Čínske elektro-SUV Xpeng G3 sa chystá k prvým európskym zákazníkom

1

Prvým európskym zákazníkom bude už o pár dní doručené elektrické SUV Xpeng G3. Jeho čínsky výrobca je známy aj tým, že pri vývoji svojich elektromobilov mal použiť open-source technológie spoločnosti Tesla. Startupu Xpeng sa pritom darí veľmi dobre, veď aktuálne je 15. trhovo najhodnotnejšou automobilkou na svete.

Koncom septembra sme informovali, že do Európy mieri loď s prvými kusmi modelu Xpeng G3. Aktuálne sa dozvedáme, že 100 vozidiel je už v Nórsku, pričom v týchto dňoch má byť spustené doručovanie zákazníkom, informuje Cleantechnica.

V Číne odštartoval predaj modelu ešte koncom roka 2018, do Európy však dorazila vynovená verzia pre tento modelový rok. Kompaktné SUV Xpeng G3 pritom disponuje rozmermi 4 450 x 1 820 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 625 mm, svetlou výškou „minimálne“ 130 mm a kufrom s objemom 380 l / 760 l (po sklopení zadných sedadiel).

Spoznali sme „WLTP“ dojazd

Na domácom trhu sú dostupné verzie Xpeng G3 400 a Xpeng G3 520. Dodatkové čísla hovoria o dojazde vozidiel, a to v rámci „optimistického“ cyklu NEDC. Tento dojazd zabezpečujú akumulátory od batériového giganta CATL (NCM 811). Ich kapacita je 50,5, resp. 66,5 kWh. Vozidlo neskôr dostane aj batérie typu LFP. Do Nórska dorazila verzia s kapacitne väčšou batériou, pričom Pushevs informuje, že jej dojazd bol v Európe homologovaný na 451 km (WLTP).

Obe ponúkané verzie disponujú predným náhonom, výkonom 145 kW, krútiacim momentom 300 Nm a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Takmer identické je zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 8,6, resp. 8,5 s. Verzia s menšou batériou sa z 30 a 80 % kapacity nabije za 38 min, v prípade väčšej batérie to trvá 30 min.

Čo cena?

Cena čínskeho elektromobilu na nórskom trhu začína na sume 358 000 NOK, čo je v prepočte cca 33 500 €. Na domácom trhu po započítaní dotácií vyjde v prepočte cca na 18 500 (50,5 kWh), resp. 20 200 € (66,5 kWh).

Spoločnosť Xpeng má v ponuke aj väčší sedan Xpeng P7 s dojazdom až 706 km (NEDC). Sme pritom zvedaví, či sa časom Európa dočká aj tohto elektromobilu. Rovnako tak by nás zaujímalo, aké má Xpeng plány so svojím SUV G3 v rámci ďalších európskych trhov. Záležať bude zrejme aj od toho, ako sa uchytí na „skúšobnom“ nórskom trhu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku
Ďalší čínsky elektromobil v Európe: Suda SA 01 stojí 18 990 €
Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár