Homologizačné dokumenty čínskeho ministerstva MIIT nám ukazujú vzhľad a ponúkajú mnohé špecifikácie prvého elektromobilu od čínskeho technologického giganta Xiaomi, ktorý je u nás známy najmä vďaka smartfónom. Model nesie meno Xiaomi SU7 a ide o sedan vyššej strednej triedy.
Spoločnosť Xiaomi má v oblasti elektromobility obrovské ambície. V roku 2021 oznámila, že počas 10 rokov investuje do elektrických automobilov 10 mld. $. A neskôr šéf Xiaomi uviedol, že aby mohli v tejto oblasti uspieť a patriť medzi top 5 výrobcov, budú musieť dodávať viac 10 mil. vozidiel ročne. A to sú extrémne smelé vízie.
Tie pritom začnú realizovať modelom, ktorý podľa dokumentov čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) nesie meno Xiaomi SU7. Dokumenty, ohľadom ktorých informovali weby CarNewsChina a CnEVpost, pritom odhaľujú fotografie produkčného modelu a viacero špecifikácií.
Podobne veľký ako Tesla Model S
Dozvedáme sa, že prvý elektromobil od Xiaomi má rozmery 4 997 x 1 963 x 1 455 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 000 mm, čo sú veľmi podobné hodnoty ako v prípade Tesly Model S (4 979 x 1 964 x 1 445 mm, 2 960 mm). A jazdiť bude na kolesách veľkosti 19 a 20″.
RWD aj AWD
Model Xiaomi SU7 bude dostupný vo verziách s pohonom zadnej nápravy (RWD) aj oboch náprav (AWD). Jednomotorové ponúknu výkon 220 kW, dvojmotorové 495 kW. Lacnejšie verzie budú vybavené LFP batériami od spoločnosti BYD, drahšie NMC batériami od spoločnosti CATL. Žiaľ, ich oficiálna kapacita nie je zatiaľ známa. V minulosti sa však objavila správa, podľa ktorej má byť použitá aj 101-kWh batéria.
Podľa tejto správy sa tiež očakáva dojazd až 800 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC, a to v prípade verzie „RWD Long Range“. A verzie AWD majú ponúknuť dojazd 600 až 650 km (CLTC). Oficiálne dokumenty MIIT neodhaľujú dojazd elektromobilu Xiaomi SU7.
Ďalšie známe informácie
Dokumenty od MIIT ďalej odhaľujú pohotovostnú hmotnosť 1 980 kg (verzia RWD), resp. 2 205 kg (verzie AWD), ako aj maximálnu rýchlosť 210 km/h. Dozvedáme sa tiež, že prvý elektromobil od Xiaomi ponúkne LIDAR, aktívny zadný spojler či kameru v B-stĺpiku, ktorá by podľa webu CarNewsChina mohla slúžiť na otvárania vozidla prostredníctvom tváre.
Model Xiaomi SU7 bude pre technologického giganta vyrábať čínska automobilka BAIC. Skúšobná produkcia pritom už prebieha. Sériová výroba má začať budúci mesiac a dodávky vozidiel zákazníkom majú byť spustené vo februári 2024. Čo sa týka ceny, špekuluje sa o sume pod 300 000 RMB (cca 38 000 €). Zrejme za základnú verziu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší čínsky elektromobil smeruje do SR. Voyah Passion sa postaví aj Tesle Model S
Čínsky konkurent najrýchlejšej Tesly dostal prvú cenovku
Honda a Sony predstavili spoločnú značku elektromobilov Afeela a nový prototyp vozidla
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Nevyzerá to podľa mňa zle. Ako Tesla.
Nekúpim si to.
To skenovanie tváre mi v mobile nevadí – nepoužívam to, i keď mi je jasné, že protiprávne sa to zneužívať/používať dá. Stačí dať nachvíľku odomknutý mobil do rúk „odborníkovi“.
Mobil je ale iba spojenie s virtuálnym svetom. Kľudne bez neho vydržím.
Auto vnímam ako spojenie s reálnym svetom. Zatelefonovať si nestačí, pozrieť 5D video nestačí, keď „TO“ vidíš a cítiš reálnymi zmyslami, nedá sa to porovnať (pokiaľ sa nebavíme o snení, to je ale iná kapitola)
Keby chcem, kúpim si PlayStation. Ja ale nepotrebujem PlayStation.
Nepotrebujem teda ani tento mačkopes…
Bohudík/Bohužiaľ, veľa otrokov nerozmýšľa ako ja, takže záujem bude určite obrovský.
Hlavne, že je to na baterky a vie to zmeniť farebný tón podsvietenia interiéru 🙂
a co si chcel vlastne povedat?
ty si typicky pripad blbecka, ktory zomrie v tej istej dedine v ktorej sa narodil… bez toho aby ju opustil…
Chlapi, keď nesvrbí, neškrabať !!! Toto sú veterné mlyny Dona Quijota !!! 🙂
Vy to chlapci nečítajte.
Nemáte IQ aby ste to pochopili.
Nie je to určené vám, tak sa nevzrušujte a hladkajte svoje egá.
Šťastné a Veselé (úprimne, nie sarkasticky) sviatky Vám želám!
Na prvý pohľad konkurencia TESLY 3 …… Veď sa časom ukáže! 🙂
Tesla sa vyhráža, že v EU bude vyrábať nový model s cenou do 25000€ … takže až všetky ostatné automobilky ponúknu svoje verzie e-áut s podobnými parametrami ako táto T ALE s cenou nižšou aspoň o 5%, potom sa stanú reálnymi konkurentami
Tesla sa nevyhraza, Tesla informuje 😉
Nevedel som, že Tesla síce nemá showroom na Slovensku, ale tlačového hovorcu v Tesla magazíne už má! 🙂