Veľkosť Tesly Model 3 a cena od 15 000 €: Xpeng Mona M03 je na trhu

8

Tak sme sa konečne dočkali plnohodnotného predstavenia elektrického liftbacku strednej triedy Xpeng Mona M03 a zároveň jeho uvedenia trh. Tento najlacnejší model spoločnosti Xpeng, ktorá pôsobí aj na európskom trhu, pritom prekvapil ešte nižšou ako predpokladanou cenou. Pomer „cena/výkon“ sa zdá byť pritom fantastický aj na čínske pomery.

Xpeng predstavil model Mona M03 najskôr špeciálne čínskej verejnosti. Globálna premiéra bude nasledovať o pár dní. Každopádne aj vďaka webom CarNewsChina a CnEVpost sme spoznali takmer všetko podstatné už teraz.

Xpeng Mona M03 – špecifikácie

Už skôr sme sa dozvedeli, že elektrický liftback od Xpengu so špičkovým koeficientom odporu vzduchu 0,194 má rozmery 4 780 x 1 896 x 1 445 x 2 815 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), čo sú podobné rozmery ako v prípade Tesly Model 3. Mimochodom šéf Xpengu uviedol, že názov M03 je poctou pre tento sedan od Tesly.

Skôr bol tiež odhalený objem batožinového priestoru, a to 621 l. Aktuálne však už poznáme jeho hodnotu po sklopení zadného radu sedadiel (delené v pomere 60:40) – 1 602 l.

Minimálne na úvod sú v rámci domáceho trhu dostupné 3 verzie elektromobilu Xpeng Mona M03. Tie ponúkajú pohon predných kolies, výkon 140 a 160 kW, max. krútiaci moment 225 a 250 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8 s, resp. 7,4 s, LFP batérie od BYD s kapacitou 51,8 kWh a 62,2 kWh, dojazd 515, 580, resp. 620 km (CLTC) či nabitie z 30 na 80 % za cca 26 min.

Interiér a výbava

Interiér modelu Mona M03 bol zjavne inšpirovaný Teslou Model 3. Obsahuje pritom napr. 15,6″ centrálny displej, ambientné osvetlenie či „kožené“ sedadlá, ktoré sú vpredu vyhrievané aj odvetrávané. Za príplatok cca 75 € je tiež dostupný dodatočný digitálny prístrojový panel.

Čo sa týka ďalšej výbavy modelu Mona M03, Xpeng tiež spomína audiosystém „7.1.4“, panoramatickú presklenú strechu s plochou 1,22 m2, radary, senzory a kamery zabezpečujúce autonómnu jazdu min. 2 úrovne (u top verzie aj v meste), systém 360-st. panoramatického rozhľadu, 3D mapy vykresľovaním v reálnom čase či ovládanie pomocou gest a hlasu.

Cena

Už neoficiálne správy ohľadom cien naznačovali, že Xpeng Mona M03 ponúkne fantastický pomer ceny a toho, čo ponúka. A v skutočnosti je to ešte lepšie. Novinka od Xpengu sa totiž na domácom trhu začala predávať za ceny 119 800 RMB (cca 15 000 €), 129 800 RMB (cca 16 300 €), resp. 155 800 RMB (19 600 €) v závislosti od verzie.

Dodávky dvoch nižšie postavených verzií modelu Xpeng Mona M03 začnú v rámci čínskeho trhu budúci mesiac. Top verzia príde začiatkom budúceho roku. Dostupnosť na iných trhoch zatiaľ nie je známa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla uviedla na trh lacnejší Model 3 s ochudobnenou výbavou
VPrvý elektromobil od Xiaomi je zatiaľ stratový. Pomôcť môže aj vstup do EÚ a nové modely
Nio spustilo výrobu lacnejšieho konkurenta Tesly Model Y s dojazdom až 1 000+ km (CLTC)
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. A teraz 3..2…1 komentáre o prednom náhone 🙂

    Ak by sa im ho podarilo dostať do Európy s cenou do 30k, tak by to mohlo byť zaujímavé. Čo sa týka porovnania s Teslou, tak sú vtipní označovať to ako „pocta“ Tesle M3, keď to model 3 pripomína akurát rozmermi, ale všetko ostatné je horšie oproti M3.

    Ale som zvedavý na to predstavenie vo zvyšku sveta, v číne si môžu predstaviť aj
    kópiu Ferrari za 10000 dolárov a bude nám to nanič.

    • MAREK, vzal som a možno aj iní, tvoje argumenty na vedomie. Ťažko je mi ich v tejto hodnotiť. Hodnotiť sa bude, až keď budú praktické skúsenosti. Ako som hore napísal:

      Za tie ceny by mohol byť menší, horší a škaredší, a ľudia by ho aj tak kupovali! 🙂 ……..

      • P.S. Prvoplánovo môže byť zameraný na konkurenciu TESLE M3 doma v Číne, a tam ten cenový rozdiel cítiť. A tam cieľová klientela sotva bude bazírovať na zadnom pohone! 🙂

        • Ja predný náhon neriešim, to len niektorí diskutujúci tu 🙂 Ja sa snažím pozerať na celkovú efektivitu. Keď je auto efektívne, tak je mi jedno či má predný alebo zadný náhon.

          • Znova som si prečítal to 3..2…1 komentáre, a až teraz som pochopil, ako si to myslel. Ani ja nepovažujem predný náhon za tragédiu, ak sa jazdí hlavne po meste a cestách po rovine! 🙂

            IK s nami, pozri nižšie, nesúhlasí. A argumentuje že predný pohon prispel k neúspech Xpeng G3 v Európe!

    • Ani teraz Xpeng neodolal nacpať motor na prednú nápravu a nepoučil sa z predajného prepadáku G3 v Európe. Našťastie čoraz viac motoristických novinárov v recenziách kriticky prefackáva absurdné konštrukčné chyby pri EV.

      Len tak mimochodom, Xpeng v Európe hľadá vhodnú lokáciu na výstavbu fabriky. Ak by mal zadný náhon aj verziu 4×4, bol by to mimoriadne silný konkurent pre zaostalé európske automobilky.

      • XPENG chce mat zavod v Europe? Ak by skoncil u nas to by bolo wow. Ja osobne sa tesim na G6 model, takze ak by tu mali zavod, isiel by som do toho.

Pridajte komentár