Názov „najlacnejšieho“ elektromobilu od Xpengu, Xpeng Mona M03, je podľa výrobcu poctou pre Teslu Model 3. A tento model od Tesly bol zjavne inšpiráciou aj pre interiér Mony M03, ukazujú prvé fotografie kabíny. Objavili sa aj ďalšie informácie ohľadom možnej ceny a dozvedeli sme sa, že z výrobnej linky vzišli prvé sériové kusy.
Xpeng nám postupne odhaľuje svoj prvý elektromobil z cenovo dostupného radu Mona, ktorý nesie označenie M03. Ten pritom neustále prekvapuje. Aktuálne interiérom, ktorý do značnej miery kopíruje Teslu Model 3.
Ako informuje CarNewsChina na základe oficiálnych informácií z Číny, tak ako Tesla Model 3 aj Xpeng Mona M03 ponúkne veľkú presklenú strechu (1,22 m2) či odvetrávané a vyhrievané predné sedadlá. A rovnako ako Model 3 ani M03 neponúka prístrojovú dosku vodiča či head-up displej a má mať zadný displej (toto je zatiaľ neoficiálna informácia).
Mona M03 má dokonca podobné aj hlavné ovládacie prvky na volante (2 rolovacie kolieska) a podobne sú umiestnené postranné pásy ambientného osvetlenia. Záujemcov pritom zrejme poteší, že v prípade voliča jazdných režimov sa Xpeng inšpiroval pôvodným Modelom 3.
Ďalšími novinkami sú, že Xpeng Mona M03 ponúkne tak ako Tesla Model 3 18 a 19″ kolesá (keď nerátame verziu Model 3 Performance), 15,6″ centrálny displej (Model 3 má 15,4″ displej), 20 senzorov podporujúcich asistované riadenie, audiosystém s 18 reproduktormi, bezdrôtové nabíjanie pre smartfón, OTA aktualizácie, bezkľúčový vstup, ovládanie cez smartfón či 4G konektivitu a Wi-Fi. Nevieme však, čo je štandard.
Čo cena?
Cena elektromobilu Xpeng Mona 03 je stále predmetom špekulácií. Prvotné informácie hovorili o tom, že elektromobily z radu Mona budú na domácom trhu stáť 100 000 až 150 000 RMB (cca 12 800 až 19 300 €). Taktiež zarezonovala informácia o cene modelu M03 „pod 200 000 RMB“ (cca 25 600 €), čo podľa CnEVpost neskôr (minulý mesiac) potvrdil aj Xpeng. A podľa CarNewsChina mal nedávny údajný únik odhaliť ceny v rozsahu 129 800 až 159 800 RMB (cca 16 600 až 20 400 €).
To by bola dobrá cena zrejme aj na pomery vysoko konkurenčného čínskeho trhu. Veď podľa doterajších informácií má liftback Xpeng Mona M03 ponúknuť rozmery 4 780 x 1 896 x 1 445 x 2 815 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), batožinový priestor s objemom 621 l, výkon 140 a 160 kW, maximálnu rýchlosť 155 km/h či dojazd 515 až 620 km (CLTC).
A CnEVpost na základe správy od Xpengu nedávno tiež informoval, že z výrobnej linky už vzišli prvé sériové kusy. Rezervácie boli pritom spustené 8. augusta a očakáva sa, že Xpeng Mona M03 zažije plnohodnotné predstavenie do konca tohto mesiaca.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y
SUV s najrýchlejším nabíjaním prichádza na najväčší európsky trh
Za 1 sekundu nabíjania dojazd 1 km. To má priniesť 800-kW nabíjačka od Xpengu
ODBER NOVINIEK
2 komentáre
Ak sa v úvahách o cene 4,78 veľkom BEV dokonca objavila suma 12.800, tak je treba pripustiť, že lacné BEV nemusí byť trpaslík !!! Kedy to konečne pochopia aj EU automobilky?!!!
Oni to chápu veľmi dobre, preto máme oligopol a kartelové dohody. Zákazník dostane zaostalé technológie a ako bonus vysoké ceny.
Mimochodom všímajte si, ako pribúda množstvo ekonómov, cudne hovoriacich o nadmernej koncentrácii…