Britská vláda oznámila urýchlenie plánov v oblasti zákazu predaja nových dieselových a benzínových automobilov na domácom trhu, pričom zákazu sa nevyhnú ani hybridné vozidlá.
Predstavitelia britskej vlády využili jedno z podujatí, ktoré predchádza novembrovému klimatickému summitu OSN na to, aby svoju krajinu prezentovali ako lídra v zavádzaní opatrení na ceste k uhlíkovej neutralite v roku 2050.
Jedným z opatrení, ktoré k tomu majú prispieť, je zákaz predaja nových dieselových a benzínových osobných automobilov a dodávok na britskom trhu. A to najneskôr v roku 2035, čo znamená urýchlenie pôvodných plánov minimálne o 5 rokov.
Britská vláda dodáva, že ak to vývoj dovolí, po konzultáciách môže dôjsť k zákazu aj skôr. Zákaz sa má pritom týkať aj hybridných vozidiel. Z oficiálnej úradnej správy nie je úplne jasné, aké hybridy bude zahŕňať, podľa Autonews sa však má vzťahovať aj na plug-in hybridy, ktoré sú „najviac elektrifikovaným“ druhom týchto vozidiel.
Vláda chce pokračovať v spolupráci s tamojšími priemyselnými odvetviami, pričom cieľom je urýchliť zavádzanie vozidiel s nulovými emisiami, ako aj zabezpečenie nových „zelených“ pracovných miest v Spojenom kráľovstve.
Vláda podporuje elektromobily
Minister dopravy Veľkej Británie Grant Shapps povedal, že vládna stratégia v hodnote 1,5 miliardy £, ktorá má priniesť podmienky pre čo najjednoduchšie vlastníctvo elektrického vozidla, funguje. Uviedol pritom, že minulý rok sa na tamojšom trhu predal „čistokrvný“ elektromobil každých 15 minút.
„Chceme ísť ale ďalej ako kedykoľvek predtým. Preto predkladáme ambiciózny cieľ, ktorý sa týka ukončenia predaja nových dieselových a benzínových áut, čím chceme bojovať proti zmene klímy a zabezpečiť zníženie emisií,“ dodal Shapps.
Napríklad Dánsko, Holandsko, Švédsko, Izrael či India plánujú zákaz predaja spaľovacích vozidiel na rok 2030, takže Veľká Británia by nebola v tomto smere lídrom. Škótsko však má smelšie plány ako centrálna britská vláda, keďže uvažuje o zákaze už v roku 2032.
Zdroj titulnej fotografie: AP/EÚ – EP
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zákaz spaľovacích áut sa stal agendou EÚ. Slovensko je proti
Volkswagen ukončí vývoj naftových a benzínových motorov
Čína je ďalšou krajinou, ktorá oznámila zákaz predaja spaľovacích áut
7 komentárov
uz vcera bolo neskoro… a tie hybridy su len taky ojeb na blbych…
to ako keby som nosil pri kolobezkovani sa bicykel na chrbte a naopak… tak kua bud sa kolobezkujem, alebo bicyklujem ale obidve veci naraz nosit so sebou, to je ako ten drbly hybrid…
Škoda, sú tu celkom zaujímavé články, ale hodnota diskusie je na…a to je na škodu.
Pripomína mi to,: svedkovia Jehovovi – svedkovia Elonovi, nič iné neexistuje!!!! Iba mi sme vyvolený, iba táto jediná cesta existuje!!! Iba toľko k tým, ktorý elektromobilite viac škodia ako pomáhajú.
VK, tak poď príkladom a hodnotne prispej do diskusie. Lebo zatiaľ jej tiež veľmi nepomáhaš.
A myslis, ze ma to zmysel. Uz som sa viackrat snazil nieco napisat, ze najhorsie je ak ideme z extremu do extremu. Mne je jedno co mi bude pohanat auto. Nech je to ucinne, usporne, cistejsie a aj zivotaschopne. Ci to bude benzin, hybrid, pug in alebo elektro. Ale tu jedna alebo druha strana ta zacne kritizovat a este aj vulgarne nadavaz. Preto to nema zmysel pokial tu budu doslova fanatici, ci elektro alebo petrolheadi… Jedneho dusia vypary a druheho trasie elektrina… Potom ta debata je nanic… Dufam, ze si ma pochopil. Ak nie skoda. Pozdravujem
A vsetci tu ste doteraz boli cisto eko a jazdili na 6 a 8 valcoch a doma pestujete eko potraviny .
Anonym, nechápem, kde ty na toto chodíš? Som za EV a pritom áno, chodím peši, kde je to možné, ak nie, tak MHD, alebo bicyklom.. A áno, mám aj auto.. benzínové, ktoré občas potrebujem a ktoré je priestranné ale veľmi úsporné. Za 10r s týmto autom vidím zo štatistiky, že ekonomicky by malo zmysel pre mňa EV, ak by stálo 25-30tis a malo dojazd aspoň 400km a možnosť rýchlo nabíjať aspoň 100kwatmi. No ak pridám ekologicky faktor, tak to naberá zmysel už dnes. Za to ale nemusím byť považovaný za extrémistu ani agitátora. Je to len obyčajná matematika a prehľad v energetike.