Európska únia má na stole návrh ohľadom budúcej emisnej normy Euro 7. Ten má byť podľa VDA taký prísny, že v prípade schválenia by v podstate znamenal koniec nových spaľovacích automobilov v Európe. A to v roku 2025.
Splnenie cieľov Parížskej (klimatickej) dohody nebude možné bez výrazného zníženia emisií v doprave. A práve o to sa snaží aj Európska únia. V tejto súvislosti vypracovala Poradná skupina pre emisné normy vozidiel, ktorá zgrupuje vedcov z celej Európy, návrh pre Európsku komisiu, a to ohľadom novej emisnej normy Euro 7.
Na jeho základe Európska komisia do roku 2021 pripraví legislatívny návrh, ktorý prerokuje s Európskym parlamentom budúci rok. Nová emisná norma by mohla vstúpiť do platnosti v roku 2025.
Zväz nemeckého automobilového priemyslu (VDA) pritom reagoval na návrh poradnej skupiny slovami: „Zavedením plánovanej normy EU-7 by Európska komisia de facto zakázala automobily so spaľovacím motorom od roku 2025.“ Zdá sa teda, že by sa tým vytvoril obrovský priestor pre elektromobily, pripadne plug-in hybridy.
Konkrétne limity
VDA sa ohľadom svojho vyhlásenia opiera o konkrétne odporúčania návrhu Poradnej skupiny pre emisné normy vozidiel. Na nové automobily by sa pritom vzťahovali nasledujúce emisné limity:
- 30 mg oxidov dusíka – NOx na km (1. scenár), resp. 10 mg NOx na km (2. scenár). Teraz: 60 mg/km v rámci benzínových a 80 mg/km v rámci naftových automobilov.
- 300 mg/km, resp. 100 mg/km oxidu uhoľnatého (CO). Teraz: 1 000, resp. 500 mg/km
Sprísniť sa má aj emisný testovací cyklus RDE (Real Drive Emissions). Nové limity by podľa nového návrhu mali byť dodržané v akejkoľvek fáze či v akomkoľvek spôsobe prevádzky a nielen v priemere. Podľa VDA napr. aj v rámci jazdy s prívesom po horách či v spomalenej mestskej premávke.
Emisné limity Euro 7 by podľa návrhu museli byť dodržané:
- pri teplotách od -10 do +40 °C,
- v nadmorskej výške 1 000 resp. 2 000 m (teraz 700 m),
- počas teoretickej „životnosti“ 15 rokov alebo nájazdu 240 000 km (teraz: 160 000 km),
- aj v prípade, že vozidlo je vybavené strešných boxom, nosičom bicyklov či prívesom.
Na záver pripomíname, že zatiaľ ide len o návrh, pričom nie je o ničom rozhodnuté. V tejto veci budeme múdrejší po rokovaniach Európskej komisie a Európskeho parlamentu, ktoré prebehnú budúci rok.
Zdroje: Bild, Business Insider, Electrive
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily by mohli byť v rámci EÚ oslobodené od DPH!
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti
Volkswagen ukončí vývoj naftových a benzínových motorov
11 komentárov
No, toto naozaj to vyzerá na „posledný klinec do rakvy“ spaľovákov…
To budu mat rovnake podmienky aj elktromobily?
Aby mali dojazd aspon 500km za podmienok:
pri teplotách od -10 do +40 °C,
v nadmorskej výške 1 000 resp. 2 000 m
počas teoretickej „životnosti“ 15 rokov alebo nájazdu 240 000 km
aj v prípade, že vozidlo je vybavené strešných boxom, nosičom bicyklov či prívesom.
Alebo EV staci ked prejde 100km pri 20C a v meste a iba s vodicom?
Preco nie su rovnake podmienky?
Čo majú emisné normy spoločné s dojazdom?
A nie sú podmienky rovnaké? Nespĺňajú vari elektromobily emisie do 10 mg oxidov dusíka a do 100 mg CO na 1 km jazdy?
Nula emisií je predsa v limite, či nie?
R rovnakymi podmienkami myslel ci EV splnia tie podmienky a zaroven dokazu to iste co ICE ked to rozsirim tak dojazd 500-1000km, ist max, rychlostou 160-200+, nabit sa za 10min, na ten dojazd, za rovnaku cenu auta ako ICE a dalsie obvykle argumenty petrolheadov. 🙂
Do istej mieri uznavam ten argument. Kym EV nedokazu aspon skoro to co ICE, tak by nemali byt vseobecne „povinne“.
Minimalne cenovu paritu a dojazd 500+km za kazdeho pocasia by mali splnat ak chu EV ludom tlacit nasilu. po 500km by si mal kazdy sofer srtavit prestravku a s DC 100+kw uz dnes by bola primerane dlha.
Podla mna to moze ovplyvnit aj oficialne cisla dojazdu, pretoze ked sa bude tahat v horach prives a na streche nosic bicyklov tak dojazd pri -10 °C napr. tesly S nebude uz tych 600 km ale kludne len 200 km
Tesla neprejde ani 200 km ak ide v kuse 160 kmh
Kecy to si len ti v Bruseli mislia realita bude upne ina
Nie si ty náhodou JEJO? pripomínaš mi jeho gramatiku…
Vypadá to, že se vrátí auta rozumných velikostí 😎