Koniec spaľovacích áut v roku 2025 vďaka emisnej norme Euro 7?

11

Európska únia má na stole návrh ohľadom budúcej emisnej normy Euro 7. Ten má byť podľa VDA taký prísny, že v prípade schválenia by v podstate znamenal koniec nových spaľovacích automobilov v Európe. A to v roku 2025.

Splnenie cieľov Parížskej (klimatickej) dohody nebude možné bez výrazného zníženia emisií v doprave. A práve o to sa snaží aj Európska únia. V tejto súvislosti vypracovala Poradná skupina pre emisné normy vozidiel, ktorá zgrupuje vedcov z celej Európy, návrh pre Európsku komisiu, a to ohľadom novej emisnej normy Euro 7.

Na jeho základe Európska komisia do roku 2021 pripraví legislatívny návrh, ktorý prerokuje s Európskym parlamentom budúci rok. Nová emisná norma by mohla vstúpiť do platnosti v roku 2025.

Zväz nemeckého automobilového priemyslu (VDA) pritom reagoval na návrh poradnej skupiny slovami: „Zavedením plánovanej normy EU-7 by Európska komisia de facto zakázala automobily so spaľovacím motorom od roku 2025.“ Zdá sa teda, že by sa tým vytvoril obrovský priestor pre elektromobily, pripadne plug-in hybridy.

Konkrétne limity

VDA sa ohľadom svojho vyhlásenia opiera o konkrétne odporúčania návrhu Poradnej skupiny pre emisné normy vozidiel. Na nové automobily by sa pritom vzťahovali nasledujúce emisné limity:

  • 30 mg oxidov dusíka – NOx na km (1. scenár), resp. 10 mg NOx na km (2. scenár). Teraz: 60 mg/km v rámci benzínových a 80 mg/km v rámci naftových automobilov.
  • 300 mg/km, resp. 100 mg/km oxidu uhoľnatého (CO). Teraz: 1 000, resp. 500 mg/km

Sprísniť sa má aj emisný testovací cyklus RDE (Real Drive Emissions). Nové limity by podľa nového návrhu mali byť dodržané v akejkoľvek fáze či v akomkoľvek spôsobe prevádzky a nielen v priemere. Podľa VDA napr. aj v rámci jazdy s prívesom po horách či v spomalenej mestskej premávke.

Emisné limity Euro 7 by podľa návrhu museli byť dodržané:

  • pri teplotách od -10 do +40 °C,
  • v nadmorskej výške 1 000 resp. 2 000 m (teraz 700 m),
  • počas teoretickej „životnosti“ 15 rokov alebo nájazdu 240 000 km (teraz: 160 000 km),
  • aj v prípade, že vozidlo je vybavené strešných boxom, nosičom bicyklov či prívesom.

Na záver pripomíname, že zatiaľ ide len o návrh, pričom nie je o ničom rozhodnuté. V tejto veci budeme múdrejší po rokovaniach Európskej komisie a Európskeho parlamentu, ktoré prebehnú budúci rok.

Zdroje: Bild, Business Insider, Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily by mohli byť v rámci EÚ oslobodené od DPH!
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti
Volkswagen ukončí vývoj naftových a benzínových motorov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. To budu mat rovnake podmienky aj elktromobily?

    Aby mali dojazd aspon 500km za podmienok:

    pri teplotách od -10 do +40 °C,
    v nadmorskej výške 1 000 resp. 2 000 m
    počas teoretickej „životnosti“ 15 rokov alebo nájazdu 240 000 km
    aj v prípade, že vozidlo je vybavené strešných boxom, nosičom bicyklov či prívesom.

    Alebo EV staci ked prejde 100km pri 20C a v meste a iba s vodicom?

    Preco nie su rovnake podmienky?

    • A nie sú podmienky rovnaké? Nespĺňajú vari elektromobily emisie do 10 mg oxidov dusíka a do 100 mg CO na 1 km jazdy?
      Nula emisií je predsa v limite, či nie?

      • R rovnakymi podmienkami myslel ci EV splnia tie podmienky a zaroven dokazu to iste co ICE ked to rozsirim tak dojazd 500-1000km, ist max, rychlostou 160-200+, nabit sa za 10min, na ten dojazd, za rovnaku cenu auta ako ICE a dalsie obvykle argumenty petrolheadov. 🙂
        Do istej mieri uznavam ten argument. Kym EV nedokazu aspon skoro to co ICE, tak by nemali byt vseobecne „povinne“.
        Minimalne cenovu paritu a dojazd 500+km za kazdeho pocasia by mali splnat ak chu EV ludom tlacit nasilu. po 500km by si mal kazdy sofer srtavit prestravku a s DC 100+kw uz dnes by bola primerane dlha.

    • Podla mna to moze ovplyvnit aj oficialne cisla dojazdu, pretoze ked sa bude tahat v horach prives a na streche nosic bicyklov tak dojazd pri -10 °C napr. tesly S nebude uz tych 600 km ale kludne len 200 km

Pridajte komentár