenný vyhrievaný športový volant potiahnutý kožou, vyhrievané predné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy či kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele.
- Zdroj: Škoda
Do štandardu Elroqu RS patria napr. aj predné Matrix-LED svetlomety, zadné Top LED svetlá s animovanými ukazovateľmi smeru, el. nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a masážnou funkciou, 5″ virtuálny kokpit, 13″ centrálny displej infotainmentu či 4 USB-C porty pre rýchle nabíjanie (výkon až 45 W). Cena novinky zatiaľ nebola odhalená.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj fotografie: Škoda
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda upresnila dojazd nového Enyaqu a avizuje obojsmerné nabíjanie aj nové elektromobily
Elektrická „Škoda Octavia Combi“ príde na platforme novej generácie
Škoda poodhalila svoje najväčšie elektrické SUV
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
Výborné auto pre kapitáňa Danka! S ním by mohol prekonať rekord v počte nabúraných semafórov na „jedno napitie“ ! 🙂 🙂 🙂 Ha-ha!
Pri týchto technických údajoch som okamžite dostal chuť sa na tom autíčku previezť.
Škoda, že absentuje údaj o cene.
Možno je to zámer – navnadiť zákazníka a potom sa tá cena nebude zdať taká prehnaná. Jeden nikdy nevie.
V každom prípade ho hneď, ako sa ukáže u predajcu, pôjdem „opáčiť“, (ako sa ľudovo povie)…
JD, JD !!! Už aj ty slintáš ?!!! Nebóóóój, cena je na to dobrá medecína! 🙂
cena bude ako za Teslu ktora da z 0 na 100 za 3 sekundy 🙂
Elektroauto nemám, ale moja váha dá z 0 na 100 za 0,5 sekundy!!!
P.S. Škoda že sme to nenapísali na 1. apríla! 🙂
JD, porozmýšľaj, čosi pravdy na tom bude ! 🙂
Typijem 53 000€
IBA ?!!!! …….
bez DPH
Pozrite si video aké nápravy dáva
„https://…“