Nová vlajková loď čínskeho Xpengu bude dostupná aj v Európe

3

Pomerne nedávno predstavené elektrické SUV Xpeng G9 bude novou vlajkovou loďou ambicióznej čínskej elektromobilky Xpeng. Pôjde pritom o prvý model navrhnutý aj pre medzinárodný trh a prvý model s úplne novou 800V architektúrou a novým pohonným systémom.

Xpeng už pôsobí na európskom trhu vďaka nórskemu zastúpeniu, kde ponúka modely G3 (kompaktné SUV) a P7 (sedan vyššej strednej triedy). Na medzinárodnom trhu sa pritom chystá expandovať. A s tým mu pomôže aj nová vlajková loď Xpeng G9, ktorá bola navrhnutá aj so zreteľom na európske normy.

Podľa výrobcu má toto veľké elektrické SUV dosiahnuť v testoch C-NCAP a Euro NCAP 5-hviezdičkové hodnotenie a „prísne certifikačné štandardy EU WVTA“. A dôraz sa kládol aj na environmentálnu stránku, presnejšie opätovnú použiteľnosť (85+ %) a recyklovateľnosť (95+ %), vďaka čomu má splniť požiadavky na certifikáciu EU 3R.

Nová vlastná architektúra X-EEA 3.0 „pozostáva z centralizovanej superpočítačovej platformy a lokálnych riadiacich modulov“. Takže vozidlo bude možné softvérovo aktualizovať na diaľku (OTA). Nový pohonný systém XPower 3.0 operuje na 800V elektrickej architektúre na báze karbidu kremíka.

XPower 3.0 má zabezpečiť ultra-rýchle nabíjanie (zisk 200-km dojazdu počas 5 min nabíjania) s maximálnou energetickou účinnosťou cez 95 %. Na podporu ultra-rýchleho nabíjania pritom Xpeng avizuje extra výkonné nabíjačky (480 kW).

Elektromobil Xpeng G9 bude ako prvý model vybavený aj najnovším asistenčným systémom XPILOT 4.0, ktorý obsahuje 2 Lidar-y a podľa výrobcu „poskytne asistovanú inteligentnú jazdu v celom scenári – od zapnutia vozidla až po parkovanie, čo je dôležitý krok k dosiahnutiu plne autonómnej jazdy v budúcnosti“.

„Ďalšie“ informácie

V rámci globálnej tlačovej správy sme sa žiaľ už viac podstatného nedozvedeli, a tak si pomôžeme ešte infomáciami z čínskeho webu CnEVpost. Ten uviedol, že najväčšia dostupná batéria modelu Xpeng G9 bude mať kapacitu 100 kWh a výkonovú hustotu 2,2 kW/kg.

Čo sa týka rozmerov, na základe predchádzajúcich správ má mať novinka na dĺžku cca 5 metrov a rázvor cca 3 metre. A podľa neoficiálnych informácií, ktoré treba brať zatiaľ s rezervou, by sa mohla cena vozidla na domácom trhu pohybovať v rozmedzí 41 500 až 55 300 € po prepočte.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický sedan Xpeng P7 dostal prvé európske cenovky
Xpeng predstavil lietajúce auto, 480-kW nabíjačku, 800V platformu či robotického poníka
Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Táto správa je nenápadná, ale významne prelomová. Čínske EV automobilky prelomili využívanie silicon carbide (SiC) invertorov pre masové nasadenie! Čínsky BEV priemysel sa dostáva na líderskú pozíciu nie len v batériovej technológii, ale aj v 800 V architektúre s mimoriadne účinnými SiC invertormi, mediálnymi systémami a elektrickými motormi. Majú dlhodobé skúsenosti s masovou výrobou. Kruh sa uzavrel, Čína je komplexne technologicky na špici s extrémnou schopnosťou škálovať výrobu BEV. Zbytok sveta má podobný problém, ako s mobilnými 5G sieťami…

    A ešte správa z Čínskeho trhu. Lúzrom roka sa stáva Toyota s ich elektrickou verziou TOYOTA C-HR. V celej nahote ukázala technickú neschopnosť, nekompetentnosť a zaostalosť voči konkurencii. V BEV je na tom už len horšie Honda. Tieto trendy zaostávania západu sa výrazne prejavia práve v budúcom roku. Čína a jej vlastné automobilky získajú výrazný náskok v produkcii BEV budúci rok. To už bude výrazne viditeľné aj pre laikov a patologický mediálny mainstream.

    • Aj ja som o tom premýšľal! Nepíše sa kapacitná hustota, ale výkonová! Ak má 100 kWh batéria napríklad 500 kg, tak je schopná výkonu až 1100 kW …

Pridajte komentár