Známy čínsky e-mobility startup Xpeng, ktorý pôsobí aj v Európe, uviedol na trh svoju novú vlajkovú loď – veľké elektrické SUV Xpeng G9, ktoré má globálne ambície. Podľa výrobcu sa vyznačuje najrýchlejším nabíjaním v rámci segmentu SUV, vysokým výkonom, luxusným smart interiérom či vysoko pokročilým asistenčným systémom.
Elektromobil Xpeng P9 je dostupný až v 6 verziách, ktoré ponúkajú pohon zadnej nápravy alebo pohon oboch náprav. A verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú v štandarde 2-komorové vzduchové odpruženie.
Čínsky výrobca si v prípade svojej novinky cení okrem iného aj ultra-rýchle 480-kW nabíjanie, pokročilý asistenčný systém vodiča, ktorý má byť posledným krokom pred realizáciou skutočne autonómnych vozidiel, luxusný „smart“ interiér či 5D audiosystém Xopera.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Ultra-rýchly nabíjací systém
Xpeng je obzvlášť hrdý na nabíjací systém vozidla, ktorý je postavený na 800-V architektúre na báze karbidu kremíka. V štandarde bude dostupné nabíjanie 3C (umožňuje využiť nabíjací výkon, ktorý je 3-násobkom kapacity batérie). To má umožniť nabitie batérie z 10 na 80 % kapacity za 20 min. A verzia 4C skráti čas nabitia na 15 min.
Tieto hodnoty podľa Xpengu platia pri nabíjaní na ich nedávno predstavenej nabíjacej stanici s výkonom 480 kW, vďaka ktorej môže model G9 získať dojazd 200 km len za 5 min nabíjania. Čínsky startup taktiež uvádza, že ich nová vlajková loď vykazuje vyššiu účinnosť nabíjania aj na kompatibilných nabíjacích staniciach tretích strán, a to v porovnaní s elektromobilmi postavenými na 400-V platformách.
Ďalšie známe špecifikácie
Elektrické SUV Xpeng G9 má rozmery 4 891 x 1 937 x 1 680 mm a objem batožinového priestoru 660 l, resp. 1 576 l po sklopení zadných sedadiel. Čo sa týka výkonu, resp. krútiaceho momentu, verzie so zadným náhonom ponúkajú 230 kW, resp. 430 Nm (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s) a verzie s pohonom všetkých kolies 405 kW, resp. 717 Nm (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s). Maximálna rýchlosť všetkých verzií je 200 km/h.
Štandardné „zadokolky“ ponúknu dojazd 570 km podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý by mal byť pomerne blízky zastaralému „optimistickému“ cyklu NEDC. Verzia Long Range so zadným náhonom zájde 702 km (CLTC) na jedno nabitie. A verzie „Performance“ s pohonom oboch náprav zabezpečia dojazd 650 km (CLTC).
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Prvé dodávky modelu Xpeng G9 sú v rámci domáceho trhu naplánované na október tohto roku. Cena vozidla sa pohybuje v rozmedzí 309 900 až 469 900 RMB (po prepočte cca 44 000 až 67 000 €), v závislosti od verzie. A tento model sa tiež chystá na medzinárodný trh, Xpeng však zatiaľ neprezradil časovú os.
Zdroj: Xpeng
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky Xpeng zverejnil ceny elektromobilu P5 pre prvé európske trhy
Funkčný prototyp lietajúceho elektro-auta od Xpengu má byť hotový tento rok
Podľa Elona Muska je Čína svetovým lídrom v oblasti elektromobilov a obnoviteľnej energie. Šéf Xpengu s tým nesúhlasí
7 komentárov
No, uvidíme! …
My ani neuvidíme…
Nezúfaj!, dúfaj! 🙂
Aj tebe už vypli svetlo na konci tunela?!
Mnohí určite budú pindať – načo je nám taká rýchlosť nabíjania, keď dnes nabíjačky s takým výkonom neexistujú, maximálny výkon je XY kW, aj tých je len málo, atď. atď. Ale…!
Ale tu krásne vidno, ako sa stále posúvajú hranice rýchlosti nabíjania a dojazdu. Bez prestania.
A tie nabíjačky samozrejme budú tiež!
Aj ja fandím všetkým tým, čo vyvíjajú stále lepšie a výkonnejšie batérie, lebo tie sú zo všetkého najviac rozhodujúce o rýchlosti pokroku v elektomobilite!
tak už len jadrove elektrárne do každeho mestečka , nech nam to ponabíja a svetlé zajtrajšky mám pred sebou
iba že by nie a budeme solarkovať vrtulkovať a ked to nepojde kupime ôelektriku“ z Polska , kde to jebu z uholňákov na 500% a potom im naparíme pokutičky za EKO teror
či to je NEMECKO dnes