Nová funkcia Tesly môže zachrániť množstvo životov

1

Elon Musk prostredníctvom svojho konta na Twitteri prezentoval novú, životy zachraňujúcu funkciu elektromobilov Tesla.

Nie je tomu tak dávno, čo Slovenskom prebehla šokujúca správa, o úmrtí malého dieťaťa, ktoré ostalo zabudnuté v rozpálenom aute. Osudným sa mu stala vysoká teplota v interiéri. Od roku 1998 došlo celosvetovo k minimálne 570 úmrtiam detí z rovnakej príčiny. A v prípade domácich miláčikov je toto číslo ešte podstatne vyššie.

Spoločnosť Tesla Motors z tohto dôvodu zakomponovala (v rámci aktualizácie palubného softvéru 8.0) do svojich elektromobilov funkciu s názvom Always-On Max Temp ControlTá sa bude starať o to, aby teplota v odstavených elektromobiloch Tesla nepresiahla 40 °C. Pri prvotnom stúpaní teploty sa najskôr aktivuje vetranie. Ak to nepomôže, zapne sa klimatizácia.

Always-On Max Temp Control foto

Ilustračné foto. Zdroj: SAI

Tých, čo napadlo, že tento systém bude mať veľmi nepriaznivý vplyv na kapacitu batérie, upokojuje Elon Musk. Uvádza, že plne nabitá batéria dokáže udržiavať túto limitnú teplotu pokojne aj celý rok. Takže sa rozhodne nedá hovoriť veľkej energetickej záťaži zo strany tohto systému.

V súčasnej verzii softvéru je funkcia Always-On Max Temp Control aktívna, len ak je kapacita batérie vyššia ako 20 %. V pripravovanej verzii 8.1 už bude možné tento limit nastaviť podľa vlastného uváženia.

 

Vplyv slnečného žiarenia na teplotu v odstavenom automobile

Na záver pre zaujímavosť a dokumentáciu toho, ako môže byť funkcia Always-On Max Temp Control dôležitá, uvádzam výsledky testu českej asistenčnej služby ÚAMK. Tá v spolupráci s ministerstvom dopravy ČR uskutočnila test, zameraný na vplyv slnečného žiarenia na odstavený automobil. Výsledky boli v skutku dych vyrážajúce rovnako ako samotné podmienky v testovacom automobile.

Always-On Max Temp Control - výsledky testu

Figuranti ÚAMK po skončení testu. Zdroj: autobild.sk

Pre test bol vybraný automobil bielej farby, ktorá najlepšie odráža slnečné lúče. To znamená, že pri tmavšom lakovaní automobilu, by boli namerané teploty pravdepodobne ešte vyššie. Ale prejdime už k samotnému testu. Pri zahájení testu dosahovala vonkajšia teplota na slnku hodnotu viac ako 46 °C. Figuranti potom uskutočnili polhodinovú jazdu pri neaktívnej klimatizácii a vetraní. Teplota stúpla na takmer 55 °C. Automobil potom odstavili priamo na slnku. Po 5 minútach stúpla teplota na 60,6 °C. Konečná teplota sa potom po vyše hodine vyšplhala na neuveriteľných 70 °C. Na nasledujúcom obrázku sú uvedené teploty, namerané v automobile vystavenom priamemu slnečnému žiareniu za rôznych teplotných podmienok.

Always-On Max Temp Control - výsledky testu

Zdroj: uamk.cz

Tak čo poviete na novú funkciu Always-On Max Temp Control? Prekvapili vás výsledky teplotného testu? Podeľte sa s nami a ostatnými čitateľmi o svoje dojmi a názory v diskusii pod článkom.

Autor titulnej fotografie: Malcolm Louzado

AK SA AJ VÁM PÁČIL TENTO ČLÁNOK , PODPORTE HO PROSÍM ZDIEĽANÍM NA SOCIÁLNEJ SIETI. ĎAKUJEME!

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Roman Čáni on

    Keď biela najlepšie odráža slnečné lúče prečo sa potom komerčné zrkadlá vyrábajú tak že sa na sklo nanesie strieborná vrstva? 😉

    Nechcem rýpať, ja len pre upresnenie…

Pridajte komentár