Analýzy začínajú ukazovať možný trend zlacňovania elektromobilov už aj v Európe. Čoraz častejšie sa pritom objavuje slovné spojenie „cenová vojna“, ktoré sa doteraz používalo najmä v prípade čínskeho trhu. A nová analýza odhaľuje ďalšie zvyšovanie zliav.
Nedávno sme informovali o analýze Centra automobilového výskumu v Düsseldorfe (CAR), ktorá poukazovala aj na „zľavy“ na elektromobily v rámci najväčšieho európskeho trhu, t.j. Nemecka a predikovala ďalšie zlacňovanie, resp. „ostrú cenovú vojnu elektromobilov v Európe„.
V rámci nemeckého trhu mal VW zlacňovať aj o viac ako 20 % v porovnaní s cenníkovými cenami, značka MINI dokonca o vyše 30 % a Škoda mala zaviesť 14-% zľavu. A CAR predikoval aj ďalšie zlacňovanie (o 5 až 10 %), keďže existujú náznaky, že mnohým výrobcom elektromobilov sa z hľadiska predajov nedarí tak ako doteraz. Aj keď to tak na prvý pohľad nemusí nevyzerať, keďže predajné čísla zatiaľ rastú. Za to však majú byť zodpovedné nevybavené objednávky z minulosti.
Ďalší rast zliav
Aktuálne Handelsblatt upozornil na ďalšiu analýzu cien elektromobilov, a to od poradenskej spoločnosti PwC. Podľa nej sa pritom mala od júna do júla zvýšiť priemerná zľava na prémiové elektromobily v Nemecku o štvrtinu, a to na 14 %. V rámci strednej triedy mala narásť o tretinu na 11 %. Avšak vo „veľkoobjemovom segmente“ sa skoršie 9 až 10-% zľavy vo všeobecnosti takmer vôbec nezvyšovali. To má vyplývať s najvyšších štátnych dotácií dostupných pre tento segment.
Odborníci z priemyslu uvádzajú, že výrobcovia áut, vrátane elektromobilov, vedú cenovú vojnu v rámci boja o podiel na trhu. A tá sa podľa nich dostáva už aj do Európy, kde sú zľavy čoraz častejšie, čo samozrejme vplýva na marže. Cenovú vojnu majú byť pritom schopné ustáť len automobilky, ktoré majú rezervu z hľadiska nákladov.
Z analýzy tiež vyplýva, že elektromobily vyrobené v Nemecku sú o cca 40 % drahšie ako rovnaké modely vyrobené a predávané v Číne. A čínske elektromobily zatiaľ nie sú veľkou hrozbou pre európske automobilky v rámci starého kontinentu, keďže napr. v Nemecku sa majú predávať o cca 40 % drahšie ako v Číne. Čínski výrobcovia však môžu mať dostatočný priestor na zlacňovanie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily budú už onedlho lacnejšie ako spaľováky z hľadiska TCO, tvrdí slovenský IEP
Tesla Cybertruck by mohla byť lacnejšia ako konkurent od Fordu, naznačil Musk. A čo jej dojazd?
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
ODBER NOVINIEK
13 komentárov
Ja som presvedčený, že napriek vysokým investíciám do elektrotechniky sú BEV v Európe neskutočne predražené! Apeloval som na ľudí: „Nekupovať, nekupovať“! Asi som mal pravdu, a asi to aj pomohlo! 🙂
Asi si sa posral…
urcite sa posral…
Nasrac na EV
Cenu novvych veci znizuje masova produkcia, nie zachovavanie si exkluzivity. Cim viac sa bude vyrabat/predavat tym to bude lacnejsie. Automobilky vedia preco zacali vo vyssich segmentoch a nie s ludovymi autami. EV robi drahymi hlavne cena baterii a tie zlacneju masovou produkciou, A ciastocne aj technickym vyvojom.
Vyrobu moze zlacniet este dalsia robotizacia, pretoze pracovna sila je v EU stale drahsia a drahsia. Alebo znizenie odvodov, dani, vsakovakych polatkov, znizennie zakonnych benefitov (dni dovolenky, sviatky, kdejake prispevky …). Tu aj ked niesi nenazrany kapitalista proste lacno nedokazes vyrobit.
keby nikto nekupoval tak to nikdy nezlacnie. niekto vyvoj zaplatit musi
ĽUBO, nečítaš správne! BEV sú predražené viac, ako je pre vývoj nutné! Automobilky sú nenažraté, a chcú ich predávať draho, ako módnu novinku! Na tak vysoké ceny platí recept: „Nekupovať, nekupovať“, kým nebudú ceny reálnejšie, a to rovnako platí aj na predražené potraviny v reťazcoch, a všetko iné, čo je spotrebné!
keby nikto nekupoval nic tak tu mame asi vsetko zadarmo…
Keď naozaj vypukne cenová vojna medzi automobilkami, kúpim si nové auto. Samozrejme na benzín, rovnako ako to 1,5ročné, čo mám teraz
Prosím ta napíš mi kedy už budem môcť kupovať.Dik
Ihneď, keď budeš mať pocit, že sa Ti to oplatí !!! Zjednávanie ceny je starý dobrý spôsob! Ak máš čas a chuť, môžeš sa tomuto umeniu naučiť na orientálnych bazároch! Európania v hyper a supermarketoch stratili takéto schopnosti, a preto draho nakupujú, a my z východu zvlášť!
P.S. Ak si ako dieťa dostal každú hračku, na ktorú si ukázal, tak to pôjde ťažko! 🙂
Robime to aj my len nehandlujeme v obchode, ale kupujeme akciovy/letakovy tovar ked je za prijatelnejsiu cenu a obiehame viac obchodnikov/supermarketov a u kazdeho nakupis co je vyhodne v akcii. Na orientalnom bazare handlujes cenu po nejaku hranicu, ale vacsinou to skonci na 2 za cenu 1, 3 za cenu 2 a podobne, co je rovnake ako ked supermarket da akciu/letak/kupony 1+1, 4+2 a podobne. V oboch pripadoch kupis viac nez ti treba i ked za lepsiu priemernu cenu. 🙂
S autami handlovanie 3 zacenu 2 velmi nejde pretoze ludia ich nemaju potom kde parkovat. :)))))