Renault predstavil elektrický crossover Alpine A390

8

Koncern Renault predstavil kompaktný elektrický crossover od svojej športovo ladenej značky – Alpine A390. Ten príde na trh ešte tento rok a okrem iného ponúkne až 3 elektromotory. A spoznali sme aj predbežné ceny.

Elektrický pohon priniesol renesanciu značky Alpine, ktorá patrí pod Renault. Začalo to malým hot-hatchom Alpine A290 na báze Renaultu 5 E-Tech. A aktuálne to pokračuje modelom Alpine A390, ktorý je druhým zo siedmych plánovaných elektromobilov, ktoré majú prísť do roku 2030.

Alpine v prípade aktuálne predstavenej novinky A390 uvádza, že ide o 5-miestny športový fastback s agilitou a výkonom ich ikonického modelu A110. A dodáva, že je to závodné auto v obleku. A to aj vďaka 3 elektromotorom (1 vpredu a 2 vzadu), pričom pohonný systém podporuje vektorovanie krútiaceho momentu pre „lepšiu dynamiku, bezpečnosť a agilitu“.

Model bol podľa Francúzov navrhnutý tak, aby poskytoval konzistentný výkon aj v najnáročnejších podmienkach. A to napríklad v rámci stúpania na horské priesmyky alebo na pretekárskej trati.

Alpine A390 – špecifikácie

Elektromobil Alpine A390 vyrástol na platforme, ktorú vyvinula e-mobility divízia Renaultu – Ampere. Rozmermi 4 615 x 1 885 x 1 532 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 708 mm a svetlou výškou 152 mm sa radí medzi kompaktné crossovery. Batožinový priestor má objem 532 l a vozidlo váži od 2 121 kg.

Dostupné budú 2 verzie – „GT a GTS“. Základná ponúkne výkon 295 kW, krútiaci moment 650 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batériu s kapacitou 89 kWh, dojazd do 555 km (WLTP), max. nabíjací výkon 190 kW či nabitie z 15 na 80 % za menej ako 25 min.

Verzia GTS disponuje výkonom 345 kW, krútiacim momentom 880 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximálnou rýchlosťou 220 km/h, 89-kWh batériou, dojazdom do 555 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 190 kW či nabíjaním z 15 na 80 % pod 25 min.

alpine a390

Zdroj: Alpine

V štandardne bude palubná nabíjačka s výkon 11 kW. Priplatiť si bude možné za 22-kW „palubku“. Obe pritom podporujú obojsmerné nabíjanie typu V2L. A Alpine tiež spomína podporu V2G, avšak minimálne na začiatok len v rámci domáceho trhu.

Cena a dostupnosť

Cena Alpine A390 sa bude pohybovať v rozsahu cca 65 000 až 76 000 €. A model bude dostupný od 4. kvartálu tohto roka.

Zdroj: Alpine

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault 5 Turbo 3E sa stáva jednoznačne najdrahším modelom značky
Renault poodhalil svoj najlacnejší elektromobil. Vrátane interiéru
Hot-hatch verzia Renaultu 5 vstúpila do predaja a odhalila ceny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Fajn, ale mna by zaujimalo ci je to predzvest noveho Meganu, resp noveho typu do BEV rodiny kedze tento Alpine je fastback a Megane je hatchback.

    • Je to predzvesť toho, že dražoba nepoľaví a použiteľný emobil za lacný peniaz je v nedohľadne. Prípadne je v dohľadne fabrika BYD v Maďarsku, odkiaľ by niečo dostupné mohlo prísť, ale len za cenu podpory nedemokratických režimov a podporovateľov vojny na UK. Ešte Tesla sľubuje niečo lacnejšie ako M3 či MY, uvidíme. EÚ dotácie na emobily sa tiež vlečú, skúmajú donekonečna ako to urobiť, najvyšší čas federalizovať EÚ, lebo to schvaľovanie všetkého cez 27 štátov je des.

      • haha… federalizovanie EU je cesta akurat do pekla a k tomu ze uz na nove auto nikto normalne pracujuci nebude mat….. teda k ekonomickeho upadku a krachu, lebo federalizacia povedie len k vecsej centralizacii, byrokracii a teda socializmu. Znova sa vraciame a sme zabudli/nepochopili preco komunizmus skrachoval, nebolo to koli vlade jednej komunistickej strany (vid uspechy otvoreneho trhu v cine), ale koli jej socialistickym napadom riadit ekonomiku a vsetko centralne. Ako uz rakuska ekonomicka skola davno experimentalne dokazala a uci, toto nutne vzdy vede k likvidiacii ekonomiky a chudobe vsetkych a teda do krachu/vojny/revolucii. Takze cesta k centralnemu europskemu superstatu postavena na socialnej demokracii (a demokracia uz ina ako socialisticka byt nemoze, socialisti-nacisti maju koli sposobu fungovania volebneho systemu vyhodu) je hlupa rozpravka a falosna viera socialistov a vypocitavych demokratov (je to principialne ta ista mafianska kvazi konkurencna banda len s inymi temami a v inej farbe).

  2. ktoré majú prísť do roku 2030… uz dnes je to zastarale 🙂 v 2030 uz bude cinan take veci vyrabat, co v Renaulte planuju na 2050 🙂 🙂 🙂 alebo skor sa im o takych veciach ani nesniva…

  3. Je mi smutno z toho, že elektromobilita mala priniesť zníženie emisií a jednoduchšie a lacnejšie autá „pre všetkých“, a kde sme dnes?!!! ……

    • Nezufaj, auta zo spalovacim motorom pozname uz 100 rokov a tiez od zaciatku nemal kazdy auto.
      Znizenie ceny je otazka objemu vyrobi. Male auta sa mozu vyrabat vtedy ked budu zakaznici pripraveny tieto auta kupovat. A male auta su urcene pre menej prijmove skupiny ludi.
      A tu je ten problem, ze na slovensku a teiz vo svete prave tato skupina ludia najviac odmieta elektroauta. Takze naco maju vyrabat male auta pre nizkoprijmove skupiny ludi, ked prave tito ludia ich nechcu.
      Dalsi probelm su „popieraci“, ktory si najdu akykolvek dovod na popretie elektro auta a tak priamo(odhovaranie od kupi, v rodine medzi kamaratmy) alebo nepriamo(zosmiesnovanie, dehonestovanie elektroaut bez toho aby si to odskusali) odradia velke nozstvo kupujucich.
      Takze ak prestane vladnut svetonazor ze auto musi mat dojazd 1000km na nabitie, tak sa mozu rozsirit male eAuta.
      PS: ani Fabia nema dojazd na nadrz 1000km 😀

      • Ďakujem ti za tvoje láskavé slová! S mnohým však nie celkom súhlasím. „Lacné“ BEV nemusia byť až tak zúfalo malé ako Spring, a ak by s dostatočnými parametrami stáli tak od 15.000, „plebs“ by mal o ne určite oveľa väčší záujem! 🙂 Plebs nekupuje, lebo tie mrňo-BEV sú často pod 4m, sú predražené a často skutočne pôsobia ako trpaslíci, čo im na záujme o ne nepridá!

        P.S. k tvojmu P.S.: O.i. mám Fabiu z 2020 za 11 tis., WLTP 4,5 lit. a nádržou 42 lit. A to dá dojazd WLTP 933 km! Čo ty na to?! 🙂

Pridajte komentár