Nedávno homologizačné dokumenty odhalili prvé oficiálne špecifikácie prvého elektromobilu od čínskeho giganta v oblasti elektroniky – spoločnosti Xiaomi. A aktuálne sme spoznali kapacity dostupných batérií, ako aj dojazd tohto elektrického sedanu veľkosti Tesly Model S, ktorý nesie meno Xiaomi SU7.
Už skôr dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhalili prvé špecifikácie elektrického sedanu vyššej strednej triedy Xiaomi SU7. Dozvedeli sme sa pritom, že tento elektromobil bude dostupný vo verziách s pohonom zadnej nápravy (RWD) aj oboch náprav (AWD). Verzie RWD ponúknu výkon 220 kW a verzie AWD až 495 kW.
Taktiež sme spoznali rozmery vozidla. A to 4 997 x 1 963 x 1 455 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 000 mm. Takže Xiaomi SU7 má veľmi podobnú veľkosť ako Tesla Model S (4 979 x 1 964 x 1 445 mm, 2 960 mm).
Spomínané dokumenty odhalili aj prvé informácie ohľadom batérií prvotiny od Xiaomi, ktorá má prísť na trh budúci rok. Lacnejšie verzie dostanú LFP batérie od BYD. „Vyššie“ varianty budú čerpať energiu z NMC batérií od ďalšieho čínskeho giganta, a to CATL.
Kapacita batérií a dojazd
Až doteraz sme nepoznali kapacitu spomínaných batérií ani dojazd elektromobilu Xiaomi SU7. Aktuálne však web CnEVpost informuje, že v rámci dokumentov MIIT sa objavili aj tieto špecifikácie. Vďaka tomu vieme, že LFP batérie majú kapacitu 73,6 kWh a NMC batérie 101 kWh.
Základná batéria váži 579 kg, má energetickú hustotu 127 Wh/kg a modelu Xiaomi SU7 zabezpečí dojazd 628, resp. 668 km (v závislosti od verzie modelu) podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. 101-kWh batéria má hmotnosť 646 kg a postará sa o dojazd 750, resp. 800 km CLTC. Pre získanie predstavy, štandardná Tesla Model S s cca 100-kWh batériou a pohonom oboch náprav ponúka dojazd 715 km (CLTC).
Ďalšie modely od Xiaomi?
CnEVpost tiež informuje, že podľa neoficiálnych správ z čínskych médií Xiaomi chystá aj ďalšie automobily. A to s kódovým označením Lemang (elektromobil) a Kunlun („hybrid“). Keďže nie sú známe žiadne podrobnosti, môžeme si zašpekulovať, že Lemang bude niečo ako SUV variant modelu SU7 a Kunlun plug-in hybridom či variantom jedného z dvoch elektromobilov doplneným o tzv. predlžovač dojazdu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Horúca novinka od Dongfengu, eπ 007, príde zrejme aj na slovenský trh
Najväčší konkurent Tesly, automobilka BYD, predstavila „svoj Model Y“
Dojazd 1 000 km a rýchle nabíjanie nemá byť problém vďaka platforme od najväčšieho výrobcu batérií
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Tieto čínske čísla sú ako severokórejské – kto chce, nech verí. Číňanom ide iba o jedno – zvýhodniť čínske firmy. Nedávno EÚ na návšteve v Číne žiadala, aby Čína konečne poskytovala rovnaké podmienky domácim aj zahraničným firmám. Zrejme nepochodili, ako už stokrát predtým.
Lebo USA, Nemci, resp. celému G7 ide o dobro a prosperitu CELÉHO sveta a robia preto všetko.
V BRICS je aspoň nádej, že sa niečo zmení smerom, ktorým si to želá väčšina.
Prajem pekný deň.
Aby sme sa nehádali „do krvi“, a nikomu neubližovali, počkajme si na „nezávislé“ testy, ktoré čo to napovedia o skutočných parametroch a schopnostiach Xiaomi SU7 ! 🙂
Xiao-mi má v USA obmedzenejšie možnosti ako Huawei.
A vieme, ako tam Huavei dopadol. Aj u nás.
Nezávislosť, o ktorej píšeš, je výtvor ilúzie perspektívy pohľadu.
Nenechajme sa opäť prekvapiť. Ako pri Edisonovcoch a ich zneužitého mena Tesla.
Neakceptujem 100%konektivitu a sledovanie súkromia ako podmienku vlastníctva čohokoľvek – tobôž auta.
Vítam každý nový počin, nielen v tomto segmente, ktorí posunie Ľudí k nezávislosti a vyslobodí z otroctva. Cesta začala, ako to dopadne, záleží len na nás.
Nechcem sa slepo nechať nosiť na chrbte Optimusa. Okrem toho mám indície, že niekto to chce spraviť úplne naopak a nechať ho vyliezť na môj chrbát…
Pekný deň prajem.
Tv