Xiaomi uviedlo na trh svoj prvý elektromobil. Cieli na špičku, ale je oveľa lacnejší

10

Čínsky gigant v oblasti spotrebnej elektroniky Xiaomi, ktorý je u nás známy najmä vďaka smartfónom či elektrickým kolobežkám, dnes uviedol na trh svoj prvý elektromobil Xiaomi SU7. Cieli na špičku, pričom už skôr sa spomínali modely ako Porsche Taycan a Tesla Model S. A dnes sme okrem ďalších špecifikácií či ďalšej verzie spoznali aj informácie ohľadom dostupnosti a ceny, a to priamo vďaka spoločnosti Xiaomi, ako aj webu CnEVpost.

Novinka má rozmery blízke Tesle Model S – 4 997 x 1 963 x 1 455 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 000 mm, takže Xiaomi SU7 je sedan vyššej strednej triedy. A podľa výrobcu má najlepší koeficient odporu vzduchu spomedzi sériových áut – len 0,195. Zadný batožinový priestor vozidla je 517 l a vpredu nájdeme veľký „frunk“ s objemom 105 l.

„400“ aj „800“ voltová architektúra

Prvý elektromobil od spoločnosti Xiaomi vyrástol na interne vyvinutej platforme Modena. Základná verzia modelu SU7 funguje na 400, resp. 486-V elektrickej architektúre a je vybavená LFP batériou BYD Blade s kapacitou 73,6 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 700 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC.

Čo sa týka nabíjania, Xiomi uvádza, že počas 5 min nabíjania je možné získať dojazd 138 km a počas 15 min nabíjania dojazd 350 km. A základná verzia elektromobilu Xiaomi SU7 ponúka aj pohon zadnej nápravy, interne vyvinutý motor s výkonom 220 kW, krútiaci moment 400 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 s a maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Top verzia

Top verzia Xiaomi SU7 Max funguje na 800, resp. 871-V elektrickej architektúre. Je vybavená NMC batériou CATL Qilin s kapacitou 101 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 810 km (CLTC). 5 min nabíjania postačí na získanie dojazdu 220 km a 15 min na 510 km.

Táto športovo ladená verzia disponuje aj pohonom oboch náprav, špičkovým výkonom 495 kW, krútiacim momentom 838 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,78 s, zrýchlením z 0 na 200 km/h za 10,67 s či maximálnou rýchlosťou 265 km/h.

„Long Range“

A dnes sme spoznali ďalšiu verziu modelu Xiaomi SU7 s 800-V architektúrou – „Pro“, ktorá je zrejme zameraná na dojazd. Tá je vybavená úplne novou batériou od CATL s označením Shenxing. Podľa skorších vyjadrení spoločnosti CATL ide o prvú LFP batériu na svete, ktorá sa dokáže nabíjať koeficientom 4C. Ak to platí, model SU7 Pro by mal podporovať max. nabíjací výkon 377 kW, keďže jeho batéria má kapacitu 94,3 kWh, pričom ponúka dojazd 830 km (CLTC).

Dostupnosť a cena

Dnes sme spoznali aj dátum spustenia dodávok prvých vozidiel, ako aj ceny. Na začiatok bude dostupná edícia „Founders Edition“, ktorá je limitovaná na 5 000 ks. Jej dodávky v rámci domáceho trhu začnú 3. apríla. A „bežné“ modely budú nasledovať pár týždňov na to. Ohľadom dostupnosti v Európe sme sa aktuálne nedozvedeli nič. Podľa skorších informácií by sme sa však mali dočkať o pár rokov.

xiaomi su7 interier

Zdroj: Xiaomi

Keďže spoločnosť Xiaomi je v prípade svojich produktov známa výborným pomerom „cena/výkon“, boli sme veľmi zvedaví na ceny elektromobilu Xiaomi SU7. A v prípade domáceho trhu zdá sa spoločnosť nesklamala. Obzvlášť, keď ide o vozidlo nabité modernými technológiami. Základná verzia stojí od 215 900 RMB (cca 27 600 €), verzia „Pro“ od 245 900 RMB (31 500 €) a top verzia „Max“ od 299 900 RMB (38 400 €).

xiaomi su7

Zdroj: Xiaomi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektromobil so solid-state batériou ponúkne dojazd cez 1 000 km (CLTC)
Li Auto Mega s 10-minútovým nabíjaním a batériou Qilin vstupuje do predaja
Čínsky „elektro-Hummer“ dostal slovenský cenník a odhalil špecifikácie
ODBER NOVINIEK

xiaomi su7

Zdroj: Xiaomi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Pri čítaní tohoto článku ma napadlo, na základe dostupných informácii o cenách surovín, materiálov a prác, využiť AI na serióznu vzorovú kalkuláciu ceny BEV v uznanom štandarde výkonu, dojazdu a vybavenia jednotlivých segmentov od A po D!

    Mohlo by sa pritom ukázať či sú ceny Xiaomi dumpingové, alebo od ostatných výrobcov nehanebne vysoké!

    • Toto auto ma zaujalo, preto mám o ňom niečo načítané. Vyvinuli a vyrobili obrovský lis, ktorý celé šasi vyrobí z jedného kusa materiálu. Má to dve veľké výhody. Tým, že je z jedného kusa materiálu na to aby bol rovnako pevný ako spájané šasi treba menej materiálu a druhá výhoda je, že na poskladanie auta treba menej času, ľudí a strojov lebo celé šasi je jeden komponent. To sa iste prejaví aj na cene. Ďalšia vec nepoužíva Lítiové batérie ale Kobaltové, ktoré sú lacnejšie, majú dlhšiu životnosť a viac nabíjacích cyklov, ale menšiu hustotu nabitia. Áno cena aj mňa veľmi príjemne prekvapila, ale uvidíme aká bude cena v Európe, určite to nebude od 27 675 € ako je to v Číne. Predpokladám krát dva, lebo EU musí chrániť našich výrobcov, t.j. vysoké clo na čínske autá plus homologizácia EU plus niečo predajcovi.

    • Nuž a čo ak su dumpingové, mení to niečo? Nekúpil by si si ho preto? Keď to komunisti z činy zadotuju… A európske koncerny nech hľadajú technológie, ako zlacnieť. Ak nikto nebude tlačiť, nikto to nebude potrebovať robiť.

    • Tento dizajn je však už dlhší čas na svete aj keď SU7 svedčí, má ho viac áut. Trochu ma však ruší zadná časť s oblúkom siluety „aziatského“ veka kufra. Nesedí mi „ako partner“ k prednej maske.

      • Tento dizajn je však už dlhší čas na svete aj keď SU7 svedčí, má ho viac áut. Trochu ma však ruší zadná časť s oblúkom siluety „aziatského“ veka kufra. Nesedí mi „ako partner“ k prednej maske.

        P.S. V súčasnosti patrí k jeho skvostom aj cena !!! 🙂

  2. Takto na papieri, resp. na displayi to vyzerá veeelmi dobre. Ale počkajme si na realitu o pár rokov v eu. Keby to ale takto začali predávať teraz tu v eu a s podobnými cenami, tak by spôsobili úplnú revolúciu. No a samozrejme ešte tá spoľahlivosť, to ukáže čas….

Pridajte komentár