Pomerne nedávno predstavené elektrické SUV Xpeng G9 bude novou vlajkovou loďou ambicióznej čínskej elektromobilky Xpeng. Pôjde pritom o prvý model navrhnutý aj pre medzinárodný trh a prvý model s úplne novou 800V architektúrou a novým pohonným systémom.
Xpeng už pôsobí na európskom trhu vďaka nórskemu zastúpeniu, kde ponúka modely G3 (kompaktné SUV) a P7 (sedan vyššej strednej triedy). Na medzinárodnom trhu sa pritom chystá expandovať. A s tým mu pomôže aj nová vlajková loď Xpeng G9, ktorá bola navrhnutá aj so zreteľom na európske normy.
Podľa výrobcu má toto veľké elektrické SUV dosiahnuť v testoch C-NCAP a Euro NCAP 5-hviezdičkové hodnotenie a „prísne certifikačné štandardy EU WVTA“. A dôraz sa kládol aj na environmentálnu stránku, presnejšie opätovnú použiteľnosť (85+ %) a recyklovateľnosť (95+ %), vďaka čomu má splniť požiadavky na certifikáciu EU 3R.
Nová vlastná architektúra X-EEA 3.0 „pozostáva z centralizovanej superpočítačovej platformy a lokálnych riadiacich modulov“. Takže vozidlo bude možné softvérovo aktualizovať na diaľku (OTA). Nový pohonný systém XPower 3.0 operuje na 800V elektrickej architektúre na báze karbidu kremíka.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
XPower 3.0 má zabezpečiť ultra-rýchle nabíjanie (zisk 200-km dojazdu počas 5 min nabíjania) s maximálnou energetickou účinnosťou cez 95 %. Na podporu ultra-rýchleho nabíjania pritom Xpeng avizuje extra výkonné nabíjačky (480 kW).
Elektromobil Xpeng G9 bude ako prvý model vybavený aj najnovším asistenčným systémom XPILOT 4.0, ktorý obsahuje 2 Lidar-y a podľa výrobcu „poskytne asistovanú inteligentnú jazdu v celom scenári – od zapnutia vozidla až po parkovanie, čo je dôležitý krok k dosiahnutiu plne autonómnej jazdy v budúcnosti“.
„Ďalšie“ informácie
V rámci globálnej tlačovej správy sme sa žiaľ už viac podstatného nedozvedeli, a tak si pomôžeme ešte infomáciami z čínskeho webu CnEVpost. Ten uviedol, že najväčšia dostupná batéria modelu Xpeng G9 bude mať kapacitu 100 kWh a výkonovú hustotu 2,2 kW/kg.
Čo sa týka rozmerov, na základe predchádzajúcich správ má mať novinka na dĺžku cca 5 metrov a rázvor cca 3 metre. A podľa neoficiálnych informácií, ktoré treba brať zatiaľ s rezervou, by sa mohla cena vozidla na domácom trhu pohybovať v rozmedzí 41 500 až 55 300 € po prepočte.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický sedan Xpeng P7 dostal prvé európske cenovky
Xpeng predstavil lietajúce auto, 480-kW nabíjačku, 800V platformu či robotického poníka
Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy
3 komentáre
Táto správa je nenápadná, ale významne prelomová. Čínske EV automobilky prelomili využívanie silicon carbide (SiC) invertorov pre masové nasadenie! Čínsky BEV priemysel sa dostáva na líderskú pozíciu nie len v batériovej technológii, ale aj v 800 V architektúre s mimoriadne účinnými SiC invertormi, mediálnymi systémami a elektrickými motormi. Majú dlhodobé skúsenosti s masovou výrobou. Kruh sa uzavrel, Čína je komplexne technologicky na špici s extrémnou schopnosťou škálovať výrobu BEV. Zbytok sveta má podobný problém, ako s mobilnými 5G sieťami…
A ešte správa z Čínskeho trhu. Lúzrom roka sa stáva Toyota s ich elektrickou verziou TOYOTA C-HR. V celej nahote ukázala technickú neschopnosť, nekompetentnosť a zaostalosť voči konkurencii. V BEV je na tom už len horšie Honda. Tieto trendy zaostávania západu sa výrazne prejavia práve v budúcom roku. Čína a jej vlastné automobilky získajú výrazný náskok v produkcii BEV budúci rok. To už bude výrazne viditeľné aj pre laikov a patologický mediálny mainstream.
„a výkonovú hustotu 2,2 kW/kg“
to bude určite preklep 🙂
Aj ja som o tom premýšľal! Nepíše sa kapacitná hustota, ale výkonová! Ak má 100 kWh batéria napríklad 500 kg, tak je schopná výkonu až 1100 kW …