Elektromobily zlacňujú už aj v Európe. Začala sa nová „cenová vojna“?

13

Analýzy začínajú ukazovať možný trend zlacňovania elektromobilov už aj v Európe. Čoraz častejšie sa pritom objavuje slovné spojenie „cenová vojna“, ktoré sa doteraz používalo najmä v prípade čínskeho trhu. A nová analýza odhaľuje ďalšie zvyšovanie zliav.

Nedávno sme informovali o analýze Centra automobilového výskumu v Düsseldorfe (CAR), ktorá poukazovala aj na „zľavy“ na elektromobily v rámci najväčšieho európskeho trhu, t.j. Nemecka a predikovala ďalšie zlacňovanie, resp. „ostrú cenovú vojnu elektromobilov v Európe„.

V rámci nemeckého trhu mal VW zlacňovať aj o viac ako 20 % v porovnaní s cenníkovými cenami, značka MINI dokonca o vyše 30 % a Škoda mala zaviesť 14-% zľavu. A CAR predikoval aj ďalšie zlacňovanie (o 5 až 10 %), keďže existujú náznaky, že mnohým výrobcom elektromobilov sa z hľadiska predajov nedarí tak ako doteraz. Aj keď to tak na prvý pohľad nemusí nevyzerať, keďže predajné čísla zatiaľ rastú. Za to však majú byť zodpovedné nevybavené objednávky z minulosti.

Ďalší rast zliav

Aktuálne Handelsblatt upozornil na ďalšiu analýzu cien elektromobilov, a to od poradenskej spoločnosti PwC. Podľa nej sa pritom mala od júna do júla zvýšiť priemerná zľava na prémiové elektromobily v Nemecku o štvrtinu, a to na 14 %. V rámci strednej triedy mala narásť o tretinu na 11 %. Avšak vo „veľkoobjemovom segmente“ sa skoršie 9 až 10-% zľavy vo všeobecnosti takmer vôbec nezvyšovali. To má vyplývať s najvyšších štátnych dotácií dostupných pre tento segment.

Odborníci z priemyslu uvádzajú, že výrobcovia áut, vrátane elektromobilov, vedú cenovú vojnu v rámci boja o podiel na trhu. A tá sa podľa nich dostáva už aj do Európy, kde sú zľavy čoraz častejšie, čo samozrejme vplýva na marže. Cenovú vojnu majú byť pritom schopné ustáť len automobilky, ktoré majú rezervu z hľadiska nákladov.

Z analýzy tiež vyplýva, že elektromobily vyrobené v Nemecku sú o cca 40 % drahšie ako rovnaké modely vyrobené a predávané v Číne. A čínske elektromobily zatiaľ nie sú veľkou hrozbou pre európske automobilky v rámci starého kontinentu, keďže napr. v Nemecku sa majú predávať o cca 40 % drahšie ako v Číne. Čínski výrobcovia však môžu mať dostatočný priestor na zlacňovanie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily budú už onedlho lacnejšie ako spaľováky z hľadiska TCO, tvrdí slovenský IEP
Tesla Cybertruck by mohla byť lacnejšia ako konkurent od Fordu, naznačil Musk. A čo jej dojazd?
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Ja som presvedčený, že napriek vysokým investíciám do elektrotechniky sú BEV v Európe neskutočne predražené! Apeloval som na ľudí: „Nekupovať, nekupovať“! Asi som mal pravdu, a asi to aj pomohlo! 🙂

    • Cenu novvych veci znizuje masova produkcia, nie zachovavanie si exkluzivity. Cim viac sa bude vyrabat/predavat tym to bude lacnejsie. Automobilky vedia preco zacali vo vyssich segmentoch a nie s ludovymi autami. EV robi drahymi hlavne cena baterii a tie zlacneju masovou produkciou, A ciastocne aj technickym vyvojom.
      Vyrobu moze zlacniet este dalsia robotizacia, pretoze pracovna sila je v EU stale drahsia a drahsia. Alebo znizenie odvodov, dani, vsakovakych polatkov, znizennie zakonnych benefitov (dni dovolenky, sviatky, kdejake prispevky …). Tu aj ked niesi nenazrany kapitalista proste lacno nedokazes vyrobit.

    • ĽUBO, nečítaš správne! BEV sú predražené viac, ako je pre vývoj nutné! Automobilky sú nenažraté, a chcú ich predávať draho, ako módnu novinku! Na tak vysoké ceny platí recept: „Nekupovať, nekupovať“, kým nebudú ceny reálnejšie, a to rovnako platí aj na predražené potraviny v reťazcoch, a všetko iné, čo je spotrebné!

    • Ihneď, keď budeš mať pocit, že sa Ti to oplatí !!! Zjednávanie ceny je starý dobrý spôsob! Ak máš čas a chuť, môžeš sa tomuto umeniu naučiť na orientálnych bazároch! Európania v hyper a supermarketoch stratili takéto schopnosti, a preto draho nakupujú, a my z východu zvlášť!

      • Robime to aj my len nehandlujeme v obchode, ale kupujeme akciovy/letakovy tovar ked je za prijatelnejsiu cenu a obiehame viac obchodnikov/supermarketov a u kazdeho nakupis co je vyhodne v akcii. Na orientalnom bazare handlujes cenu po nejaku hranicu, ale vacsinou to skonci na 2 za cenu 1, 3 za cenu 2 a podobne, co je rovnake ako ked supermarket da akciu/letak/kupony 1+1, 4+2 a podobne. V oboch pripadoch kupis viac nez ti treba i ked za lepsiu priemernu cenu. 🙂
        S autami handlovanie 3 zacenu 2 velmi nejde pretoze ludia ich nemaju potom kde parkovat. :)))))

Pridajte komentár