Zdá sa, že mimoriadny úspech Tesly Model Y podnietil mnohých výrobcov k elektrickým SUV strednej triedy, vrátane značky Zeekr, ktorá dnes predstavila konkurenčný model Zeekr 7X. Ten pritom Model Y schová do vrecka v oblasti nabíjania, ktoré má byť najrýchlejším na svete. A na domácom trhu začína na nižšej cene.
Máme tu ďalší zaujímavý čínsky elektromobil, ktorý sa pravdepodobne chystá aj do Európy, keďže ide o „globálny model“. Tentokrát od značky Zeekr, ktorá patrí pod veľký koncern Geely vlastniaci aj európske značky Volvo, Polestar a Lotus.
Zeekr 7X – špecifikácie
Najnovší počin pôvodne prémiovej značky Zeekr, elektrické SUV strednej triedy Zeekr 7X, má byť zamerané na masový trh. Tento model s rozmermi 4 825 x 1 930 1 656 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 925 mm, ktorý je teda o niečo väčší ako bestseller Tesla Model Y, má podľa výrobcu ponúknuť najväčší vnútorný priestor vo svojom segmente. A jeho praktickosť má podčiarkovať aj 32 úložných priestorov a slušný batožinový priestor, ktorý má objem 616 l.
Elektromobil Zeekr 7X vyrástol na koncernovej 800-V e-platforme SEA, pričom použité elektromotory využívajú karbid kremíka pre čo najvyššiu účinnosť, ale aj akceleráciu vyjadrenú zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Zaujímavejšou je však rýchlosť nabíjania tejto novinky. Tá sa totiž vďaka novým LFP batériám z dielne dcérskej spoločnosti Zeekru nabije z 10 na 80 % len za 10,5 min. Zeekr pritom hovorí o „najrýchlejších nabíjacích schopnostiach na svete“.
Táto batéria má v prípade modelu 7X 75 kWh a zabezpečí dojazd 605 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. Verzie s vyšším dojazdom, až 780 km (CLTC), využívajú NMC batériu s kapacitou 100 kWh. Malo by ísť pritom o akumulátor CATL Qilin, ktorý ponúka podobne rýchle nabíjanie ako batéria od Zeekru.
Ďalšie známe údaje
Horeuvedené technické špecifikácie z globálnej tlačovej správy od spoločnosti Zeekr dopĺňa web CarNewsChina. Vďaka tomu sa dozvedáme, že Zeekr 7X ponúkne pohon zadnej nápravy aj oboch náprav, pričom na zadnej náprave nájdeme elektromotor s výkonom 310 kW, ktorý je v prípade „štvorkoliek“ doplnený o predný 165-kW elektromotor.
A zverejnená bola aj počiatočná predpredajová cena modelu Zeekr 7X pre domáci trh, a to 239 000 RMB (cca 30 400 €). Pre porovnanie, základná Tesla Model Y sa v Číne predáva za 249 900 RMB (31 800 €). Dodávky novinky od Zeekru začnú doma do konca budúceho mesiaca. „Svetové trhy“ sa dočkajú do roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny
Zeekr 001 sa nabíja rekordným výkonom vďaka novej batérii, ktorú môžu dostať aj Tesly
Nio spustilo výrobu lacnejšieho konkurenta Tesly Model Y s dojazdom až 1 000+ km (CLTC)
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
Za 30400eur keby také auto sa predávalo na Slovensku, tak by to bol predajný hit.
Rady by sa stáli pred showroomom.
Dobrou správou je továreň na Slovensku (Volvo), kde môžu rovno vyrábať, alebo aspoň montovať Zeekr. Podobne ako Stellantis montuje čínske autá v Poľsku. Nahodí kolesá a dá ceduľku ,,Made in Europe“. Podľa Reuters je cena práce na takto zmontovanom aute v poľskej továrni 400-500 € . Na koncovej cene však uvidíme vysokohorskú prirážku Stellantis, ktorá bude minimálne 250%, nečakajme teda lacné EV.
Je to aj vďaka tomu, že ľudia „dostatočne“ kupujú aj za vysoké ceny, takže sme si sami vinní …
Je jasné, že budúcnosť patrí 800V platforme. Fyzika nepustí: rýchle nabíjanie, tenšie káble, vyšší výkon. A moja Dacia spring má len 265V, ale aj tak odvezie na chalupu a späť bez zastávky – 178km.
Bla bla bla all fake neuvidime neuverime zatiaľ je to len bla bla bla toto už tu bolo kaketo kecy
Na Slovensku nie je cenová vojna ako v Číne, tu čínske automobilky svorne ryžujú, čo to dá.
O 2 litre lacnejšie,takže takých 45litrov na SVK, to už je lacnejší BYD ktorý má aspoň kvalitnú baterku a LiFePO4.
Mňa napadlo pri čítaní článku niečo iné! Toto, a všetky ostatné autá od 4,5 m viac, sú pre väčšinu Aziatov prevažne menších postáv, všestranne nadrozmerné, a teda v preľudnenej Číne aj menej praktické auto. Napriek tomu vidíme príval nových čínskych modelov v telto kategórii!
Chudiatko Tesla, BYD, Geely, NIO, SAIC… všetci jej idú po krku. To má zato, že je najlepšia. Nemala tak vyskakovať na začiatku, že jej nejde o zisk, ale o rozšírenie elektromobility, rozdávala patenty a rady a teraz to má. Mala si pekne potichučky získať celý trh potom robiť charitu. Ten Musk to nezvládol, pomýlil si kapitalizmus s dobročinnosťou. Číňania nezaváhali, skočili po šanci a valcujú. Iba v Európe stavajú zo štyri továrne a Musk čo – Giga Mexico zrušil, rozšírenie Giga Berlín mu zatrhli, SEMI v nedohľadne… nestíha všetky tie svoje firmy riadiť, mal by to dať fachmanom, jeden človek nemôže vedieť všetko, viac hláv viac vie.
Vieme čo chceš povedať, ale svet je zlý! Dejiny hovoria: „Revolúcia požiera svoje deti“! To platilo aj v roku 1989. Tí, čo vzdorovali až 40 rokov režimu, a mali charakter, dopadli najhoršie! Prevalcovali ich „všetkéhoschopní“ z pomedzi nás! Elon urobil ako urobil, nič sa nevrati, a absolútna nadvláda TESLY by časom podľa zákonov pohybu degenerovala! Otázka je však aj to, čo raz bude v období „po Elonovi“!