Xiaomi predstavilo svoj prvý elektromobil, avizuje dojazd 1 200 km a chce byť v top 5 automobiliek

11

Konečne sme sa dočkali oficiálneho predstavenia dlhšie avizovaného elektromobilu od čínskeho giganta v oblasti elektroniky. Prvotina Xiaomi SU7 je výkonný sedan veľkosti Tesly Model S s ultrarýchlym nabíjaním, top aerodynamikou a množstvom technológií. Výrobca tiež avizuje technológie pre dojazd 1 200 km (CLTC) a oznámil ambíciu patriť do top 5 svetových automobiliek.

Technologický deň spoločnosti Xiaomi priniesol okrem iného predstavenie jej prvého elektromobilu SU7. Už skôr sme spoznali rozmery 4 997 x 1 963 x 1 455 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 000 mm, ktoré sú veľmi blízke Tesle Model S. A aktuálne sa dozvedáme napr. aj to, že horúca novinka od Xiaomi má vynikajúcu aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu len 0,195, čo má byť top hodnota v rámci sériových áut.

2 verzie

Prostredníctvom oficiálnych informácií od Xiaomi, ako aj správ od webov CarNewsChina a CnEVpost je aktuálne dostupné ďalšie množstvo informácií. Potvrdilo sa pritom, že Xiaomi SU7 bude dostupné v 2 verziách. Základná „SU7“ ponúkne pohon zadnej nápravy, interne vyvinutý motor s výkonom 220 kW, krútiaci moment 400 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 s, maximálnu rýchlosť 210 km/h, batériu CATL Qilin s kapacitou 73,6 kWh či dojazd 668 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC.

Výkonná verzia Xiaomi SU7 Max disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 425 kW, krútiacim momentom 838 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,78 s, zrýchlením z 0 na 200 km/h za 10,67 s, maximálnou rýchlosťou 265 km/h, NMC batériou CATL Qilin s kapacitou 101 kWh či dojazdom 800 km (CLTC).

Ultrarýchle nabíjanie

Vďaka 800-V architektúre platformy Modena navrhnutej špeciálne pre elektromobily ponúkne prvotina od Xiaomi aj ultrarýchle nabíjanie. Počas 5 min nabíjania má byť možné získať dojazd 220 km (zrejme v rámci cyklu CLTC) a počas 15 min to má byť 510 km.

xiaomi modena platfroma

Zdroj: Xiaomi

Veľký frunk

Zadný batožinový priestor (517 l) modelu Xiaomi SU7 síce nepatrí k najväčším, pod prednou kapotou však nájdeme až 105-litrový „frunk“. Malo by ísť pritom o najväčší frunk v rámci sériových osobných áut, keď nerátame pickupy.

Technológie

Xiaomi SU7 by malo byť ako vozidlo od giganta v oblasti smartfónov softvérovo definovaným elektromobilom. Ponúka pritom operačný systém HyperOS poháňaný čipsetom Qualcomm Snapdragon 8295. Systém ADAS „Xiaomi Pilot“ má zas na starosti čip Nvidia Orin-X s výpočtovým výkonom 508 TOP.

V interiéri vozidla nájdeme centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 16,1″ a rozlíšením 3K, digitálnu prístrojovú dosku, ako aj dva 7,1-palcové displeje pre zadných pasažierov. K dispozícii bude aj 56-palcový head-up displej. A Xiaomi tiež spomína, že bude používať technológiu megacastingu, ktorú nazýva „Hypercasting“.

Dojazd až 1 200 km

Spoločnosť Xiaomi uviedla, že vyvinula vlastnú batériovú technológiu typu cell-to-body. To by malo znamenať, že batériové články sú štrukturálnou súčasťou karosérie vozidla. Táto technológia podľa Xiaomi umožňuje nasadenie kapacity až 150 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd až 1 200 km (CLTC). Takže neskôr by sme sa mohli dočkať elektromobilov Xiaomi s ešte väčším dojazdom. Čínska konkurencia pritom už začína nasadzovať 150-kWh batérie v rámci vozidiel s dojazdom cez 1 000 km (CLTC).

xiaomi bateria ctb

Zdroj: Xiaomi

Obrovské ambície

Spoločnosť Xiaomi sa prezentovala aj veľmi ambiciózny vyhlásením. Podľa jej šéfa sa chce totiž v dlhodobom horizonte 15 až 20 rokov zaradiť medzi top 5 svetových automobiliek. Nuž, uvidíme. Od prvotiny SU7 však pravdepodobne nemôžeme očakávať zásadné predajné čísla. A to aj v kontexte toho, že Xiaomi naznačilo, že nepôjde o „lacný“ elektromobil. Cenu však zatiaľ nepoznáme. Tú by sme sa mali dozvedieť budúci rok, nakoľko Xiaomi SU7 sa dostane do sériovej výroby v prvej polovici roka 2024 a následne pôjde na trh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčší konkurenti Tesly sú z Číny, hovorí Elon Musk. Prečo si to myslí?
Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

    • Pozornejšie čítaj! Píše sa, že batériová technológia cell-to-body umožní až 150 kWh batériu, ktorá umožní dojazd 1.200 km! ….

      Veselého Silvestra !!! 🙂

      P.S. Všetkým ! 🙂 🙂 🙂

  1. Pred časom som si kvôli bankám musel kúpiť nový mobil, lebo môj iOS 4 v 3-simkovom mobile bol už na nich „krátky“, aj keď mi inak vyhovoval. Hľadal som racionálne riešenie, a vyšiel mi Xiaomi Redmi Note 10 5G, a som spokojný!

    Ak sa za zarobené peniaze Xiaomi pustil do BEV, tak ho vyzývam, aby teraz prišiel s druhým „ľudovým“ modelom, aby som mal aj ja na výber nielen medzi mobilmi! 🙂

  2. Opäť ďalší elektromobil, ktorý bude pre bežných ľudí nedostupný. EU bude musieť prehodnotiť zákaz ICE po roku 2035, takýmto tempom nebudú cenovo dostupné EV ani v roku 2040 🙂

    • Je nás viac, ktorých štve, že všetci výrobcovia najprv prichádzajú s drahými premotorizovanými luxusnými autami. Je to akási „daň za pokrok“! Dôležité budú ďalšie kroky, resp. modely, ktoré Xiaomi predstaví. Prachy na to zrejme má!

      • To áno, lenže elektromobil nemôžeme porovnávať s elektronikou, tam tie ceny neklesnú tak rýchlo. Stačí sa pozrieť aké cenovo dostupné elektromobily boli v ponuke pred 5 rokmi a aké sú teraz. Okrem drahých ťažkých limuzín a SUV je ponuka rovnaká alebo slabšia ako pred rokmi. Takýmto tempom budú EV dostupné len pre hŕstku bohatých.

        • Ale veď to tvrdíme aj my! Automobilky veľmi neochotne prichádzajú s menšími a malými BEV, lebo tie neprinášajú toľko zisku, ako oni chcú! A oni sú veľmi ziskuchtiví !!!

          P.S. Pritom v klasických automobilkách je vývoj v „starych koľajach“, a preto drahý, pomalý, a málo kreatívny! Veľa tučných „Garfildov“ pohromade !!! 🙂

Pridajte komentár