Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy

5

Moderná čínska „elektromobilka“ Xpeng, ktorá je 16. trhovo najhodnotnejšou automobilkou sveta (cca 35 mld. $) a ktorá začína prenikať aj na európske trhy, nedávno zverejnila ceny svojho najnovšieho elektromobilu Xpeng P5, ktorý má byť prvým sériovým vozidlom vybaveným LIDARom.

Mladá čínska spoločnosť Xpeng, ktorá mala stavať nielen na open source patentoch Tesly, dosahuje čoraz väčšie úspechy, pričom v expanzii jej pomôže nový model P5. Ide o 5-miestny sedan, ktorý rozmermi 4 808 x 1 840 x 1 520 x 2 768 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou (segment C/D). Jeho batožinový priestor má objem 450 l a koeficient odporu vzduchu vozidla dosahuje hodnotu 0,223.

Na čínsky trh už onedlho dorazí až v 6 verziách, ktoré sa líšia najmä dojazdom a úrovňou technológie autonómneho jazdného asistenta. Top verzie vybavené najnovším hardvérom pritom obsahujú špičkový radar typu LIDAR, čo by malo znamenať, že Xpeng P5 sa po uvedení na trh (Q3 2021) stane prvým sériovým automobilom vybaveným touto technológiou.

Aj vďaka LIDARu si podľa výrobcu vozidlo trúfa tiež na autonómnu jazdu v meste, vrátane prejazdu križovatkami. Zaujímavé pritom je, že Tesla v roku 2019 zažalovala svojho bývalého zamestnanca za to, že skopíroval zdrojový kód systému Autopilot a následne sa pripojil k spoločnosti Xpeng, ktorej ho mal poskytnúť. V apríli agentúra Reuters uviedla, že obe strany sa dohodli na vyrovnaní, ktorého znenie nebolo zverejnené.

Známe špecifikácie

Zaujímavé tiež je, že všetkých 6 verzií má rovnakú pohonnú jednotku s výkonom 155 kW a krútiacim momentom 310 Nm, ktorá poháňa prednú nápravu. A rovnaká má byť aj maximálna rýchlosť vozidla (170 km/h) či hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h (7,5 s).

Verzie sa však líšia dojazdom, ktorý je 460, 550, resp. 600 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. O použitých batériách však Xpeng zatiaľ neprezradil v podstate nič. Dá sa však predpokladať, že články budú mať chémiu LFP. Spoznali sme ale časy DC nabíjania z 30 na 80 %, a to 30, 35, resp. 38 min.

No a pri príležitosti spustenia predpredaja elektromobilu Xpeng P5 sme sa dozvedeli domáce ceny, ktoré sa pred započítaním miestnych dotácií pohybujú v rozmedzí 18 600 až 27 800 € (po prepočte s DPH), čo sú vzhľadom na veľkosť vozidla, parametre a technologickú vybavenosť určite zaujímavé sumy.

O podobných elektromobiloch s podobnou cenou môžu Európania zatiaľ len snívať. Je tu však nádej, že tento model by sa mohol dostať na starý kontinent, keďže Xpeng už pôsobí v Nórsku a plánuje expanziu aj na ďalšie európsky trhy. Cena vozidla v Európe by pravdepodobne bola vyššia, mnoho európskych krajín však poskytuje nemalé dotácie na elektromobily, a tak výsledná cena by mohla byť zaujímavá aj na starom kontinente.

To je však zatiaľ len teória. Sme zvedaví, či bude mať Xpeng záujem priniesť do Európy aj tento nový model, keďže Európania nie sú vo všeobecnosti až takými veľkými fanúšikmi sedanov. Na druhej strane, Tesle Model 3 sa na starom kontinente darí viac ako dobre, takže uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV Xpeng G3 sa chystá k prvým európskym zákazníkom
Kvalita čínskych elektromobilov sa podľa štúdie J.D. Power zvyšuje. Najlepšie mieria do Európy
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

      • Presne tak. Prichádza doba, kedy čínske auta sú kvalitnejšie a vyspelejšie, ako európske. Sú si toho vedomí a nechajú si ich dobre zaplatit. Xpeng zatiaľ bez problémov predá čo vyrobí. Momentálne idú ich továrne na 140% pôvodne plánovanej kapacity.
        Naopak VW v Číne v júli dosiahol „mimoriadny úspech“, zdvojnásobil predaj ID4.
        Momentálne teda plnia plán predaja nie na 10%, ale na 20%.
        Samozrejme v európskych novinách sa o tom veľa nedočítate…

    • Najlepšie by asi bolo začať dovoz od malých mestských lacných EV.Samozrejme s postupným budovaním servisnej siete.
      Tak, kto začne ako prvý ?

Pridajte komentár