4-motorový čínsky elektromobil Zeekr 001 FR, ktorý by mal byť dostupný aj v Európe, je ďalší prakticky použiteľný elektromobil so špecifikáciami superšportového auta. Je pritom výkonnejší ako najrýchlejšia Tesla, teda Model S Plaid. A nedávno sme spoznali aj jeho prvú cenovku.
Značka Zeekr patriaca pod čínsky koncern Geely, v ktorom nájdeme aj značky Volvo či Polestar, nedávno prostredníctvom tlačovej správy informovala, že spustila dodávky svojej novinky Zeekr 001 FR. A tá patrí k najvýkonnejším a najrýchlejšie akcelerujúcim automobilom na svete.
Dozvedeli sme sa aj to, že finálny sériový model je ešte výkonnejší a rýchlejší ako výrobca pôvodne plánoval. Tento elektrický športiak vychádza z modelu Zeekr 001, ktorý má byť podľa výrobcu shooting-breakom. Viac by mu však zrejme pristalo označenie crossover.
Konvenčný model s rozmermi 4 955 x 1 999 x 1 560/1 548 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 990 mm je už dostupný na prvých európskych trhoch. A na starý kontinent by mala prísť aj verzia FR, ktorá má šialený výkon 970 kW.
Ten zabezpečujú 4 elektromotory, vektorovaný krútiaci moment, 800-V architektúra či výkonová elektronika na báze karbidu kremíka. A to prináša neuveriteľné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,02 s. Maximálnu rýchlosť Zeekr aktuálne neuvádza, ale podľa skorších informácií by to malo byť 280 km/h.
Zeekr 001 FR vs. Tesla Model S Plaid
Pre porovnanie, najvýkonnejšia a najrýchlejšia Tesla na trhu, 3-motorový Model S Plaid, ktorý má podobné rozmery ako Zeekr 001, ponúka výkon 761 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,1 s a v základe maximálnu rýchlosť 282 km/h, ktorú je možné zvýšiť vďaka príplatkovému balíku výbavy na 322 km/h.
Oba extrémne rýchle elektromobily sú vybavené batériou s kapacitou cca 100 kWh. Zeekr 001 FR má v útrobách úplnú novinku od CATL, a to batériu Qilin. Tá má umožniť nabitie z 10 na 80 % za 15 min. Tesla zas v prípade základného Modelu S s cca 100-kWh batériou, ktorý má o cca 5 % vyšší dojazd ako verzia Plaid, sľubuje získanie dojazdu 322 km (WLTP) počas 15 min nabíjania na Superchargeri V3 (250 kW).
V prípade modelu Zeekr 001 FR žiaľ stále nepoznáme dojazd. Pre hrubú predstavu tak aspoň uvádzame dojazd najvýkonnejšej konvenčnej verzie (400 kW) so 100-kWh batériou, a to 580 km WLTP. Tesla Model S Plaid ponúka „odhadovaných“ 695 km (WLTP) pri štandardných 19″ kolesách a 600 km (WLTP) pri príplatkových 21″ kolesách.
Čo sa týka ceny, doma v Číne sa Zeekr 001 FR predáva za 769 000 RMB (cca 96 800 €). Tesla Model S Plaid stojí na rovnakom trhu od 828 900 RMB (cca 106 300 €) a v rámci slovenského konfigurátora cca od 111 000 € (vrátane DPH).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Vstupný“ Zeekr X a Zeekr 001 s dojazdom 620 km sa dajú predobjednať v EÚ. Koľko stoja?
Zeekr 001 s dojazdom 1 032 km (CLTC) je už v predaji a nestojí „majland“
Za 5 min nabíjania dojazd 300 km. To sľubuje 600-kW nabíjacia technológia od Geely
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
No až dosiahnu produkciu akú má Tesla, potom budú naj.
Alebo môžu ísť cestou USA a konkurenciu zničiť, potopiť, rozkúskovať.
A potom budú najväčší a jediný.
A stojí to v každom ohľade menej, niečo zničiť.
No to nebude zas taky problem, produkcia Tesla Model S Plaid nieje nijak zavratna. 😉
ked pisete, ze ma cenovku a potom napisete, ze v Cine, tak akoze tato informacia nam je na 2 veci
pretoze cenu Tesly v EU vieme, ale zo skusenosti tiez vieme, ze cena aut v Cine cinskych vyrobcov je diametralne odlisna od tych v EU…
Máš pravdu, ale musíš byť trpezlivý, kým Zeekr 001 FR dostane „druhu – EU“ cenovku! 🙂
Chlapi, nechajte ich, nech sa ukážu! Musia dať tú EU cenovku, za danú cenu predať a dostať od zákazníkov pochvalu. Netreba na nich posielať žiadne voodoo čary-máry !!!