Američan otestoval čínsky BYD Dolphin predávaný v Európe. Čo hovorí?

8

Čínske elektromobily strašia globálnych výrobcov áut najmä kvôli pomeru ceny a toho, čo ponúkajú. Aj preto sa americký e-mobility youtuber Kyle Conner rozhodol otestovať jeden z cenovo najdostupnejších čínskych elektromobilov na európskom trhu – kompaktný hatchback BYD Dolphin.

Skôr než sa pustíme do postrehov Kyla Connera z kanála Out Of Spec Reviews, ktoré zhrnul Insideevs, v krátkosti predstavíme testovaný model BYD Dolphin. Ten pochádza od najväčšej čínskej automobilky BYD, ktorá je zároveň najväčším výrobcom áut do zásuvky a druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete.

Špecifikácie vozidla

Európska verzia elektromobilu BYD Dolphin sa v porovnaní z domácou o niečo zväčšila a má rozmery 4 290 x 1 770 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 700 mm a batožinový priestor s objemom 345 l / 1 310 l. Radí sa tak do segmentu C, kde nájdeme napr. VW ID.3, MG4 či Nissan Leaf.

Na základe toho, čo uvádza Kyle Conner, sa zdá, že mal možnosť otestovať najvyššie postavenú verziu. Tzn., že jeho vozidlo ponúka pohon prednej nápravy, výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, LFP batériu (BYD Blade) s kapacitou 60,4 kWh, dojazd 427 km (WLTP), max. nabíjací výkon 88 kW, nabitie z 30 na 80 % za 29 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW.

Toto vozidlo pritom v Rakúsku, kde sa testovalo, stojí v základom stupni výbavy 30 990 € a v najvyššom stupni výbavy 37 990 €, bez zahrnutia tamojších dotácií.

Hodnotenie

Čo sa týka subjektívneho hodnotenia dizajnu, Conner uvádza, že BYD Dolphin pôsobí osobito a výstredne, a to či už zvonku alebo zvnútra. V rámci zadného radu sedadiel ponúka Dolphin solídny priestor, ktorý má byť väčší ako napr. v prípade modelu Volvo EX30.

Podľa amerického e-mobility youtubera vozidlo počas jazdy nevydávalo žiadne neželané zvuky a zdalo sa byť dobre postavené. Vozidlo má byť počas jazdy komfortné, a to aj vďaka mäkšiemu naladeniu podvozka. Trošku však vraj zvykne „poskakovať“. A výkon 150 kW prináša aj istú mieru zábavnosti.

Conner však tak ako v prípade väčšieho súrodenca BYD Seal vyčíta modelu Dolphin, že nie je úplne vycibrený. Vie si totiž predstaviť lepšiu kalibráciu pedála akcelerátora, brzdného účinku a riadenia. Toto by však podľa neho nemalo prekážať bežnému zákazníkovi, ktorému ide predovšetkým o prepravu z bodu A do B, čo má Dolphin zvládať „sakramentsky dobre“.

A aj keď má modelu BYD Dolphin chýbať posledných 10 % k plnej vyladenosti, Conner odporúča tento čínsky elektromobil. Celkovo má ísť o príťažlivú ponuku, pričom Dolphin podľa neho poráža Chevrolet Bolt, ktorý bol kedysi jedným z najobľúbenejších elektromobilov na americkom trhu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda a Mitsubishi čelia v Číne existenčným problémom
Čínske automobilky majú získať veľkú časť globálneho trhu. Ako si stoja v EÚ?
BYD má mať v EÚ až 10-krát vyšší zisk na auto ako v Číne
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Cisto subjektivne to auto ako zvonku tak aj zvnutra vyzera otrasne, priam hnusne. Zobrali cinske auto a hodili ho do Europy, ktora ma iny vkus. Ani parametre (hlavne nabijanie nic moc). Viac ocakavam ale od MG, resp. SAIC, lebo maju dizajnera slovaka Jozefa Kabana, uz ten koncept MG Cyber GTS stoji zato! Neviem ci ma SAIC pristup k najnovsim bateriam BYD alebo CATL, ale keby ano, tak aj MG moze do buducnosti byt v Europe konkurencieschopny.

    • Ja by som povedal, že na ázijský výrobok ide o nadštandardný dizajn a špičkový je BYD Seagull od Wolfganga Eggera. Skúsme si porovnať čo máme za 7000 EUR v Európe. Jedine čo ma napadlo je Citroën Ami. V porovnaní so Seagullom je to čistá hanba. Ak sa Seagull s Ami stretnú napríklad na Africkom trhu, sme totálne nekonkurencieschopní. Ani sa nečudujem, koľko špičkových dizajnérov odišlo z Európy do Číny. Aktuálne sa musíme pripravovať na krach mnohých západných automobiliek. Jeden z kandidátov je Nissan a celý Stellantis.

  2. Dizajnovo sa teda nenadreli… prechod rekuperacie a brzdenia Cinania moc neriesia bud rekuperujes alebo stlacis brzdu a ide mechanicke brzdenie ziadna rekuperacia… tak cenu by mali dat polovicnu a nie 30tis

  3. Chlapi! Mňa veľmi zaujal 09. apríla 2023 v Tesla magazíne zverejnený článok o BYD e2, a to všetkými parametrami včítane ceny na čínskom trhu! Nejedná sa o žiadny technický alebo dizajnový výkrik. Všetky parametre sú pre bežné používanie dostatočné, a dizajn nadčasový. A bez nehoráznych dvíhaní ceny približovaním sa prepravnej lode k Európe by bola cena „kresťanská“!

    Šmrncovnejší Seagull je pre EU príliš malý, a BYD Dolphin vyvoláva u mňa isté dizajnové rozpaky. Radšej by som bral ten staromódnejší dizajn BYD e2!

    • Aj mne sa viac páči BYD e2 ako Dolphin. Čo sa mi naopak nepáči je predný pohon. Definujem to ako konštrukčnú vadu, alebo marketingovú segmentáciu (nemajú ako rozlíšiť prémiový segment).

Pridajte komentár