Najlacnejší elektromobil od Xpengu je oveľa zaujímavejší ako sa zdal spočiatku

1

Automobilka Xpeng, ktorá pôsobí aj v Európe, postupne odhaľuje informácie ohľadom prvého modelu svojej novej podznačky pre cenovo dostupné elektromobily. Model Xpeng Mona M03 sa pritom zdá čoraz zaujímavejší.

Čínska automobilka Xpeng už dlhšie avizuje novú globálnu značku Mona, ktorá sa špecializuje na cenovo dostupné elektromobily. Keď spočiatku začala poodhaľovať prvý „Mona-model“, zdalo sa, že Mona bude len menom série a nie značka, pričom model sa označoval ako Xpeng M03.

Nedávno však Xpeng začal používať označenie Mona M03, pričom v hre zrejme môže byť aj finálny názov Xpeng Mona M03, keďže vozidlo na postupne zverejňovaných na fotografiách nesie znak Xpengu.

Určite nie malý „sedan“

Spočiatku sa zdalo, že prvý elektromobil Mona bude malý sedan s osekanými parametrami. Ukazuje sa však, že skutočnosti sa majú inak. Dokumenty MIIT nedávno odhalili, že model M03 meria 4 780 x 1 896 x 1 445 x 2 815 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), čo sú podobné rozmery ako v prípade Tesly Model 3.

xpeng mona m03

Zdroj: Xpeng via Carnewschina.com

Takže rozhodne nejde o malý sedan. A vlastne nejde ani o klasický sedan. Nedávno totiž web CarNewsChina informoval, že Xpeng označil model Mona M03 ako „hatchback sedan“ a aktuálne zverejnené fotografie modelu ukazujú prečo. Je to totiž liftback s elektrickým ovládaním piatych dverí. A ten ponúkne aj veľmi zaujímavý objem batožinového priestoru – 621 l.

Špičková aerodynamika

Ďalším prekvapením môže byť špičková aerodynamika elektromobilu Xpeng Mona M03. Koeficient odporu vzduchu vozidla je totiž len 0,194. Vďaka tomu ide podľa výrobcu o najaerodynamickejší elektrický „hatchback sedan“ na svete. Na tejto hodnote majú podiel aj opatrenia nad rámec základného dizajnu vozidla, vrátane aktívnych prvkov, ktoré majú zvyšovať dojazd až o 60 km (zrejme podľa cyklu CLTC).

xpeng mona m03

Zdroj: Xpeng

Ďalšie známe informácie

Na záver napĺňame už skôr odhalené informácie ohľadom modelu Xpeng Mona M03. Tri verzie zaregistrované v rámci MIIT majú hmotnosť 1 631, 1 661 a 1 739 kg, ponúkajú výkon 140 a 160 kW a jazdia na 17, 18 a 19″ kolesách. Využívať budú batérie od spoločnosti BYD, takže môžeme očakávať rokmi overené LFP batérie BYD Blade. Kapacita batérie/batérií ani dojazd vozidla stále nie sú známe. Neoficiálne sa spomínajú hodnoty 500, 550 či najnovšie 600 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho testovacieho cyklu CLTC.

A otázkou zostáva aj cena. Už skôr sa objavili informácie, že Mona prinesie elektromobily v cenovom rozpätí 100 000 až 150 000 RMB (cca 12 800 až 19 300 €). Xpeng Mona M03 by pritom mohol byť najdrahším z tohto radu. Každopádne model Mona M03 by mal byť lacnejší ako aktuálne najlacnejší model od Xpengu, ktorým je podobne veľký elektrický sedan P5 s cenou od 174 900 RMB (cca 22 500 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
Citroen predstavil väčšieho brata modelu e-C3 s cenou od 27 400 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár