Cenovo najdostupnejší elektromobil od Xpengu, Xpeng Mona M03, ktorý by sa mohol dostať aj do Európy, bude podľa všetkého naozaj lacný. Teda aspoň doma v Číne. Veď tento zaujímavý elektrický sedan strednej triedy by mal začínať na cene max. 17 300 €.
Zdá sa, že záhada okolo štartovacej ceny postupne odhaľovanej novinky Xpeng Mona M03 bola vyriešená. A to vďaka plagátom, ktoré zrejme predčasne unikli na verejnosť. Tie uverejnil aj web CnEVpost, pričom na nich nájdeme cenovku 135 900 RMB (cca 17 300 €). Dá sa pritom predpokladať, že pôjde o cenu základnej verzie.
Vzhľadom na to, čo doteraz o elektromobile Xpeng Mona M03 vieme, je to určite zaujímavá a konkurencieschopná cena aj v rámci domáceho čínskeho trhu, kde zrejme stále prebieha tzv. „cenová vojna“. Veď Mona M03 je sedan/liftback strednej triedy s podobnými rozmermi ako Tesla Model 3.
Má ísť tiež o technologicky vyspelé vozidlo, pričom podľa výrobca má v rámci svojej kategórie (zrejme cenovej) aj vďaka 20 senzorom ponúknuť najlepšie autonómne schopnosti. A Xpeng zdá sa nešetril ani na výbave, keďže model ponúkne napr. veľkú presklenú strechu (1,22 m2), odvetrávané a vyhrievané predné sedadlá, 15,6″ centrálny displej, audiosystém s 18 reproduktormi, bezdrôtové nabíjanie pre smartfón, OTA aktualizácie, bezkľúčový vstup, ovládanie cez smartfón či 4G a Wi-Fi konektivitu. Nie je však známe, čo bude štandardom.
Aj keď podľa doterajších informácií nebude Xpeng Mona M03 z hľadiska špecifikácií pohonného systému patriť k najlepším, rozhodne nepôjde o žiadne „orezávatko“. Veď tento elektrický liftback s rozmermi 4 780 x 1 896 x 1 445 x 2 815 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a batožinovým priestorom 621 l by mal ponúknuť výkon min. 140 a 160 kW, maximálnu rýchlosť 155 km/h či dojazd 515 až 620 km (CLTC).
Dostupnosť v Európe je zatiaľ otázna
Xpeng Mona M03 je už niekoľko dní vo výrobe a plnohodnotne bude predstavený 27. augusta. Vtedy by sme mohli byť múdrejší aj ohľadom toho, či sa plánuje jeho export aj do Európy, kde Xpeng pôsobí už niekoľko rokov. Dôležité by pritom určite bolo, o koľko sa po ceste na starý kontinent predraží.
Cenu by zdvihlo minimálne základné clo (10 %) a náklady na logistiku (napr. v prípade SUV strednej triedy BYD Seal U by to malo byť cca 2 200 €). Dôležité by pritom bolo, či EÚ ponechá nedávno zavedené dodatočné „dočasné vyrovnávacie clo“. To by v prípade Xpengu malo mať výšku 20,8 % (nad rámec pôvodných 10 %). A otázkou by tiež mohlo byť, ako sa Xpeng postaví k maržiam na európskom trhu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky konkurent Tesly Model Y, Xpeng G6, mieri na európsky trh
Zeekr 007 sa vďaka upgradovanej batérii nabije len za 10,5 min
Konkurent Tesly Model 3 od BYD prešiel zásadnou zmenou. Má 800-V architektúru
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Tak, tak! Asi si budeme musieť ešte chvíľu počkať, ako to bude s M03. Ale čo s našimi európskymi BEV a ich cenami?! Keď si počkáme, tak sa dočkáme, a keď dočkáme tak čoho?! 🙂
Dočkáme sa sklamania na druhú, európske BEV zostanú drahé a čínske v Európe tiež. Lacné batérie a BEV prídu za cca rok-dva, držme si palce.
nech ho daju za tych 17.300 na Slovensku a to uvidia ten raketovy nastup elektromobility 😉
Nech to daju hoci aj za 37300 a uvidia raketovy nastup elektromobility 😉
cina nas predbehuva v elektromobilite……