Do Európy smeruje aj čínsky elektromobil Xpeng P7 s dojazdom 530 km

8

16. trhovo najhodnotnejšia automobilka sveta, čínsky e-mobility startup Xpeng, oznámil, že do Európy odoslal prvú várku svojho elektrického sedanu Xpeng P7. Ide pritom o jeden z krokov expanzie značky na medzinárodný trh.

Neprekvapí, že prvým trhom mimo domácej Číny, kde bude model P7 čoskoro dostupný, je Nórsko, kde majú elektromobily už dlhšiu dobu väčší predajný podiel ako spaľovacie vozidlá. Tento elektrický sedan vyššej strednej triedy sa pritom v rámci nórskeho trhu pripojí ku kompaktnému SUV Xpeng G3, ktoré je v „Mekke“ elektromobility dostupné od minulého roku.

Xpeng v Nórsku nerozširuje len svoje modelové portfólio, ale aj celkové zázemie, vrátane predajní, servisov či nabíjacích služieb. Má ísť o zásadný krok v rámci expanzie čínskej elektromobilky s trhovou hodnotou takmer 34 mld. $ na medzinárodný trh.

2 verzie

V Nórsku budú dostupné 2 verzie modelu Xpeng P7, ktorý má podľa skorších správ dĺžku 4 880 mm a rázvor 2 998 mm. A to s pohonom zadnej nápravy (RWD) aj oboch náprav (4WD), pričom obe budú vybavené batériou s kapacitou 80 kWh a pokročilým jazdným asistentom XPilot 2.5.

Xpeng na svojej nórskej webovej stránke uvádza, že model P7, ktorý má nízky koeficient odporu vzduchu (0,236), ponúkne dojazd 530 km WLTP (RWD), resp. 470 km WLTP (4WD) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 s, resp. 4,5 s. Taktiež sme sa dozvedeli, že verzia 4WD disponuje výkonom 321 kW.

Čo sa týka základných technických špecifikácií, nórsky web už viac neodhalil, a tak si musíme pomôcť parametrami čínskej verzie, ktorá sa v tomto smere môže a nemusí líšiť. Krútiaci moment výkonnejšej verzie dosahuje 655 Nm, v prípade „zadokolky“ s výkonom 196 kW je to 390 Nm.

Odhadovaná cena

Spoznali sme aj „odhadovanú“ cenu základnej „nórskej“ verzie, ktorá sa v Číne začala vyrábať tento mesiac, a to cca 42 000 € po prepočte. Pre zaujímavosť uvádzame aj približné ceny modelu Xpeng P7 na domácom trhu – 34 000 až 46 500 € po prepočte.

Ako sme už uviedli, prvá várka elektrického sedanu Xpeng P7 je na ceste do Európy a podľa výrobcu budú prvé vozidlá doručené zákazníkom v 4. kvartáli tohto roku.

xpeng p7 interier

Zdroj: Xpeng

Zdroje: Xpeng, CnEVpost

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy
Kvalita čínskych elektromobilov sa podľa štúdie J.D. Power zvyšuje. Najlepšie mieria do Európy
Vlajková loď čínskej elektromobilky NIO dostala európsku certifikáciu. Jej príchod sa blíži

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Prvé verzie Xpeng G3 v EU mali Chademo konektor, dúfam že už prešli na CCS 2.
    Pozitívom je aj RWD pre P7 aj pre menšie P5. Bohužiaľ G3 má FWD čo je pri SUV veľmi zlé. Všetky varianty sú postavené na jednej platforme.

  2. Xpeng P7 by mal byť podľa vzhľadu a veľkosti konkurenciou Tesle Model S. Predaje P7 ukážu, ako sa zákazníci „uskromnia“ pri voľbe takéhoto vozidla.

Pridajte komentár