Lacný ruský elektromobil Zetta City Module 1 aktuálne prechádza certifikačným procesom. Ak ho úspešne zvládne, do výroby sa dostane začiatkom budúceho roka.
Ruský minister priemyslu a obchodu Denis Manturov informuje, že certifikácia 4-miestneho mestského „hatchbacku“ Zetta City Module 1 je v záverečnej fáze. Do výroby a predaja by sa mal dostať v prvom štvrťroku 2020. Výrobca má teda menší sklz, keďže produkcia mala byť podľa pôvodných plánov spustená koncom tohto roka.
Podľa aktuálnych správ portálu ZR má prvý elektromobil ruskej spoločnosti Zetta priniesť množstvo jedinečných riešení, ktoré nenájdeme vo vozidlách iných značiek. Vďaka ním má byť model City Module 1 lacnejší a efektívnejší.
Vyrábať sa bude v novo vybudovanej továrni v Toliatti, kde sídli aj známa automobilka Lada. S výnimkou batériových článkov, ktoré sa dovážajú z Číny, má vozidlo pozostávať výlučne z dielov ruskej výroby.
Možné špecifikácie
4-miestna Zetta City Module 1 by mala podľa skorších správ disponovať rozmermi 3,04 m x 1,60 m x 1,60 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,00 m. Pre porovnanie, Smart Fortwo ponúka 2 695/1 663/1 555/1 872 mm a Smart Forfour 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm. V tomto kontexte sa zdá, že zadný rad sedadiel bude len „núdzový“, resp. vhodný len pre malé deti.
Elektromotory integrované do kolies majú poskytnúť menovitý výkon 34,4 kW, resp. špičkových 72,4 kW. Krútiaci moment má dosahovať 30 Nm na 1 kg váhy motora. Batériu na úrovni bloku (bat. články dovážané z Číny) a systém manažmentu si vyvinula Zetta sama, pričom sa jej podľa šéfa spoločnosti podarilo skrátiť čas nabíjania o 30 %. Za koľko sa elektromobil nabije, ale neuvádza.
Známy je však čiastkový údaj o dojazde, a to 200 km v režime Eco či maximálna rýchlosť vozidla, a to 120 km/h. O vozidle Zetta City Module 1 sa pritom hovorí ako možnom najlacnejšom elektromobile na svete, čo by nemuselo byť ďaleko od pravdy. Veď podľa ZR má jeho cena začínať v prepočte na sume 6 390 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Škoda Citigo sa vypredala už aj na Slovensku. Čo ďalej?
Lacné elektrické „SUV“ K-ZE príde do Európy, potvrdil Renault
Faceliftované elektromobily značky Smart dostali prvé cenovky
12 komentárov
Rozkošné. Priam také – chutnučké…
uuuuplne zleeee, ale ved co by sme cakali od bolsevikov?
A čo ako by malo byť lepšie? Vyššia cena? Alebo je nesprávna krajina pôvodu?
Veď Lady sa vyrábali a úspešne predávali viac ako 40 rokov iba s drobnými vylepšeniami.
A Lada Niva sa úspešne predáva napríklad v Nemecku dodnes…
To je ale riadne odflaknuty design… neviem ale tu zadnu cast uz asi horsie spravit nemohli.. zial palec dole za toto cele.
Mali by si brat priklad od Dacie ako kombinovat design a nizku cenu..
Za málo peňazí málo muziky. Čo by sme chceli za 6400 €?
Žiadnu podobnú cenovku nemá nič iné. Ak neberiem do úvahy šroty z bazáru.
A Dacia je v porovnaní s tým úplne cenovo uletená…
Ked mi schvalia dotaciu tak este zarobim. Cela rodina si ich kupime
Smutne je, ze dotacie su len na kategoriu M1, keby podporili aj vozidla z kategorie L, to by bola parada. Aj ked je pravda, ze tych na trhu zatial vela nie je. Tato Zetta ale vyzera parametricky velmi zaujimavo.
Čo je na tom dizajne také hrozné, je to ich vec a myslím, že to je ok, primerané…
Neviem co sa Vám na tom nepáči. Nieje to dizajnovy skvost ale za tu cenu a pokiaľ to bude mať uvedené parametre prečo nie. Alebo si mam kúpiť elektrické citigo za 18 bez dotácie? Žiaľ predpokladám ze tu sa to nebude dat kúpiť.
Konečne baterkáč za normálnu cenu. To že u nás nebude v predaji je jasné lebo Ruskoj a naša Juro-Atlantičesko-Amerikanskaja orientacia nedovolit. To byt porušeny vše trans-atlantic sankcie protiv Rusku.
Ked dostanem nan statnu dotaciu 8000 eur, tak budem este aj v pluse 🙂
To ste takí naivný, alebo blbý? Vážne si myslíte, že v EU sa bude predávať za 6400€?, Pripočítajte si DPH, maržu,odvody štátu, náklady na vybudovanie obchodnej a servisnej siete a ste na minimálne 3-násobku.