Renault, Ford, Volvo, Tesla či Uber vyzvali EÚ, aby nerušila „zákaz predaja spaľovákov“

11

Združenie „Platforma pre elektromobilitu“, ktorej členom sú okrem iných automobilky, výrobcovia batérií či subjekty z oblasti infraštruktúry, je znepokojené hlasmi ohľadom prehodnotenia tzv. „zákazu predaja spaľovacích áut“ v rámci EÚ. Zverejnila preto súvisiacu výzvu a varovania, za ktorými stojí 47 spoločností a iných subjektov. Súčasnú legislatívu pritom už skôr podporilo Európske združenie výrobcov automobilov.

Minulý rok Európska únia schválila legislatívu povoľujúcu od roku 2035 už len predaj (nových) automobilov s nulovými lokálnymi emisiami CO2 (aj to s výnimkami). Tento krok sa pritom nie úplne správne zvykne nazývať aj „zákazom predaja spaľovacích áut“.

Pred nedávnymi eurovoľbami boli pritom vyhlásenia ohľadom zrušenia či prehodnotenia tejto legislatívy súčasťou predvolebnej kampane. V tom období sa ale napr. Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) vyjadrilo, že európske automobilky nenapadnú „zákaz predaja spaľovákov“. A to bez ohľadu na to, kto vyhrá voľby do Europarlamentu.

Prečo to má byť dôležité?

Aktuálne máme krátko po voľbách a obavy ohľadom možného prehodnotenia „zákazu predaja nových spaľovacích áut“ pretrvávajú. Preto 47-členné združenie „Platforma pre elektromobilitu“, ktorého členom sú napr. spoločnosti a organizácie Renault, Ford, Volvo, Tesla, Uber, Eurobat, Chademo, Northvolt, Enel X či slovenský Greenway, vyzýva formujúcu sa novú Európsku komisiu, aby zachovala schválenú emisnú legislatívu.

Platforma pre elektromobilitu okrem iného uvádza, že oslabenie súvisiacich predpisov či „spiatočka“ by významne znevýhodnili tých, čo už investovali do prechodu na elektromobilitu, vrátane spoločností pôsobiacich v automobilovom a batériovom priemysle či v rámci súvisiacej infraštruktúry.

Združenie taktiež upozorňuje, že naplnenie už schválenej legislatívy je aj v záujme európskych spotrebiteľov, ktorým by to malo v konečnom dôsledku priniesť širšiu ponuku elektromobilov, zníženie ich obstarávacích cien a celkových nákladov na ich vlastníctvo, čistejšie ovzdušie či zníženie hluku.

Platforma pre elektromobilitu taktiež varuje, že zmeny či nestabilný a nepredvídateľný legislatívny rámec by mali negatívny vplyv na investície do oblasti elektromobility, napĺňanie cieľov ohľadom dekarbonizácie dopravy v EÚ, reindustrializáciu či globálnu konkurencieschopnosť EÚ.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európa potrebuje Marshallov plán pre elektromobily, vrátane dotačného fondu, hovorí šéf ACEA
Súhlasí verejnosť so zákazom predaja spaľovacích áut? | 2 rôzne prieskumy
VW onedlho skoncuje s novými „eu-spaľovákmi“, Volvo končí s „dízlami“, Británia posunie zákaz spaľovákov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Politických zásahov do príchodu elektromobility bolo viac ako dosť, a pokrívilo to celé prostredie automobilového priemyslu. Ťažko je teraz odhadnúť, čo by malo v legislatíve zostať, a čo odpadnúť …..

    • je veľka škoda že sa do toho začali montovať politici a davať zakazy a dotacie.
      Podĺa mňa je to lepšia technologia a presadila by sa aj sama tak ako smartfony ale polotici to pokryvili na toľko, že nie je jasne ako to vyriešiť.
      Medzi tým do elektromobility nalialo veľa spoločnosti veľke peniaze a teraz im zrušenie „zakazu“ može zmariť ich investicie.
      Smutny pribeh zbytočnej byrokracie …. niečo v zmysle: Odvolavam co jsem odvolal, a slibuji co jsem slibil.

      • Zákazy sú tu už dávno. Zákaz jazdiť bez prilby, bez pasov, DPF filtrov, sledovania bdelosti, atd. Teraz prisiel zákaz smrdieť na ulici. A časom zákazu aj starších smradochov nielen predaj nových.

    • „zákaz predaja spaľovákov“ nie je vobec dobry vyraz aj preto lebo ten datum ktory určili je ukoncenie predaja nových aut s spalovacim motorm na fosilne paliva, ale všetky už predané t.j. zánovné sa možu predavať a kupovať dokým budu existovať a ich majitelia ich budu použivať.
      Takže kto si kupí spaľovak (už z akých koľvek dôvodou) tak ho može použivať a predavať a kupovať ďalší (jazdený) bez obmedzení.

  2. My (Europa) sa tu budeme populisticky natahovat, lebo politici namiesto hladania udrzatelnosti volia sluby, aby si ziskali nevedomy elektorat a pritom cely zvysok industrialneho sveta rozbehne vlak modernizacie elektromobility do takej rychlosti, ze len okolo nas prefrci a my z hrdostou, ze sme vydrbali s green-dealom, sa postavime do rady na urady prace.

  3. Často chýba ľuďom racionálne uvažovanie a zohľadnenie reality, a tak sa dejú zmätky a zmätočné rozhodnutia aj na tej najvyššej úrovni! …..

    To sme my ….. ľudia! 🙂

Pridajte komentár