Prenasledovateľ Tesly, čínsky BYD, predstavil extrémny offroad aj hyperšport pod novou e-značkou

1

Čínska automobilka BYD Auto, ktorá vznikla v rovnakom roku ako spoločnosť Tesla, je po Tesle druhým najväčším predajcom elektromobilov na svete a zrejme najväčším výrobcom áut do zásuvky. A aktuálne predstavila novú prémiovú značku elektromobilov YangWang, vrátane prvých extrémnych modelov s úplne novým 4-motorovým pohonným systémom. YangWang U8 je veľký prémiový offroad, ktorý má zvládnuť aj „plávanie“ či otočku na mieste, YangWang U9 je zas extrémne rýchle „hyperauto“.

Trhu s elektromobilmi aj v minulom roku dominovali spoločnosti Tesla a BYD. Čínska automobilka pritom napreduje tempom, ktoré jej môžu európske automobilky len závidieť. A svoj rast chce podporiť aj aktuálne predstavenou prémiovou značkou YangWang.

YangWang sa špecializuje na elektromobily, ktorých základom bude úplne nová 4-motorová platforma s vektorovaním krútiaceho modelu, informoval web CnEVpost. BYD pritom okrem novej značky predstavil aj prvé 2 modely, a to YangWang U8 a YangWang U9.

YangWang U8

YangWang U8 je extrémny elektrický offroad, ktorý rovnako ako napr. Mercedes-Benz triedy G charakterizuje aj luxus. Na základe toho, čo sme už uviedli, nemôže prekvapiť, že tento model je vybavený 4 elektromotormi s vektorizáciou krútiaceho momentu.

A web CarNewsChina dopĺňa, že model U8 dokáže (zrejme krátkodobo v nevyhnutných prípadoch) plávať na vode (aj vďaka ochrane na úrovni IP68), zatáčať aj bez použitia volantu (vďaka regulácii krútiaceho momentu všetkých 4 kolies v reálnom čase) a otočiť sa na mieste (zrejme aj na tvrdom povrchu ako asfalt). A podporuje tiež tzv. „krabí režim“.

Známe špecifikácie modelu YangWang U8:

  • dĺžka: 5 300 mm
  • rázvor: 3 050 mm
  • výkon: 4 x 220 až 240 kW
  • krútiaci moment: 4 x 320 až 420 Nm
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 3 s

YangWang U9

Predstavenie elektrického hyperauta YangWang U9 bolo prekvapením, pretože ho nikto neočakával. Žiaľ, výrobca bol v prípade tohto modelu ešte skúpejší na informácie ako v prípade offroadového modelu. Dozvedeli sme sa pritom len to, že z 0 na 100 km/h zrýchli za extrémne 2 s, že má „mimoriadne bezpečnú štruktúru karosérie“ a že dokáže komfortne jazdiť aj po meste. A naznačená bola aj cena, a to 1 000 000 RMB (cca 138 000 €). Podobnú cenovku by pritom mal mať aj model YangWang U8.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky
Na slovenský trh prichádza ďalšia čínska automobilka – Geely
Ďalší konkurent Tesly Model 3 z Číny: BYD Seal

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár